Vi upplever dessvärre störningar i vår e-posttjänst. Dessa gör att det tidvis kan vara svårt att hämta inkommande e-post samt att utgående e-post tidvis blir fördröjd. Viktigt att poängtera är dock att ingen e-post går förlorad.
Särskilt drabbad av denna störning är vår webbmail. Under tiden vi upplever dessa störningar rekommenderar vi alla att i så stor utsträckning som möjligt ladda hem sin e-post via POP3 med en lokal e-postklient såsom Outlook Express eller Thunderbird. POP3 är nämligen vår minst påverkade e-posttjänst.
Mer information om vad POP3 är och hur du ställer in just din e-postklient hittar du i vår kunskapsdatabas. Vänligen observera att du bör bocka för inställningen Spara en kopia på servern i din e-postklient innan du börjar använda POP3.
Notera även att sedan en tid tillbaka är utgående e-post via port 25 helt avstängd. Har du problem att skicka e-post via din e-postklient behöver du därför ändra portnummer till 587. Även detta finner du information om i vår kunskapsdatabas.
Slutligen vill vi be alla berörda kunder om ursäkt för de problem driftstörningarna orsakar er.
Och varför i h..v… fungerar inte webbmailen idag då?