Nu lanserar vi vår nya grymma, och helt omarbetade, kundzon genom att släppa en beta-version. Förutom att den nu funkar lika bra i mobilen eller surfplattan som på datorn så har vi tänkt om rejält vad det gäller hela arbetssättet.
Ett helt nytt koncept
När du loggar in i nya kundzonen möts du precis som tidigare av frågan “Vad vill du göra?” där du med steg-för-steg-guider får hjälp att skapa e-postadresser, fixa en hemsida eller en webbutik.
Under guiderna hittar du alla befintliga tjänster. Istället för att bläddra omkring i en meny kan du nu se allt innehåll i ditt konto i form av ikoner (det går också att växla till ett listläge som ger dig mer information utan att behöva klicka in på varje objekt).
Vill du göra något med ett domännamn klickar du helt enkelt på ikonen för just det domännamnet. Därefter kan du göra de inställningar du önskar för domännamnet – allt samlat på ett ställe.
Samma sak gäller om du vill betala en faktura, sätta autosvar på en e-postadress, eller om du vill logga in på din hemsida byggd med Loopia Sitebuilder. Klicka på respektive ikon så hittar du alla inställningar och funktioner för det objektet.
Smarta listor och smart sök
Har du ett stort konto med många domännamn, e-postadresser och hemsidor? Inga problem. Loopia Kundzon sorterar de objekt du oftast använder överst.
Är det något objekt som behöver mer uppmärksamhet, t ex ett domännamn som håller på att löpa ut eller en faktura som förfallit, så sorteras de överst och rödmarkeras. Detsamma gäller nya objekt, har du precis köpt ett domännamn vill du troligtvis göra inställningar i det, och har du precis skapat en WordPress-sajt antar kundzonen att du vill börja jobba med den – därför lyfts de upp överst och markeras “Ny”.
Hittar du ändå inte det objekt du vill jobba med så kan du använda den smarta sökfunktionen. Där kan du till exempel skriva ett visst domännamn och få upp alla objekt som är relaterade till det domännamnet… t ex e-postadresser, WordPress-installationer, fakturor och själva domänamnet i sig.
Du kan också söka på begrepp som ”obetalda fakturor” eller ”byt lösenord” och få upp alla objekt som är relevanta för detta.
Mobil, surfplatta eller dator…
Oavsett vilken storlek på skärm du har så funkar nya Loopia kundzon lika bra. Alla funktioner är tillgängliga på alla enheter, och du behöver aldrig zooma in och ut… precis som det ska vara.
Beta = vi vill ha din feedback
Då konceptet är alldeles nytt har vi valt att släppa en frivillig beta-version, du väljer själv om du vill använda den eller vår gamla kundzon när du loggar in. Du kan närsom helst logga in i den gamla kundzonen igen. På så sätt har du som användare stora möjligheter att påverka hur den nya kundzonen kommer att ta form.
Skicka gärna dina första intryck och dina åsikter efter en tids användade till feedback@loopia.se.