Nu växlar vi upp

Som många av våra webbhotellskunder är smärtsamt medvetna om så har vi sedan en tid tillbaka stora problem med vår e-posttjänst. Detta har helt naturligt fått till följd att antalet telefonsamtal som inkommer till vår tappra support rusat i höjden.

Ingen som ringer in till supporten har lust att sitta i kö, men vid tillfällen som dessa blir det dessvärre ett nödvändigt ont. För att göra det hela lite mer uthärdligt för dig i luren, så har vi under morgonen kopplat in en helt ny växellösning med massor av nya finesser.

Bland annat får du nu, till skillnad från tidigare, reda på vilken plats du har i kön, samt att du direkt i kön får information om eventuella driftstörningar i våra system.

Utöver detta erbjuder den nya växeln på godsaker även för oss internt. Bland annat har den riktigt bra statistikfunktioner så att vi med tiden kan anpassa oss ännu bättre till olika ringmönster och på vis göra det enklare och smidigare för dig att nå oss.

För att lugna oroliga själar så vill vi slutligen poängtera att de som arbetat med att aktivera den nya telefonväxeln givetvis inte tagit resurser från de som jobbar med att lösa våra e-postproblem.

Dela detta inlägg:

14 svar på “Nu växlar vi upp

  1. allvarlig talat, det är inte intressant om ni har en ny växel eller när ni förklarar att ”problemet är mycket komplext” – lös problemen istället.

    blogga gärna om vad vi kunder och återförsäljare får för kompensation.

  2. Ush för loopia, One är mycket bättre. Ska ni försöka vinan över dem krävs det ett rejält krafttag!

  3. Lol, ”ONE är bättre”? Vilken planet kommer du ifrån då? Loopia har så otroligt mycket bättre utrustning och finesser än vad ONE har och nånsin kommer få 😛

    Annars…

    Katastrof!

  4. KATASTROF…problemet har inte bara uppstått på senare tid. Jag har påtalat detta sedan förra året. Jag betalar för en tjänst som inte funkar som det ska samt att det är kännbart för min firma ! Och jävligt dålig reklam för mig när jag inte kan svara mina kunder !? Nu får ni fixa det här på studs och ge oss en skälig kompensation !!!!!!!!!!

  5. På tal om utrustning, finesser och tekniska godsaker, en verkligt häftig funktion vore om man kunde logga in på sitt mail-konto, håll i er nu, via internet och detta med endast ett användarnamn och lösenord och VIPS så får man tillgång till sina mail!! Jag vet bestämt att jag har sett det fungera någonstans så rent tekniskt så borde det vara möjligt. Där kan ni snacka om finess!!

  6. Det är inte kul när våra kunder ringer och klagar för att de inte kan skicka e-post till oss. Hur mycket tror ni detta kostar era kunder?
    /Göran

  7. Vore bra om man kunde lämna telefonnummer så ringer ni upp. Då slipper man stå i kö. En risk är väl att det kanske finns illvilliga själar som uppger fel nummer. Man kan tänka sig att man uppger sitt kundnummer då har de alla uppgifter där.

    Fiffigt eller hur?

    /Henrik

  8. Det här är fan katastrof!! Inne på 3e veckan av strul, hela min firma stannar upp just i ett mycket vilktigt skede. Hoppas ni får ordning på det mycket snart för annars är ni en kund mindre…
    Idag har jag inte kunnat öppna ett enda mail utan att försöka 10 gånger minst!
    Istället för att priorierta snabbheten, kanske ni ska få det att överhuvudtaget fungera,
    irriterad

  9. Om jag förstår det hela rätt så har Loopia haft problem. Är det så fortfarande? Vi har betydande svårigheter att ta emot e-post. Det kan ta upp till flera timmar innan det kommer in till oss. Det verkar som det är problem med POP3 och uppkoppling. Är det så? Hälsningar Margaret a Olin

  10. vi blev rekommenderade att byta till loopia från Beniro tidigare Aleborg. Det är vårat stora misstag. De svarade alltid på telefon och fixade om något va fel. Dessutom så hade dom kanonbra telefontider och snabbt gick det också. Vi måste nog byta tillbaka igen. förlorar jättemycket kunder och tid när vi ej kan läsa våran mail eller skicka mail.
    Detta är total katastrof.
    Har inte funkat från dag 1.
    Hör inget om kompensation från Loopia.
    Men det ligger nog inte för dom.
    pust.

  11. Jag har använt Loopia i mer än 3 år och detta är faktiskt första gången som Loopia strular. Jag lider inte så mycket av detta då jag får mina mail efter möjligtvis 3-4 försök….
    Visst det är kasst att sånt här händer, men alla har problem någon gång och Loopia har problem nu. Tidigare nämnt One har haft stora problem med att mailen försvann från servrarna då jag hade dom. Loopia sparar dom allafall.

    Så mitt ord till Loopia:

    Fortsätt kämpa med mailen! Ni klarar det!

  12. Vi driver verksamhet med Loopia som vår web server. Det fungerar som många andra inslag vittnar om, mycket dåligt. För oss är inte prislappen första prioritet, utan funktion och driftsäkerhet. Finns det ett alternativ för företag att betala mer för en prioriterad mail service och därmed erhålla högre funktionssäkerhet?

    Om inte Loopia satsar och verkställer bättre fungerande mail, riskerar vår verksamhet stora förluster. Med förhoppning om possitivt svar från Loopia.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vi finns här för dig - varje dag

Om du behöver hjälp finns vår prisvinnande support tillgänglig alla dagar, året runt, for att svara på frågor via telefon, e-post, chatt och sociala medier.

Kontakta oss