Kvittra med oss

Vem kunde gissa att det skulle bli så grymt populärt att kommunicera med andra genom max 140 tecken långa meddelanden på internet?

Som Sveriges första webbhotell på Twitter så har vi funnits där ett bra tag nu. Och förutom att vi gärna snackar med er kunder och andra webbintresserade människor på Twitter, så tipsar vi även om erbjudanden, tävlingar, guider och annat ni inte vill missa.

Följ oss gärna du också (@loopia), så följer vi dig ;-).

Hur använder du dig av sociala medier som t ex Twitter eller Facebook (eller håller du dig borta från allt sånt)?

Dela detta inlägg:

5 tankar kring ”Kvittra med oss

  1. Johan Svensson

    Jag använder själv både Twitter, Facebook, bloggen, Myspace och Youtube för att synas och distribuera min information. Att som företag använda sig av sociala medier anser jag idag vara ett måste. Det ger mig kontroll över vad som skrivs om min verksamhet och hur den uppfattas, visar direkt nya trender inom min bransch och det ger mig snabbt och enkelt ett sätt att sprida information som inte uppfattas som reklam eller spam.

    Genom att öka mitt företags transparens bjuder jag in kunden till en dialog istället för att enbart informera via en enkanalskommunikation. Detta ger mig bland annat förmågan att styra hur mitt varumärke uppfattas av kunden.

    Som student med nystartat företag sitter man inte alltid på en fet budget. Marknadsföring via sociala medier är den perfekta lösningen!

  2. Pete

    Jag har startat eget som enbart behandlar sociala medier – jag hjälper företag att synas på sociala medier. Precis som att företag idag måste ha en ansvarig för miljö så måste företag också ha en ansvarig för sociala medier – det är ett framtidsyrke utan begränsningar. Till kunderna hör allt från multinationella företag till små lokala företag. Att synas på sociala medier är ett måste i dagsläget!

  3. Per Pettersson

    Jag använder olika typer av verktyg och kanaler i mitt arbete. Från Facebook, Twitter, bloggar, LinkedIn och bokmärknings-/delningsverktyg som t.ex. AddThis för att besökaren ska få en chans att sprida material han/hon tycker är relevant vidare på ett snabbt och enkelt sätt.

    Men man måste tänka till om insatsen man gör genererar resultat.

    Även om 1 miljon personer sett din roliga reklamfilm om din nya elbil, kan du fortfarande generera 0 nya kunder.
    Det är bra för varumärkets spridning, men resultatet blir inte alltid försäljning.

  4. Ulf Reimers

    Jag håller mig borta (än så länge i alla fall). Är ju lite inne att vara ute!!!

  5. Christian - Författartipsbloggen

    Har faktiskt just börjat twittra, tycker att det är ett bra komplement till feeds för att uppdatera besökare om nya inlägg till exempel.

    Jag vill ju inte att nån ska behöva gå miste om mina skrivartips i onödan 🙂

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *