Personliga nyhetsbrev via e-post – 3 knep

E-postmarknadsföring är en kommunikationskanal som låter dig som företagare nå ut till dina kunder snabbt och enkelt. Nedan tipsar vi om hur du gör dina e-postutskick mer personliga.

1. Fira särskilda datum med dina läsare

Fira årsdagar, födelsedagar, etc med mottagare av dina e-postutskick för att få det att uppfattas mer personligt. Det kan till exempel handla om ett 5-årsjubileum som kund, 1 år sedan releasen av en särskild tjänst som mottagaren använder, mottagarens födelsedag, etc.

2. Uppmärksamma högtider och temadagar

Uppmärksamma högtider och temadagar i förväg genom att dela med dig av presenttips, rolig fakta, kampanjer relaterade till högtid/tema, etc. Se över mottagarens uppgifter, t ex stad och medlemsskap, och skapa kampanjer eller särskilda tips som anpassas efter dessa attribut.

3. Använd ett riktigt avsändarnamn

En enkel men viktig del för att framställa ett personligt nyhetsbrev är att ange ett riktigt avsändarnamn i dina e-postutskick. Heter du Maria och jobbar på Företaget AB? Då skriver du en hälsning från Maria på Företaget AB med korrekt adress till företaget. Det ger en personlig touch som kan minska känslan av att nyhetsbrevet skulle vara ett massproducerat automatiskt utskick.

Häng med på Loopia-bloggen för att ta del av fler tips om e-postmarknadsföring »

Vill du komma igång med e-postmarknadsföring?

Get a Newsletter är ett enkelt och effektivt verktyg för nyhetsbrev och kampanjutskick via e-post. Det ingår i alla våra webbhotellspaket och ger dig möjlighet att marknadsföra ditt företag och informera dina kunder om de allra senaste nyheterna med bara några få klick.

Läs mer om Loopias nyhetsbrevstjänst Get a Newsletter »

Dela detta inlägg:

3 svar på “Personliga nyhetsbrev via e-post – 3 knep

  1. #3 står det,
    Det ger ett personligare intryck om läsaren uppfattar att en verklig människa faktiskt suttit och skrivit utskicket bakom en skärm någonstans.

    Vem skulle annars skicka utskicket, någon verklig människa måste göra det här hos loopia-

  2. Hej Rick,
    Vad vi menade var att det kan ge en personlig touch som kan minska känslan av att utskicket är massproducerat och automatiserat. Det har förtydligats i texten nu.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vi finns här för dig - varje dag

Om du behöver hjälp finns vår prisvinnande support tillgänglig alla dagar, året runt, for att svara på frågor via telefon, e-post, chatt och sociala medier.

Kontakta oss