Ella&Sigrid AB är byrån som hjälper kunderna med kommunikation både digitalt och i tryck. Hemsidor och trycksaker som talar för dig är deras paradgren.
Det här är den femte delen i vår löpande serier intervjuer med våra återförsäljare där vi hoppas att du ska få en inblick i hur proffsen tänker och arbetar. Förhoppningsvis får du lite inspiration när det är dags för dig att ge dig ut i webbdjungeln med hemsidor och e-handel.
Den här här gången är det dags för Louise och Gisela på Ella&Sigrid.
Vem är Ella och vem är Sigrid?
Louise: Ingen av oss faktiskt. Vi heter Louise och Gisela, men vi ansåg inte att det klingade särskilt bra i företagsnamnet.
Gisela: Vi letade efter två andra kvinnliga namn för att representera oss. Namn som alla vet hur de stavas och som passar bra tillsammans. Efter många namnförslag blev det till slut Ella&Sigrid.
Vad kan ni säga om er verksamhet?
Gisela: Vi hjälper företag både digitalt och i tryck. Det kan vara allt från en hemsida, e-handel och sociala medier till broschyrer, visitkort och affischer.
Louise: Det är ett väldigt brett område då vi hjälper företagen att visa upp sina varumärken på olika sätt, beroende på vad denne behöver och är ute efter.
Hur länge har ni varit i branschen?
Gisela: Vi studerade grafisk design och webbutveckling i Jönköping under tre år. Det var där vi lärde känna varandra genom TV-spelskvällar och kårkvällar. Vi tog vår kandidatexamen där 2009.
Louise: Sedan dess har vi arbetat på olika webbyårer, fram till januari 2014 då vi tog steget att starta Ella&Sigrid AB. Ett beslut som vi är väldigt stolta över!
Vilken är er största styrka och fördel för era kunder?
Louise: Att vi är personliga, vi visar vilka vi är och försöker inte vara någonting annat. Vi vill gärna att kunderna ska känna sig bekväma och trygga med oss.
Gisela: Ja, vi är raka i kommunikationen och vill gärna träffa våra kunder för att de ska få en uppfattning om oss samtidigt som vi får en bättre uppfattning om vad kunden vill ha och behöver.
På er hemsida står det att ni arbetar mycket med paket, vad innebär det?
Gisela: Vi gillar att paketera och erbjuda helhetslösningar. Dessutom märker vi att det är mycket tydligare för kunderna när vi har delat upp tjänsterna i olika paket.
Louise: Förutom grafiska tjänster sköter vi drift och support i Driftpaketet och i Servicepaketet ser vi till att hemsidan och eventuella sociala medier uppdateras kontinuerligt.
Har ni några tips till de som tänker skaffa sig en hemsida?
Louise: Självklart! Det är viktigt att vara enhetlig i sitt språk och i designen. Man har bara några sekunder att fånga besökaren och då krävs det att man ger ett seriöst och lockande första intryck.
Gisela: Därefter är det viktigt att hålla informationen uppdaterad och att ha tydliga kontaktuppgifter. Det är väldigt avtändande om man ser att senaste nyhetsuppdateringen gjordes för två år sedan.
Louise: På vår hemsida, www.ellasigrid.se, delar vi med oss med några av våra främsta tips.
Varför valde ni Loopia?
Louise: Vi ville gärna ha ett svenskt webbhotell och vi hade hört mycket positivt om er. Vi är väldigt nöjda att vara återförsäljare av Loopia. Drift av hemsidor är ju en viktig del av vårt arbete och det är viktigt att vi använder ett säkert och trovärdigt webbhotell.
Vad tror ni om framtiden, vad kommer vara en stor nyhet de närmsta åren?
Gisela: Det har ju redan varit aktuellt en bra tid nu, men den mobila användningen kommer öka ytterligare. Vi bygger alla våra hemsidor och e-handlar responsiva (skalbara till alla skärmar) direkt från start.
Louise: Speciellt viktigt är det nu när Google nyligen gått ut med att mobilanpassade sidor får en högre rankningsgrad i sökresultaten än de utan mobilanpassning.
Vi önskar Ella&Sigrid AB fortsatt lycka till och hoppas att du som läsare har fått lite inspiration och nått att tänka på inför dina egna webbprojekt.
Om du behöver ha hjälp med ett webbprojekt hittar du Louise och Gisela på www.ellasigrid.se eller så kan du kontakta Loopias återförsäljaravdelning på af@loopia.se så kan de kolla med några av de övriga 3000 återförsäljarna.
2 svar på “Intervju med Loopia-återförsäljare: Kommunikationsbyrån som tänker på helheten och satsar på personlighet”