Loopia SuperSupport – din fyr i mörkret!

Supportteknikern på Loopia loggar in i systemet med en nyfylld kopp kaffe; den här dagen kommer tillsammans med veckans övriga dagar resultera i cirka 60-100 ärenden per person. Väl medveten om att vissa ärenden kommer kräva längre tid än andra ger sig supportteknikern in i dagens arbete…

Vi på Loopia älskar support och strävar konstant efter att förbättra den och finslipa alla kanter som på något sätt kan finslipas. Vårt mål är att lösa ditt problem och svara på dina frågor så fort och smidigt vi bara kan. Läs nedan om vad du som kund kan göra för att få hjälp av oss så snabbt som möjligt.

supersupport_header_no_video

Hur får du som kund snabbast möjliga support?

När du som kund ringt, mailat eller öppnat en chatt så har du säkert märkt av att vi ofta frågar om ert kundnummer. Kundnumret hos oss är det som gör att vi kan verifiera dig som kund och se att du har rätt att be oss om ändringar för det kontot du vill ha hjälp med. Har du ditt kundnummer redo tillsammans med ditt ärende så kommer det ofta bli löst vid första kontakten.

Du når Loopia SuperSupport via följande kanaler:

Nedan följer en beskrivning om vilken kanal just du bör välja beroende på ditt ärende.

Chatt:

Vår chatt är den kanal som snabbast hanterar kortare ärenden. Detta kan handla om fakturafrågor, beställningsfrågor eller teknisk support. Denna kanal får du som kund oftast kortast kötid i då vi kan hantera många ärenden samtidigt.

E-post:

Vår e-post är den mest lämpliga kanalen att välja om du behöver hjälp med mer omfattande ärenden såsom större DNS-ändringar, felsökning av din hemsida eller vid mer avancerade ärenden som i sin tur kan komma att bli tilldelad till vår second line-avdelning. Om vi märker att ett telefonärende är mer lämpat för e-post kan vi komma att be dig maila in ditt ärende för snabbast möjliga hantering.

Telefon:

Vår telefonsupport är den vanligaste formen av kontakt, den kan du välja för ärenden som eventuellt kan ta lite längre tid. Exempel på ärenden kan vara beställningsfrågor, tekniska frågor alternativt längre guidningar av e-postinställningar.

Sociala medier:

Har du en kort fråga till oss eller något annat att säga? Vi finns på på Facebook under www.facebook.com/loopia samt på Twitter som @loopia för att svara på dina frågor.


Med vänlig hälsning,

Loopia SuperSupport

Dela detta inlägg:

2 svar på “Loopia SuperSupport – din fyr i mörkret!

  1. Hej
    behöver snabb hjälp mina mail studsar tillbaka får inte några utöver
    Är utomlands.

  2. Hej Micael,

    I nuläget har ni .SE Direkt som registrar för er domän. Det har dessvärre
    medfört att vi ej har kunnat uppdatera namnservrar för er domän och er
    e-post kan då ej levereras.

    Ni behöver per omgående göra något av följande:

    Alternativ 1:
    Flytta domännamnen till Loopia och byt namnservrar (rekommenderas)
    Genom att göra en så kallad “transfer” flyttar du dina domännamn till Loopia
    och får därmed också förnyelsefakturor från oss både gällande domännamnen
    och övriga tjänster du använder hos Loopia istället för att få fakturor från
    flera leverantörer. Se denna guide:
    https://support.loopia.se/wiki/Flytta_en_domän_från_SE_Direkt_till_Loopia

    Alternativ 2:
    Peka domännamn mot Loopia
    Om du inte vill göra en transfer kan du hos http://www.sedirekt.se istället peka
    om domännamnet från Active 24s namnservrar till Loopias:

    ns1.loopia.se
    93.188.0.20
    ns2.loopia.se
    93.188.0.21

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vi finns här för dig - varje dag

Om du behöver hjälp finns vår prisvinnande support tillgänglig alla dagar, året runt, for att svara på frågor via telefon, e-post, chatt och sociala medier.

Kontakta oss