I förra veckan kunde vi presentera finalisterna i vår reklamtext-tävling, där vi bad er skriva en rolig reklamtext för Loopia. Nu kan vi äntligen presentera den lycklige vinnaren: Nils Florby med sitt träffsäkra bidrag:
“Borta bra, men hemsida bäst – på Loopia”
Vi ställde några frågor till Nils för att få veta mer om idén bakom reklamtexten och vad han ska hitta på med vinsten – en sprillans ny MacBook Air med maxad prestanda.
Grattis till vinsten Nils! Hur känns det?
Det känns fantastiskt roligt – jag har länge diggat Loopia så vad kan väl vara bättre än besvarade känslor?
Du skickade in flera bidrag till tävlingen. Hur kom du på idén till dem?
Loopia har så många goda sidor att det var en lätt match att spinna loss på bara några av dem – och helt enkelt vara fullständigt ärlig.
Vad pysslar du med när du inte skriver tävlingsbidrag till reklamtext-tävlingar?
När jag inte skriver tävlingsbidrag till reklamtext-tävlingar jobbar jag med främst skriven kommunikation i alla former – från copywriting om tunga maskiner till informationstexter om avantgardistiska konstprojekt till språkbearbetning och dramaturgi.
Vad kommer din maxade MacBook Air användas allra mest till, tror du?
Min nya MacBook Air kommer jag att använda främst till skrivande – det är ovärderligt att kunna ta med sig allt material vart man än går – och i synnerhet med en maskin som väger så lite som Air-datorn.
När jag säger skrivande är en stor del av processen egentligen ofta informationssökande där man hanterar en mängd källor i form av pdf:er, presentationer och dokument, och inte minst massor av webbplatser – för att hitta just den där lilla ledtråden man kanske behöver för en text – och då krävs det att datorn är både lättarbetad och kraftfull. Sen misstänker jag att min tioåring kommer att hitta en hel del andra användningsområden för den också!
…och slutligen: Ska du skicka in något bidrag till vår nylanserade reklamfilmstävling också?
Jag har faktiskt redan börjat fundera lite så smått på Loopias reklamfilmstävling eftersom jag har fler idéer och film är en av mina passioner. Men i så fall gäller det att hinna få ihop något riktigt, riktigt bra, för jag vet ju att Loopia har massor av entusiastiska och oerhört begåvade användare som säkert kommer att leverera många starka bidrag under de kommande månaderna.
Vi tackar Nils och alla andra deltagare i tävlingen för era grymma bidrag. Det har varit otroligt kul att få ta del av era fantastiskt roliga och fyndiga reklamtexter! 🙂
Var med och tävla om en BIL i vår senaste jubileumstävling!
Skapa en rolig reklamfilm för Loopia så har du chansen att vinna bilen. Läs mer och tävla här.