Att tappa ett domännamn kan vara mer eller mindre katastrof för dig som ägare, därför har vi nu ändrat våra rutiner för att minimera risken att du missar en faktura och förlorar domännamn.
Några dagar efter att vi skickat en faktura (fem dagar för postfaktura och två dagar för e-postfaktura) skickar vi numera ut en fakturanotis via e-post till både huvudadressen och fakturaadressen (om det finns) i ditt konto. I notisen informerar vi om att fakturan är skickad och till vilken adress. På så sätt minskar risken att du missar fakturan om adressen i kontot inte längre stämmer.
Du kan också logga in i Loopia kundzon och ange att du även vill att dessa notiser ska skickas till en eventuell teknisk kontakt (Kontoinställningar -> Användarinformation).
Självklart kan du avanmäla dig från dessa notiser om du inte önskar få dem alls, antingen via länken högst upp i e-postmeddelandet eller via Loopia kundzon.
I samband med denna förändring slutar vi även att skicka de mail som går ut 90 dagar innan ett domännamn kommer att förfalla.
Pssst, vi har ännu fler alternativ på gång för att du inte ska riskera att missa fakturor och förlora domännamn, så håll ögonen här på bloggen, Twitter, Facebook och Google+ för mer info ;).