Kundcase: Saras Matkasse gör som barnen vill

Som en återkommande serie här på bloggen tänkte vi då och då göra spontana nedslag hos er kunder och höra lite med er om era sajter och er verksamhet. Både för att vi tycker det är spännande själva, och för att vi tror att andra kunder kan lära sig av att se hur ni arbetar.

Vi börjar med “matkasseföretaget” Saras Matkasse som utmärker sig genom att fokusera på barnens önskningar…

Vad gör Sarasmatkasse.se, och varför valde ni att starta företaget?

Vi är ytterligare ett Matkasseföretag i ”Matkasse-djungeln”. Men vi har en stor skillnad mot de flesta andra i branschen och det är vår fokusering på barnen. Det är nog bristen på barnfokusering som gör att vi finns idag.

Många glömmer bort barnen i alla diskussioner om rätt och fel i köket – vad som är nyttigt och bra för miljön. Vi anser att det är en självklarhet att välja ekologiskt, närproducerat och kravmärkt så långt det är möjligt. Men det spelar ingen roll hur nyttig och bra maten är om det inte älskas av barnen. Skjuter barnen undan tallriken och vägrar äta har den supernyttiga maten spelat ut sin roll.

Vi frågar barnen först och främst vad de tycker om våra matförslag. Får vi höga poäng i vår härliga barnpanel så ger vi ut receptet. Får vi IG läggs receptet i malpåse. Saras Matkasse har huvudsakligen en sak i sikte – att vara Sveriges Barnvänligaste Matkasse!

Till vilka vänder ni er och vad skiljer er från konkurrenterna?

Vi vänder oss främst till barnfamiljer. Det finns som sagt flera olika företag med samma grundtanke som vi; att leverera råvaror och recept till dörren. Vi är lagom nyttiga, lagom moderna, lagom ekologiska och har vad vi tycker; lagom med råvaror en vanlig barnfamilj inte tidigare har bekantat sig med. Vi är också mycket noga med att sätta matglädjen i centrum och uppmuntrar våra prenumeranter till att göra matlagningen och middagen till en trevlig social samvaro för hela familjen.

Är det bara “konstig” mat eller känner man igen rätterna?

Mycket av maten är sådan som de flesta känner igen. Rotfrukter och grönsaker är alltid självklara inslag och varje vecka hittar du råvaror som fågel, fisk, kött och en pastarätt. Vi försöker alltid döpa våra rätter så att de ska tilltala barnen, exempelvis pizzakryddad soppa, cowboygryta med korv, skalmans ät- och sov soppa, tacokryddad kyckling mm. Inslag av råvaror som en vanlig barnfamilj kanske inte äter varje dag hittar du också som quinoa med granatäpple, ugnsbakad aubergine och blomkålsmos.

Vilka orter levererar ni på, och var har ni tänkt utöka härnäst?

Vi levererar i dagsläget i Västsverige, men utökar området ständigt. Näst på tur står Skåne och Östergötland. (Gör en sökning på ditt postnr för att se om vi levererar till din ort)

Hur arbetar ni online utöver webbsidan (marknadsföring, sociala medier etc)?

Facebook och Google är jätteviktiga platser att finnas med på. Både för att vara lätt att hitta och för att komma ut med information om nya orter som lanseras m.m. Men att dyka upp i artiklar och bloggar är också oerhört viktigt.

Varför föll valet på Loopia som webbhotell?

Loopia är ju allmänt känt för att vara ett stort och seriöst webbhotell. Bra kundtjänst som lyssnar och hjälper till om man behöver hjälp. Rätt pris och rätt tjänster är också A och O. Här blir vi kvar…

Dela: Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *