Omvandla besökare till kunder i din webbshop – del 3: Uppmana till köp

Att få besökare till din webbutik att faktiskt slå till och köpa något ökar både konverteringsgraden och försäljningen – men är inte alltid så lätt som det låter. Här är den tredje delen i vår serie om hur du ökar konverteringsgraden i din webbshop.

Tips 3: Få besökaren att slå till och genomföra köpet

Ge besökare till din webbshop relevanta argument för att slå till direkt. Annars riskerar du att de surfar vidare till en annan webbutik och kanske blir en lojal kund där istället för hos dig. Se över nedanstående tips för att motivera kunden till att handla i just din webbshop: 

• Tidsbegränsade erbjudanden

Ta fram tidsbegränsade erbjudanden som till exempel “Just nu fri frakt” eller “15% rabatt – bara idag”. Du kan också ha ett erbjudande som ”Just nu får du en XXX på köpet” för att öka försäljningen om du har varor i lager du vill bli av med.

• Begränsat antal

Om du har produkter i lager som du bara har ett par stycken utav kan du vara tydlig med det till dina besökare. Det sätter lite press på besökaren och kan få dem att vilja slå till på en gång.

• Uppmana till köp

Dina beställ-knappar är en utmärkt plats för att uppmana kunden till köp. Prova att använda begrepp som till exempel “Beställ nu” eller “Köp direkt” istället för enbart “Beställ” eller “Köp” – det kan ge större skillnad än du tror.


Missa inte övriga delar i serien om att öka konverteringsgraden:


Starta din egen butik på webben med WooCommerce

Vi erbjuder flera olika e-handelslösningar för olika önskemål, behov och förkunskaper, som till exempel WooCommerce – världens mest populära e-handelslösning. Läs mer om våra olika e-handelslösningar och kom igång med ett klick redan idag.

Läs mer om Loopias e-handelslösningar »

Dela detta inlägg:

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vi finns här för dig - varje dag

Om du behöver hjälp finns vår prisvinnande support tillgänglig alla dagar, året runt, for att svara på frågor via telefon, e-post, chatt och sociala medier.

Kontakta oss