Det finns många sätt att växa som företag; t ex genom mer marknadsföring, aktiva säljare, aggressiv prissättning eller uppköp av andra företag. Vi tror dock att det bästa sättet att växa är genom nöjda kunder som rekommenderar oss till andra.
Vi kommer nu att ta nya rejäla krafttag och lägga vårt största fokus på att göra vår service och våra tjänster så grymma att ni inte vill annat än att rekommendera oss till vänner och kollegor. En av utmaningarna för att nå fler nöjda kunder är att ta reda på vad ni kunder tycker och tänker om oss.
Som ett led i detta kommer du i framtiden att bli kontaktad av oss för att få svara på två snabba och enkla frågor:
- På en skala 0 till 10, hur troligt är det att du skulle rekommendera Loopias tjänster till vänner, bekanta och kollegor?
- Vad är den huvudsakliga orsaken till ovanstående värdering?
Din åsikt är otroligt viktig och kommer ligga till grund för de förbättringar vi kommer att införa. Vi hoppas därför att du vill vara med och svara.
Tack för din medverkan!
Det blir ganska enkelt, då ni ”tappat” bort min mail, och vare sig erbjudit någon kompensering eller varit direkt trevlig vid min kontakt till er kundtjänst. Sämmre ”oj vi gjorde bort oss”-hantering får man nog leta efter…..
Hej Johan. Vi beklagar det inträffade å det djupaste och tar åt oss av kritiken gällande vår kommunikation. Aktuell status gällande backuperna hittar du på http://driftbloggen.se. Vi hoppas att du vill svara på ovanstående frågor när de kommer till dig och att vi i sinom tid kan återvinna ditt förtroende genom att förbättra oss på de punkter du anser bristande. Er kunders åsikter om våra tjänster och service ligger till grund för de förändringar vi gör i framtiden.
Jag skulle inte rekommendera Loopia. Jag vet fler vänner som bytt från Loopia till andra webbhotell pga mailen. Jag har aldrig varit med om en sämre mail än Loopias, allt som oftast är det någon form av problem med mailen, jag förstår inte ens hur ni lyckas ha problem med mailen så ofta. Extremt dåligt, och inte blir det billigare heller trots att ni har en mailtjänst som fungerar knapphändigt.
1: 0
2: För att jag har gjort det till ett flertal kunder och bekanta och det har jag fått ”skämmas” över i efterhand. Mailstrulen framför allt, men också siter som blivit hackade och databaser som legat nere orimligt länge.
Ni kan för tusan inte hela tiden hänvisa till er driftsblogg där ni bara skjuter frågan framför er! Har också förlorat mängde med mail och vill ha en tydlig och rak skriftlig information skickad till mig och inte hela tiden behöva fråga efter denna.
Till exempel; berätta hur ni kompenserar era kunder !?
Nej – hänvisa nu inte till kundtjänsten (de vet inte), utan berätta HÄR och NU hur ni kompenserar era kunder.
Kalle: Vi tar åt oss av kritiken kring vår kommunikation, och försöker vara så tydliga som möjligt på driftbloggen.se vad aktuell status är. Dessvärre har rekonstruktionen av den korrupta datan varit ett komplicerat arbete och vi har inte haft möjlighet att ge en bra uppskattning av tidpunkt eller vilken mängd data som går att återställa. För att undvika att inge falska förhoppningar har vi därför valt att inte publicera någon uppskattning. Vi har meddelat kunder så fort de fått tillbaka sin gamla e-post. Tyvärr kommer vi inte att kunna återställa all data, och har du inte fått något personligt meddelande om återställd data senast 2012-02-23 måste du tyvärr vara inställd på att din data är borta. Detta ber vi om ursäkt för och förstår att det inneburit svårigheter för flera kunder. Vi har redan, och kommer att vidta, ytterligare åtgärder för att detta inte ska kunna hända igen. Gällande kompensation har vi valt att avvakta tills ärendet är avslutat för att veta vilka förutsättningar vi ska utgå från.
Jonas och Emma: Tack för era svar. Ni kommer också att få möjlighet att svara när dessa frågor skickas till er via e-post. Era och alla andra kunders åsikter kommer att ligga till grund för det förbättringsarbete vi kommer att göra. Vad det gäller hackade sajter är det tyvärr ofta upp till sajtägaren vilken säkerhetsnivå de använder i form av komplicerade lösenord och säker kod. Upptäcker vi intrång på en sajt så meddelar vi sajtägaren omedelbart och ger förslag på hur de kan förbättra säkerheten. Vi försöker också regelbundet informera, via blogg och nyhetsbrev, om hur viktigt det är att hålla tredjepartsprodukter som WordPress och Joomla uppdaterade för att undvika säkerhetsluckor.
1: 4
2: Dyrt i förhållande till mailen. Jag kan förstå att det kan bli fel som katastrofen i december då mina mail försvann. Dock så upplever jag er webmail som undermålig och har titt som tätt svårt att logga in, får logga in 2-3ggr för att lyckas osv. Själva gränssnittet i webmailen känns ålderdomlig.
Ni kan väl inte räkna med att det aldrig blir strul inom IT? Tänk till lite.
Ni som tror att Loopia kommer att skriva om kompensationen öppet, vilken värld lever ni i?
