Stabilare e-post och snabbare webbsidor

För två månader sedan berättade vi om att vi inlett vårt förbättringsarbete och att din feedback som kund är den röda tråden när vi inför förbättringar. Vår enkla enkät, som baserar sig på om du skulle rekommendera Loopias tjänster till dina vänner, bekanta och kollegor, har givit meningsfulla och givande svar. Tack för både ris och ros. Det hjälper oss att utveckla våra tjänster ytterligare och kommer på både kort och lång sikt förbättra din upplevelse.

Det främsta önskemålet i vår enkät var bättre prestanda och ökad stabilitet på vår e-posttjänst. Vi har därför valt att investera mångmiljonbelopp i ny toppmodern hårdvara för e-postlagring samt dubbla offsite-backuper för att skapa en stabil, snabb och säker e-posttjänst som kommer vara på plats under året.

Ett annat återkommande önskemål är snabbare laddning av webbplatser. Som ett första steg investerar vi i en rejäl utökning av kapaciteten i vårt datanät som genomförs under våren. Även efter det uppdaterade nätet är i bruk kommer vi att fortsätta investera både tid och pengar för att ni kunder ska uppleva snabbare laddningar av era webbsidor.

Vår support får återkommande höga betyg vilket är oerhört uppskattat och ett bevis för oss att högkvalitativ, tillgänglig och svenskspråkig support uppskattas. Nu förbättrar vi vår supporttjänst ytterligare och har sedan slutet av mars infört callback så att du inte ska behöva stå i telefonkö längre än två minuter.

Vårt förbättringsarbete fortsätter, så se till att göra din röst hörd i vår kontinuerliga enkät som skickas till dig via e-post mellan 1-2 gånger per år.

55 reaktion på “Stabilare e-post och snabbare webbsidor

  1. Tård

    Hej Per.
    Det är det bakomliggande systemet som är utbytt för att öka prestandan samt få bort risken för överbelastning. Detta påverkar alltså alla som använder e-post, oavsett om man ansluter via en e-postklient på datorn (t ex Outlook), webbmail eller via mobilen. Webbmailen kommer vi att fortsätta arbeta med att förbättra så skicka gärna in dina synpunkter till feedback@loopia.se.

    Att inloggningsuppgifterna ibland var tvungna att anges två gånger när du loggade in på webbmailen var en bugg som nu ska vara åtgärdad. Kontakta gärna support@loopia.se med kundnummer och detaljer om detta fortfarande uppstår för dig.

  2. Pingback: Loopia Blogg » Snabbare sajter och färre spam

  3. Pingback: Loopia Blogg » Nu ingår upp till 100 GB e-post i våra webbhotell

  4. Emil Blomqvist

    Varför är fortfarande WordPress så OERHÖRT långsamt på era servrar?? Seriöst?? Jag har inga plugins som kan slöa ner det såpass mycket så felet måste ligga hos er. Kan ni fixa detta snart eller?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>