Har du ringt till oss den senaste veckan så har du säkert märkt en förändring i vår växel. Men var inte oroliga, vår egen amerikan Chris finns kvar för er som väljer engelska. Förändring är att vi nu infört funktionen callback på begäran av er kunder. Det betyder att om vår kötid är längre än 2 minuter så kommer du som kund att bli erbjuden att vi ringer upp dig på valfritt nummer. På så vis slipper du sitta upptagen i telefon medan du väntar på din plats i kön om du ringer till oss vid de tidpunkter på dagen som det oftast är högst tryck på supporten. Nu ringer vi istället upp dig när det blir din plats i kön.
Vi har under mars månad bytt ut hela vår växel mot en ny lösning från Intelecom. Denna växel möjliggör många nya funktioner för oss på Loopia som vi under året kommer att presentera för er kunder.
Vilka tider är det då bäst att ringa er?
Statistiskt sett så är det alltid bäst att ringa oss mellan 07:00 och 10:00 på förmiddagen eller 15:00-22:00 på eftermiddagen om man vill komma fram snabbt. Här har vi ha en svarstid på under 30 sekunder om man ser på ett medel under året. Den absoluta peaken i samtal brukar nås runt 12:00-13:00 på dagen då många vill hinna med sina ärenden till oss runt lunch. Dessa tider hade vi under 2011 en snitt svarstid på 04:46. Vi vill ju givetvis inte att du som kund ska spendera 5 minuter i telefonen med att vänta på att vi ska svara under din lunchtid så det är därför vi nu inför tjänsten callback för er kunder. Det här är siffror vi givetvis inte är nöjda med och som vi ständigt jobbar med att förbättra. Ett steg i detta är att bli fler till antalet på vår redan nu suveräna supportavdelning.
Är du sugen på att jobba i Loopias support? Under året så kommer vi att utannonsera fler spännande tjänster då vi behöver växa i takt med att bolagets kundantal ständigt ökar. Håll utkik på loopia.se/omloopia/arbeta efter nya spännande tjänster hos oss på Loopia.
Ring mig: 0708884418
Givetvis Kjell, en tekniker kommer att ringa dig inom kort.