Har du fått följande mail från någon som utger sig för att vara ”Loopia”?
Utskicket kommer INTE från oss på Loopia och du bör inte under några omständigheter följa instruktionerna i mailet.
OBS!!! Om du har klickat på länken och angivit dina inloggningsuppgifter till Loopia kundzon bör du så fort som möjligt se till att logga in på rätt ställe (https://loopia.se/loggain) och byta lösenord. Har du även fyllt in dina bankuppgifter bör du kontakta din bank omgående för att spärra ditt betalkort.
Som kontoinnehavare på Loopia rekommenderar vi också att du alltid ställer in så att kontot endast är tillgängligt via BankID-inloggning. Det försvårar för bedragare att få tillgång till kontot och tillhörande domäner. Läs mer: https://support.loopia.se/wiki/bankid/
Tack för info om falska utskick. Fick precis ett och blev fundersam. Har dock inte öppnat det.
Tack för informationen!
Jag har också fått det falska meddelandet via e-postadressen. Jag har inte öppnat det.
Har fått 2 sådana uppmaningar från olika mejladresser. Har ni nytta av att få ta del av dessa avsändarkonton?
Hej Gärd! Vi tar gärna emot information om attacker som pågår för att bättre kunna gardera oss. I detta fall har vi dock redan fått mycket information från hjälpsamma kunder rörande tidigare phishingattacker och har blockerat dessa utskick så att de inte längre når våra kunder. Tack iallafall! Återkom gärna till support@loopia.se om du får ett nytt meddelande med liknande innehåll så att vi kan blockera dem. //Anna, Loopia Marknad