Status, e-post x 2

Som vi tidigare berättat så har vi under 2008 planerat att uppgradera vårt e-postsystem till ett bättre system, vilket är en del av investeringsplanen för 2008. För att förbättra prestandan på vårt e-postsystem förbereddes en uppgradering och flytt av alla e-postkonton till ett nytt system. När den processen startade blev vi tvungna att genomföra den långsammare än planerat på grund av stora spam-mängder. Idag är både en ny antispam-lösning och en uppgraderad plattform på plats.

Dessvärre har processen tagit mycket längre tid än förväntat och därför har vi upplevt försenade e-postleveranser och perioder med minimal tillgång till framförallt vår webbmail. Idag måndag har vi haft ett högt, men normalt antal kunder som använt vårt e-postsystem som vanligt. Vi har idag också ringt upp flera av våra största, mest aktiva e-postkunder, som kan bekräfta att tjänsten idag fungerat bra.

Vi förstår dock att vi måste övervaka tjänsten extra noga framöver samt finjustera vissa bitar. Ni kan vara helt säkra på att vi inte ger oss förrän tjänsten återigen fungerar optimalt för våra användare, hela tiden. Vi ser mycket allvarligt på den här händelsen och vi genomför därför en full genomgång av alla interna rutiner samtidigt som vi ökar investeringarna på e-postplattform, infrastruktur och övervakning för att motsvarande situationer inte ska uppstå i framtiden.

Vi kommer att fokusera på att återuppbygga förtroendet hos våra användare genom att leverera bra, driftsäkra och prisvärda lösningar. Dessutom kommer vi under hösten att lansera en bättre driftinformationstjänst.

Vi kommer att erbjuda fler kompensationsalternativ till alla berörda kunder. Vi kommer också att erbjuda de kunder som vill att flytta sin e-post till Microsoft Exchange 2007, utan extra kostnad. Vi återkommer med mer information om detta inom kort.

Om du har frågor, vänligen kontakta vår supportavdelning på adressen support@loopia.se.

Dela detta inlägg:

Ett svar på “Status, e-post x 2

  1. Varför finns ingen driftstörningsinformation? Jag kunde ansluta till webb-mailen under fm men inte efter lunch trots uppretade försök

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vi finns här för dig - varje dag

Om du behöver hjälp finns vår prisvinnande support tillgänglig alla dagar, året runt, for att svara på frågor via telefon, e-post, chatt och sociala medier.

Kontakta oss