Vill man ha kompensation så får man väl kontakta Loopia. Hur många företag ringer upp alla sina kunder och erbjuder kompensation? Nämn ett? Ringer Telia upp er och erbjuder en ny iPhone pga att deras nät varit nere under en natt? Nej troligen inte, men om ni drabbats av detta och kontaktat dem så kommer Telia troligen att kompensera. Skulle företaget offentligt skriva om vilken kompensation som gäller så skulle ju varende lycksökare kontakta dem. ”Hej jag kör POP3 men har inte kunnat sova pga att jag läst på webben att deras epost är borta, jag vill ha den där kompensationen ni skirver om”
Det märks att det inte är många människor som vet något alls om hur man sköter stora företag här.
Har haft lite problem med e-posten men det var månader sedan sist, och det har alltid löst sig riktigt fort! På senaste tiden så har det inte förekommit några problem alls.
Supporten är kanonbra!! När jag hade prestandaproblem med en CMS-sida så hjälpte dom mig mig en flytt till ny server och konfigurerade allting jättebra, har inte haft några problem sedan dess med varken prestanda eller nedtid, vilket iofs inte fanns innan heller gällande nedtiden.
Jag känner mig så nöjd med supporten och prestandan i övrigt att det blir en klar 10-poängare.
Mvh
Jonathan
1. Domänregistrering: 9, webbhotell: 0.
2. Ni är alldeles utmärkta när det gäller att hantera domännamn, något jag gjort hos er i över 7 år nu. Erat webbhotell suger bara rakt av dock – det är dyrt och allmänt dåligt rakt igenom. Vore jag er skulle jag lägga ner webbhotellstjänsten.
1. Cirka 3 st.
2. Användarvänlig administration och snabb support.
Jag vet inte vart jag ska börja. Jag använt Loopia i antal X år ( i mitt företag där jag IT-ansvarig) Vi tappar kunder snart . Man undar har råd va kvar hos er det pågrund av e-mail strul då tänker jag först främst på er webbmail som vår personal använder sig av. Det brukar vara strul nu på senaste tiden logga in.
Man borde ifall få lite kompensering inte vet jag kanske avgift fri månad på webbhotellt eller dyrligt.
Jag (mitt företag) bytte nyligen (!!) från one.com till Er för att jag upplevde att ni verkade seriösa och duktiga samt för att jag tilltalades av era administrationsfunktioner, mm, men tyvärr så ägnade jag inte tid åt att läsa i detta forum…
Jag (och säkerligen många med mig) har nu under ca en veckas tid fått ringa runt till kunder, kollegor, mm för att fråga om mina mail kommit fram… Riktigt pinsamt och framförallt så framstår ju även mitt företag i dålig dager – oavsett vem som egentligen äger problemet – hur ska mina kunder kunna lita på att den information dom sänder mig kommer fram? Och vice versa?
Som nybliven kund hos er så har jag ingen ”historik” av problem med Er tjänst mer än det som varit denna vecka. Således finns det – trots allt – ett litet förtroendekapital kvar. Med det sagt hoppas jag nu att ni snabbt kommer tillrätta med problemen och framförallt att ni närmast omgående skickar ut någon form av information DIREKT till oss – era kunder. Utgår också från att någon sorts generell kompensation erbjuds, om inte annat som en rent symbolisk handling från Er sida
Tack för ordet!
Per Rosén
6
Jag har bara använt domänregistreringen. Känner att kontrollpanelen är lite halvbuggig, många klick för lite verkstad och onödigt ”nybörjarvänlig”.
Jag skulle ALDRIG rekommendera er till någon jag känner efter otaliga DAGAR då mailen överhuvudtaget inte varit tillgänglig. Dålig information kring detta dessutom och vidriga telefonkötider.
1. 5
2. Det jag har haft problem med är inloggningen och att mail försvunnit. Jag tycker att gränssnittet i mailprogrammet kan förbättras betydligt, hoppas ni tar med det i er förbättring av mailsystemet. Priset för webhotell är högt men i övrigt är jag nöjd!
Hej Lisa och Lisa,
I första steget byter vi det bakomliggande systemet för e-posten, vilket innebär en förbättring oavsett om du hanterar din e-post via en e-postklient på datorn, i din smartphone eller via webbmailen. Över 90% av alla kunder är nu flyttade till det nya systemet. Vi kommer självklart också att fortsätta arbeta med vår webbmail, och tar tacksamt emot idéer och förslag till feedback@loopia.se på vad du önskar för förbättringar.
Vi beklagar de besvär som det gamla e-postsystemet orsakat er, och garanterar att vi gjort allt i vår makt för att flytten till det nya systemet ska gå så fort som möjligt.
Under de perioder som e-posten har haft driftstörningar och stopp har belastningen på vår support varit mycket hög. För att du som kund ska slippa vänta i telefonkö erbjuder vi sedan en tid tillbaka möjligheten att vi ringer upp er om kön är för lång (http://blogg.loopia.se/2012/03/27/ring-inte-oss-vi-ringer-dig%E2%80%A6/).
Tack för att ni tar er tid att berätta era åsikter.
Vill flagga att redan 2012 så påpekades det att webmail gränssnittet var värdelöst. Det är 2016 nu och det är lika värdelöst. Någon gång ibland är man tvungen till att logga in via sin mobil (när IMAP/PO inte fungerar på sin e-post klient i telefonen) till webmailen men då anpassas inte upplösningen vilket gör att gå in på det viset är uteslutet.