Loopia Blogg

Ta del av massor av tips, guider och information för en framgångsrik närvaro online i Loopias omtyckta blogg.

Säljskola del 5: Nätverka dig till fler kunder

Många gånger finns dina kunder närmare än du tror. Prata med de du känner och berätta om din verksamhet. Redan här kan du träffa nya kunder som vill göra affärer med dig. Samtidigt finns det ofta olika nätverk som kan locka tänkbara partners och kunder, alltifrån mer formella affärsnätverk som BNI (Business Network International) till […]

Läs mer … from Säljskola del 5: Nätverka dig till fler kunder

Dela detta inlägg:

Att köa eller inte köa, det är frågan…

Support är och har alltid varit en hjärtefråga för oss på Loopia. Vi har under många år arbetat hårt med att bygga en så snabb, flexibel och modern supporttjänst som möjligt och har under åren lyssnat på er kunders önskemål och utvecklat flertalet nyheter i vår SuperSupport. Som kund på Loopia får man då och […]

Läs mer … from Att köa eller inte köa, det är frågan…

Dela detta inlägg:

Säljskola del 4: Var beredd på kundens alla invändningar

Du har precis avslutat ett kundmöte och allt känns fantastiskt bra. Men precis när du ska bekräfta beställningen säger kunden ”intressant, men vi har tyvärr redan en leverantör”, ”jag ska fundera på saken” eller liknande invändningar. Invändningar som alla vana säljare är mer än bekanta med. Alla säljare möter då och då invändningar från potentiella […]

Läs mer … from Säljskola del 4: Var beredd på kundens alla invändningar

Dela detta inlägg:

Snabba upp din hemsida för ökad försäljning

Hur snabbt din hemsida laddar påverkar din försäljning i stor utsträckning. Med andra ord kan du vinna mycket på att optimera din hemsida så att den laddas snabbare. 40% av besökarna överger din hemsida om den tar mer än 3 sekunder att ladda* 1 extra sekunds fördröjning kan orsaka 7% förlorad konverteringsgrad* 46% av besökarna återkommer inte till […]

Läs mer … from Snabba upp din hemsida för ökad försäljning

Dela detta inlägg:

Fyra återförsäljare hängde med oss till Eget Företag 2014

Den andra oktober var det dags för mässan Eget Företag igen, åttonde året i rad för Loopia. Vi har några fantastiska mässor bakom oss, men som alltid så måste man utveckla sig och ta nästa steg. I år var det steget att använda oss av en våra skarpaste marknadsfördelar, våra återförsäljare. Genom åren har vi […]

Läs mer … from Fyra återförsäljare hängde med oss till Eget Företag 2014

Dela detta inlägg:

Loopia byter registrar – så här påverkar det dig

Som du kanske har märkt så har vi sedan slutet av augusti registrerat domännamn via Ascio istället för Active 24. Toppdomänerna .SE, .NU och .EU-domäner är vi fortfarande registrar för så dessa påverkas ej av förändringen. Övriga domännamn registreras numer via Ascio. I och med detta har vi nu börjat verifiera e-postadresserna. När du registrerar […]

Läs mer … from Loopia byter registrar – så här påverkar det dig

Dela detta inlägg:

.SE auktionerar ut domäner som tidigare varit reserverade

För några dagar sedan började auktionerna av .SE-domäner som tidigare varit spärrade/reserverade. Det är landskoder och främmande staters namn på svenska som nu  släpps fria genom auktioner på Tradera. » Hela listan på domännamnen som kommer att släppas och i vilken omgång Auktionerna kommer att vara aktiva mellan 10-12 dagar. De börjar alltid på 1 […]

Läs mer … from .SE auktionerar ut domäner som tidigare varit reserverade

Dela detta inlägg:

Säljskola del 3: Våga bekräfta och utmana kunden

Den klassiska frågan: Har kunden alltid rätt? Svar: Ja, när den är utbildad. Försäljning handlar i mångt och mycket om pedagogik och kunskapsöverföring. När du fokuserar på kundens nytta och utbyte underlättar du kundens köpbeslut. Många kunder vet varför de väljer en viss lösning medan andra fastnar i en lång beslutsprocess. Genom att under säljprocessen […]

Läs mer … from Säljskola del 3: Våga bekräfta och utmana kunden

Dela detta inlägg:

Sökmotoroptimering, Co-citation och Co-occurrence: En översikt

Två nya termer har varit samtalsämnet i fokus inom sökmotoroptimering det senaste året: Co-citation (ungefär ”samtidigt omnämnande”) och Co-occurrence (ungefär ”samtidigt uppträdande”). Man talar ofta om dem ihop och de liknar varandra på många sätt, men är ändå klart helt olika. Helt uppenbart är dock att båda kommer att finnas med i förgrunden för nästa […]

Läs mer … from Sökmotoroptimering, Co-citation och Co-occurrence: En översikt

Dela detta inlägg:

Säljskola del 2: Undvik att fastna i teknikfällan

En vanlig fälla många säljare går i är att de lägger allt för stor vikt vid teknik och produktfunktioner. Då kan du glömma att nämna det viktigaste, nämligen kundens nytta och utbyte av lösningen. Varför envisas många säljare med att rabbla teknisk fakta i sina säljsamtal och i sin marknadsföring? Jag tror att det beror […]

Läs mer … from Säljskola del 2: Undvik att fastna i teknikfällan

Dela detta inlägg:

Vi finns här för dig - varje dag

Om du behöver hjälp finns vår prisvinnande support tillgänglig alla dagar, året runt, for att svara på frågor via telefon, e-post, chatt och sociala medier.

Kontakta oss