Loopias iPhone-app når version 1.1

För en tid sedan släppte vi vår iPhone-app, och det går inte att säga annat än att det blev en riktig succé med många tusentals nedladdningar. Att kunna registrera nya domännamn och hantera sina befintliga direkt i mobilen är något som många uppskattar.

Vi har samlat ihop de vanligaste önskemålen, finjusterat befintliga funktioner och lagt till ett antal nya i version 1.1 av appen. Den nya versionen tillgänglig i App store redan nu, så för dig som redan kör Loopias iPhone-app är det bara att uppdatera, och har du den inte sedan tidigare är det hög tid att ladda ner den nu (den är självklart gratis).

Här är några av nyheterna i 1.1:

  • Följ vår blogg direkt i appen
  • Indexering av domännamnslistan
  • Se ditt LoopiaPREPAID-saldo direkt i appen
  • Förenklad konfiguration
  • Generellt förbättrad användarupplevelse

Tack till alla som skickat in feedback gällande vår iPhone-app. Har du fler idéer eller önskemål? Skicka dem gärna till feedback@loopia.se eller kommentera här på bloggen.

Dela detta inlägg:

12 svar på “Loopias iPhone-app når version 1.1

  1. Hej Peter,

    Tackar för ditt önskemål. Vi tittar på den möjligheten, men kan tyvärr i dagsläget inte ge någon tidsuppskattning för om/när en eventuell Android-app kan släppas.

  2. App till iPhone, det är bra att det finns.
    Men jag skulle vilja ha en app till min Samsung Galaxy!
    hälsn
    Lakis

  3. Ja, till android borde vara en självklarhet.
    Speciellt med tanke på att det finns fler androider än iphones där ute..

  4. Rent generellt så gör man appar först till Android och sen ev. till övriga operativ.
    Hur ser Android planen ut för Loopia appen…?

  5. Hej Bosse,

    Vi tittar på möjligheten att ta fram en Android-version av vår app då detta är en vanlig önskan bland våra kunder. I dagsläget kan vi dock inte säga när en eventuell lansering kommer att äga rum.
    Prioriteringen för vår del har baserats på att vi hade, och fortfarande har, betydligt mycket fler besökare på våra webbsidor som använder iOS-enheter än Android-enheter. Android-plattformen växer dock och det är inte orimligt att anta att dessa förhållanden kan komma att förändras.

  6. Hej

    Otroligt besviken på er, ett teknikbolag och inte har en android app, ush.

    Iphone är ju för fjortistjejer.

  7. Hej Suginho,

    Vi tittar på att ta fram en Android-app då detta är efterfrågat av många kunder, och då det är en plattform som växer kraftigt. Orsaken till att vi prioriterade en Iphone-app i första hand är att en stor majoritet av våra mobila besökare använder iOS-enheter. Bland de mobila besökarna av våra sajter står iOS fortfarande för 77% och Android för 20,9% (http://blogg.loopia.se/2012/02/01/statistikfrossa-mobilsurfare-pa-loopia-se-2011/). Om det beror på att vi har många kvinnliga besökare i fjortonårsåldern låter jag vara osagt ;).

  8. Det har gått över ett år och ännu ingen Android-app.
    Hur länge måste ni ”titta på möjligheten” innan ni kommer till skott?

    Ställ er frågan om fördelningen android/iphone besökare påverkas av att det faktiskt bara finns en app för iphone.

    Bredda fokus från fjortisarna. 🙂

  9. Hej Olle,

    Vi arbetar just nu med att göra om våra sajter, inklusive kundzonen, med så kallad ”responsive web design”. Det innebär att du oavsett vilken enhet du har kommer att kunna hantera alla våra tjänster på ett bra sätt.

    Läs mer om arbetet här:
    http://blogg.loopia.se/2012/10/17/bygg-din-sajt-med-responsive-web-design-sa-den-funkar-bra-i-alla-enheter-det-gor-vi/

    Följ oss gärna på blogg, Facebook (http://facebook.com/loopia), Twitter (http://twitter.com/loopia) och Google+ (https://google.com/+loopia) där vi löpande kommer att skriva om arbetet.

    Detta utesluter inte att vi i framtiden eventuellt kommer att uppdatera vår iOS-app samt bygga en Android-version. Men vårt fokus på responsive gör att vi når alla enheter i ett svep.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vi finns här för dig - varje dag

Om du behöver hjälp finns vår prisvinnande support tillgänglig alla dagar, året runt, for att svara på frågor via telefon, e-post, chatt och sociala medier.

Kontakta oss