Omvandla besökare till kunder i din webbshop – del 5: Stick ut från mängden

Idag finns det inte bara en webbshop på nätet, och konkurrensen kan därför vara stenhård. Stick ut från mängden genom att lyfta fram det som gör din butik bättre än dina konkurrenters. Det har blivit dags för den femte delen i serien om hur du får besökare till din webbshop att handla och på så sätt höjer konverteringsgraden!

Tips 5: Lyft fram det som gör din webbshop unik

Var tydlig med varför kunden ska välja dig framför konkurrenterna. Har du till exempel lägst priser? Är ditt sortiment bredare och djupare, eller är dina produkter och varumärken unika? Kan du erbjuda bäst kundsupport? Är du exempelvis störst i branschen eller inom ett visst produktområde? Har du bäst leveranstid? Flest nöjda kunder? Eller erbjuder du fri frakt?

… om svaret är ja på någon av frågorna – då är det bra om du berättar det tydligt redan på din webbshops startsida och i all marknadsföring.

Om du upplever att det är svårt att komma på vad som är unikt med din webbshop kan det vara ett tecken på att det finns förbättringsmöjligheter. Kan du kanske nischa din webbshop dit ingen konkurrent etablerat sig ännu? 


Missa inte övriga delar i serien om att öka konverteringsgraden:


Starta din egen butik på webben

Vi på Loopia erbjuder flera olika e-handelslösningar för olika önskemål, behov och förkunskaper. Läs mer om våra olika e-handelslösningar och kom igång med ett klick redan idag.

Läs mer om Loopias e-handelslösningar »

Dela detta inlägg:

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vi finns här för dig - varje dag

Om du behöver hjälp finns vår prisvinnande support tillgänglig alla dagar, året runt, for att svara på frågor via telefon, e-post, chatt och sociala medier.

Kontakta oss