Omvandla besökare till kunder i din webshop – del 5: Stick ut från mängden

Det finns inte bara en webshop på nätet. Konkurrensen är stenhård och för att sticka ut från mängden är det viktigt att lyfta fram det som gör just din butik bättre än dina branschkollegors. Det är dags för den femte delen i serien om hur du får besökare till din webshop att handla och på så sätt höjer konverteringsgraden.

Tips 5: Lyft fram det som gör din webshop unik

Var tydlig med varför kunden ska välja dig framför konkurrenterna och förmedla detta redan på din webshops startsida och i all marknadsföring. Är du billigast? Har du bredast och djupast sortiment? Är dina produkter eller ditt sortiment unikt? Har du bäst kundsupport? Är du störst i branchen eller inom ett visst produktområde? Har du bäst leveranstid? Har du flest nöjd kunder? Har du fri frakt? Har du kortast leveranstid?

…om ja – berätta det tydligt på din sajt.

Upplever du att det är svårt att komma på vad som är unikt med din webshop? Det kan vara ett tecken på att det finns förbättringsmöjligheter. Kanske ska du nischa din webshop dit ingen konkurrent etablerat sig ännu? 

Missa inte övriga delar i serien om att öka konverteringsgraden:

» Del 1: Visa vägen
» Del 2: Skapa trygghet
» Del 3: Uppmana till köp
» Del 4: Satsa på merförsäljning
» Del 6: Mät och analysera
» Del 7: Öka hastigheten


Starta din egen butik på webben

Vi på Loopia erbjuder flera olika e-handelslösningar för olika önskemål, behov och förkunskaper. Läs mer om våra olika e-handelslösningar och kom igång med ett klick redan idag.

Läs mer om Loopias e-handelslösningar »

Dela detta inlägg:

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *