Supporten öppen dygnet runt hela februari – eller var tusan är nyckeln?

Vi har letat och letat överallt, men vi hittar den inte! Vår nyckel till kontoret här i Västerås är spårlöst försvunnen. Och eftersom vi inte kan låsa från utsidan så måste någon av personalen alltid finnas på plats. Därför har vi bestämt att vi lika gärna kan ha supporten öppen för er kunder dygnet runt (vi beräknar dock att hitta nyckeln den sista februari….)

Skämt å sido ;-). Februari har historiskt sett varit en hektiskt tid för er kunder. Året drar igång på allvar efter lugnet i januari och vårens aktiviteter ska planeras och förberedas. Därför ser vi det som en perfekt tid att provköra med dygnet-runt-öppet i vår support. På så sätt kan vi se vilken tid på dygnet ni behöver oss som mest :-).

Från 31 januari till och med 27 februari kommer alltså supporten glatt att svara via telefon och e-post när du än kontaktar oss på dygnet. Jag vill också betona att det inte är något callcenter eller annan inhyrd personal, utan den trevliga, välutbildade Loopia-personal som du alltid har att göra med som svarar.

Observera att detta blogginlägg endast informerar om att vår support har öppet dygnet runt och inte är en kanal för supportfrågor. Har ni frågor når ni oss via våra två supportkanaler e-post (support@loopia.se) eller telefon (021-12 82 22).

Välkomna, dygnet runt, hela februari!

Dela: Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

39 tankar kring ”Supporten öppen dygnet runt hela februari – eller var tusan är nyckeln?

  1. Bildgatan

    Tycker jag verkar vara ett bra försök och att sedan utvärdera. För övrigt så vill jag ge er en eloge för att ni alltid varit snabba med svar och mycket bra service.

  2. Pingback: Tweets that mention Rumor Control » Supporten öppen dygnet runt hela februari – eller var tusan är nyckeln? -- Topsy.com

  3. Hemmateknikern

    Bra gjort att testa dygnet runt support.

    Skulle ni inte kunna kolla på att ha chattsupport?

    Så att ist för att maila/ringa in så kan man ta enklare frågor eller funderingar via en chatt?

    Kunderna skulle kunna betjänas snabbare ( då varje handläggare kan betjäna flera åt gången om man vill)

    Minskade väntetider för kunderna (slippa telefonkö, slipper leta upp nummer på loopia.se, ta fram telefon etc)

    Minskad väntetid gentemot mail, då mailen så måste man leta fram mailadress, logga in på sin mail, skriva in maildressen ,skriva meddelandet, skicka det. Och vänta på svar.

    Om ni skulle ha chatt så är dte bara fylla i t.ex. namn/mailadress, och så kommer man fram till en handläggare/supporter.

    Finns olika Opensource / fria progravaror för att ha till chattsupport. (bygger på php).

    Mycket lättare för kunden bara att gå in och klicka på: chattsupport

    På loopia.se och få hjälp på nån minut.

    Kolla på det.

  4. H.

    Kl är just nu 05.36 i Sverige, men 23.37 där jag befinner mig på andra sidan Atlanten. Jag har nu försökt ringa er support som ni nu säger er pröva att ha öppet dygnet runt ett tag. För att ha öppet dygnet runt är ni väldigt dåliga på att svara i telefon…

  5. Tård Wennerborg

    Hej H.

    Tack för din kommentar.
    Enligt vårt system mottog vi inget samtal kring det klockslaget. Vilket nummer ringde du på och vilket val gjorde du i växeln? Maila gärna info till marknad@loopia.se så får vi reda ut orsaken.

  6. Robban

    intressant att klockan tydligen även skiljer på minuterna där-du-är H

  7. Erik

    Hej,
    Har precis beställt webbhotell. Vill komma igång med mailadresser och kunna maila ifrån dessa. Hur går jag tillväga ?

    Erik

  8. Tård Wennerborg

    Hej Erik,

    Du loggar in i vår kundzon (namn och lösen högst upp på Loopia.se) sedan klickar du på länken ”Skapa e-postadress” i den gula rutan med titeln ”Kom igång – vad vill du göra?” och följer vår enkla steg-för-steg-guide.

  9. Sven-Erik Forslin

    Hejsan!

    Zoomin har tydligen bytt ngt.

    Ber er därför att ompeka min adress från 212.214.81.171

    till 95.128.115.50

    enligt rekommendation från Teohdore Storm.

    Jättetack för hjälpen!!!

    Sven-Erik Forslin

  10. Tård Wennerborg

    Hej Sven-Erik.

    Du kan själv göra denna inställning i kundzonen via ”Domän och webb -> Domäninställningar”. Behöver du hjälp får du gärna kontakta support@loopia.se (eller slå en signal) med kundnummer och detaljer så hjälper vi dig.

  11. Anders Nyström

    Hej – jag har två adresser med liknande namn:
    verkegards.se och verkegards.com
    På .se-adressen sägs det att jag helt plötsligt har fel
    lösenord. När jag klickar in på ”glömt lösenord” får jag
    ett nytt till .com-adressen???
    Hur kommer jag in på verkegards.se?
    Mvh
    Anders

  12. Tård Wennerborg

    Hej Anders,

    Båda domännamnen hanteras från samma konto. Du loggar alltså in med verkegards.com för att komma åt alla dina domäner. Användarnamnet blir den domän du registrerar först. Du kan dock byta användarnamn om du önskar genom att välja ”Kontoinställningar -> Lösenord till Loopia Kundzon” i menyn inne i kundzonen.

    Har du fler funderingar, kolla vår kunskapsdatabas (http://support.loopia.se) eller kontakta supporten via mail eller telefon (dygnet runt hela februari).

  13. Dan Heribertsson

    Hade äntligen tänkt att börja använda mitt domännamn 3d-design.nu. Men jag har ej kvar inloggningsuppgifterna, Man kunde visst få uppgifterna skickade till sig via mail men det verkar inte funka med mitt domännamn.

    Vad göra?

    /Dan

  14. DP

    Trevligt att ni har öppet dygnet runt men det spelar rimligtvis mindre roll om ni ändock inte besvarar supportmejlen.

    Jag skicka in ett ärende tidigt på förmiddagen under gårdagen och erhöll ett par svar som var helt ”ut i det blå” och som inte hjälpte mig ett dugg.

    Jag har idag skickat fyra påminnelser om mitt ärende men fortfarande inte erhållit något svar.

    Det vore nog bättre om ni koncentrerade er på att besvara befintliga supportärenden istället för att försöka göra en poäng av att ni är tillgängliga dygnet.

    Mvh

    DP

  15. Tård Wennerborg

    Hej David, det är tråkigt att du inte kan få ett snabbare svar rörandes ditt ärende. Då ditt ärende är av en mer invecklad karaktär än normalärendet så har det tagit ett tag för vår personal att få fram all den information som krävs för att ge dig ett korrekt svar vilket du enligt dem nu också har erhållit. Den normala svarstiden för ett ärende är annars under en timme, och oftast betydligt snabbare än så.

  16. Carl Sääv

    Hej jag har ett problem.
    Jag har uppdaterat några av mina domäners inställningar med www subdomänerna hänger inte med i uppdateringen.
    ”roten” fungerar bra men med www så är det gamla inställningar kvar. Jag har provat med och utan att klicka i ”synka med www” flera gånger. Jag har provat flertalet sätt men inte lyckats .

    Endast några av domänerna vägrar…

    arbetslos.net
    askeby.org
    gistad.org
    gravmaskin.net
    handlaonline.eu
    handlasmart.eu
    hemstad.org
    klipponline.se
    linghem.org
    norsholm.org
    onlinebutik.eu
    reservera.net
    salong.org
    sturefors.org
    tjanst.net
    uthyrning.org
    varor.net

    Mvh Calle

  17. Fadi

    Jag har endast ett domännamn hos er och jag undrar om jag kan skapa en e-postadress relaterat till domännamnet?
    Det går bra med vidarebifordring av e-postmeddelandena till mitt gmail kontot.

    Hur gör jag?

  18. Kristina

    Er nya webbmail(beta) uppvisar samma saktfärdiga tendenser som den gamla. Suck! Varför måste det alltid vara så långsamt? Finns det nåt effektivare sätt än att jag först måste markera ett mail, vänta tills det kommer upp i läsrutan och sen radera det? Ett i taget. Varför kan jag inte välja att radera flera på en gång? Visst det kan vara mig det är fel på, att jag inte fattar. I så fall, varför kan den inte vara enklare? Andra system klarar ju det, varför inte ni? Och sist, när jag går in och kollar i folders (under settings) så står det att jag har över 400 mail i inboxen, men ändå kan jag inte se fler än 36 st???

  19. Systemadministratör

    Mycket imponerande.

    Än så länge är det bara de amerikanska och engelska webbhotellen som tagit steget att erbjuda 24/7 support.

    Önskar er all lycka!

  20. Tård Wennerborg

    Hej Kristina.

    För att markera fler mail håller du helt enkelt inne ”shift” eller ”ctrl” (”cmd” på mac) precis som i ett vanligt mailprogram.
    När det gäller att du inte ser alla mail i din inkorg måste jag be dig kontaka support@loopia.se med kundnr och detaljer så vi kan titta på orsaken.

  21. Anders

    Kanske kan vara en bra idé men se först till att telefonkön går snabbare… har nu suttit i kö i drygt 35 minuter… och det är mitt på dan en fredag…

  22. Freddan

    @systemadministratör: Visst är det bra med dygnet-runt-öppet men först är dom knappast, oderland som jag använder som webhotell har haft supporten öppen 24/7 rätt länge..

    Hur som helst, hoppas ni fortsätter med det även efter sista februari också 🙂

  23. Peter

    Verkligen positivt!

    Men kan ni också öka antalet mysql-databaser från ynka 1 till åtminstone 5 i era paket så lovar jag att flytta alla mina domäner till er.

    Binero erbjuder idag obegränsat antal så därför stannar jag hos dem ett tag till.

    mvh Peter

  24. Johan

    Problemet att ha som Binero är ju att alla databaser blir sega för att det finns för många och ingen rensar sina gamla databser utan skapar bara nya, jag har flyttat allt mitt till Loopia och kör bara olika tabellprefix för olika sidor. Bineros överförsäljning har ju orsakat sjuka laddtider för alla deras kunder.
    För övrigt så är detta ett mycket bra initiativ av Loopia med supporten. Kan intyga att det inte är något Oderland-callcenter man kommer till utan en riktigt tekniker med riktiga kunskaper, inte bara någon vilsen call-centerperson som bara skriver ner ärendet och lovar att återkomma dagen efter.

  25. Christian

    Funkar ju fint kl 22.00! I och för sig kinesisk tid, så det är bara 15.00 i Sverige. Men jag är glad hursomhelst

  26. Henrik

    Hej,
    jag vill bara säga att support 24/7 är lysande. Jag tror att många med mig är hemmapulare som fixar med hemsidor på kvällar och nätter. Då är det bra att supporten finns tillgänglig när man verkligen behöver den.

    Snälla, permanenta detta!

  27. ytre

    Har ni funderat på att publicera statistik på supportärendena? kan vara bra för oss kunder att veta när köerna är kortast, och för er om ärendena blir mer utspridda över dagen.

  28. Ronny

    Hej!
    undrar om man kan se pågående projekt/uppdateringar vad gäller nya beta-mailen, någonstanns på loopia

    så man vet om man ska ge förslag på funktioner eller dylikt.

    vänligen
    Ronny

  29. Mats

    Bra och uppskattat initiativ med 24/7! Jag föreslår att ni dessutom skaffar chattsupport, som skulle minska kötiderna ordentligt eftersom ni enkelt kan betjäna flera ärenden samtidigt då.

  30. Peter

    Hej!
    Önskar att ni hade en chat för en snabb fråga och ett snabbt svar från er.

  31. Eriksson

    Jättebra med dygnet runt service! Det är på udda tider man har tid att utveckla hemsidan som ny företagare.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *