Nu har vi kört nya webbmailen i beta under en period för att hitta eventuella buggar och barnsjukdomar. Mottagandet av den nya webbmailen från er kunder har varit mycket positivt, så det märks att det här var en efterlängtad uppdatering.
Under beta-perioden har vi också samlat in era önskemål och lägger nu in ett antal efterfrågade funktioner (som t ex grupper i adressboken) och finputsningar i samband med att vi stänger ned den gamla webbmailen och tar bort beta-stämpeln från den nya.
Alla önskemål kom inte med i den här uppdateringen och självklart vill vi att ni fortsätter att tycka till om funktioner och förbättringar så vi kan vidareutveckla den ännu mer i framtiden.
Vill du ha tips för hur du använder den nya webbmailen? Läs vårt inlägg om de vanligaste frågorna, samt vår guide i kunskapsdatabasen.
Som vanligt när det gäller Loopia så fungerar det inte alls
Hej Mats,
Vad är det som inte fungerar för dig?
Att logga in till exempel…
Jag kan inte heller logga in. Efter att fyllt i mailadress och lösenord:
The requested URL /horde/imp/redirect.php was not found on this server.
Har provat både logga in via webbmail.mindomain.se och webbmail.loopia.se – samma fel.
Hur kan man radera många meddelanden samtidigt samt kryssa för för att markera många meddelanden som oläst samtidigt?
Kostar prenumerationerna på de kataloger jag redan hade innan ni bytte?
Nya webbmailen är är ruggigt snygg jämfört med den gamla att man får glädjefnatt. Att det är mycket snabbare är givetvis en fördel det med givetvis!
Sedan ny mailen kom igång kommer vi helt enkelt inte in alls! Kommer till inloggningssidan – loggar in – och kastas ut i ingemansland.
Fungerar inte för mig heller?
Var är alla mina sparade mail?????
Det går inte att logga in på webbmailen utan man möts av en 404 för sidan /horde/imp/redirect.php … arghhh
Inget mer än inboxens meddelanden finns kvar i min mailbox…
Hej ,
Jag har ”tappat” alla mail från den 29/3 kanske 30/3 och framåt.
Måste ha dem nu….
//Morgan
löst sig 😉
Hej
Linnea: För att markera fler meddelanden håller du inne shift eller ctrl (cmd på mac) precis som i ett vanligt e-postprogram. Överhuvudtaget fungerar webbmailen mer som ett vanligt program. Du kan dra och släppa e-post till mappar osv.
Ni som upplever konstigheter med era konton, kontakta support@loopia.se så hjälper vi er snarast möjligt.
Kan inte logga in idag. Tacksam för besked på ak.mattsson@sr.se
Ni som inte förstår hur den ny webbmailen fungerar, se denna guiden: https://support.loopia.se/wiki/Webbmail
Där ser ni hur ni får tag i alla era mappar som ni just nu ej ser.
Hej!
Det går inte att skicka mail, inte heller att förhandsgranska bif filer.
Tidigare skickade mail finns ej kvar.
/Ewa
Hjälp!
I det nya systemet återfinner jag bara en del av mina mappar och de flesta med bara en del av de mail jag haft tidigare.
I det gamla systemet blir jag bara utkastad i ingenmannsland.
Jag har prövat flera gånger under dagen.
Jag är i akut behov av hjälp!
Hmm, jag kan inte logga in på min webbmail – hjälp här tack!
Alla mina sent mail är plötsligt raderade utom de jag sänt tidigare i dag. Var finns dom? Alla är inte så glada som ni tror när allt skall ändras gång på gång.
herregud!
Var är alla mina sparade mail?
Jag driver ett företag och har alla sparade beställningar där!
Även bilder texter o.d. som jag ska använda i mina produkter.
Fixa kvickt tillbaka dem!
/Anita
Tycker nya webbmailen är kanon. Alla ni som klagar, läs manualen istället för att gnälla rakt ut.
Den nya är snabb, snygg och har ju vettigare funktioner än den gamla.
Keep up the good work Loopia, ni är bäst på det ni gör.
När jag försöker logga in på webbmail.mindomain.se görs en redirect till https://webbmail.loopia.se/horde/imp/redirect.php
Det ger följande fel.
The requested URL /horde/imp/redirect.php was not found on this server.
Vad att göra??
Varför kan jag inte logga in? det står bara att sidan inte finns!
Logga in och kommer till nya webmailen. Ser riktigt bra ut och hoppas den kommer funka bra.
Har dock ett problem och det är att en massa mejl som jag slängt tidigare ligger nu i min inkorg. Det är 1000-tals skräpmejl som jag vill ha bort. Kan man enkelt slänga allt eller måste jag ta bort dem sida för sida?
Har kollat runt lite men hittar ingen bra lösning helt enkelt!
Hej,
Ni som kommer till en 404-sida. Vi arbetar på en lösning, men genom att använda http://webbmail.loopia.se istället för http://webbmail.erdomän.se så kan ni logga in redan nu.
Fredrik: Kontakta support@loopia.se med kundnr och detaljer så hjälper vi dig.
hej
jag läste en undersökning att loopia var den mest hatade mailtjänsten? stämmer det?
Jag kan inte heller logga in!!
Jag kan heller inte logga in idag. Borde komma ett meddelande om varför på hemsidan eftersom det är flera som råkar ut för detta.
Hej! Kan inte logga in. Får inte samma fel som andra verkar det som. Sidan reloadas och lösenordet raderas. Inga felmeddelande, ingen annan URL eller 404-sida. Tacksam för hjälp.
Försöker logga in på webmailen men blir bara utkastad till loginscreen när jag får upp mailen 🙁 ..
Kanske betatesta ett tag till så att det funkar när ni kör den skarpt ? Eller är det ett försenat aprilskämt ?
Varför går det inta att logga in på mailen????
Hallå eller!?
Hur skall man kunna maila support om man inte ens kan komma in på mailen?
Det är som Telia som tycker att man ska ringa och anmäla att telefonen är trasig när man inte kan ringa!! /KK
En del kunder upplever för tillfället störningar i webbmailen. Vi arbetar med att åtgärda orsaken och beklagar självklart det inträffade.
Vad är detta för skämt? Jag använder denna mail i mitt jobb och det buggar ju något helt otroligt.. går inte skicka mail blir utloggad osv osv… skärpning!!! maila till support? enkelt när man inte kan skicka iväg mailet ???
Driftstörningar på webbmailen för tillfället, kan ej komma åt inloggningssidan, eller kommer åt den efter några (CTRL+R) men att logga in går icke.
CONNECTION REFUSED
Vad f*n, den nya webmailen fungerar ju inte alls bra, får bla ”Firefox can’t establish a connection to the server at webmail.loopia.se. ”
Jag vill ha tillbaka den gamla versionen. Den fungerade visserligen inte heller men nu har alla mina sparade meddelanden försvunnit och allt som oftast går det inte ens att logga in. Usch, vad trött jag är på loopia – kunde ni inte fått det gamla att fungera istället för att ställa till den ännu mer? Nej, dags att flytta sin domän och mail till något som fungerar, detta är ohållbart då man driver företag.
Hej Josefin,
För tillfället upplever vissa kunder störningar på webbmailen. Vi arbetar med att åtgärda orsaken.
Inga gamla e-postmeddelanden har dock försvunnit. Saknar du mappar i din webbmail kan du läsa i vår guide (https://support.loopia.se/wiki/Webbmail) längst ned hur du visar dem igen. Behöver du ytterligare hjälp kontakta gärna support@loopia.se med kundnr och detaljer.
Hur skriver man ut mail i nya versionen?
Jag vill också kunna markera och flytta mail till olika konton på ett smidigt sätt. Samt kunna radera flera bara genom att merkera dem.
Den gamla sega versionen gick i alla fall och logga in på. Dags att byta webbhotell. Loopia har krånglat länge nog.
Hej Tahvo,
Du markerar flera mail genom att hålla inne shift eller ctrl (cmd på mac) samtidigt som du klickar på dem.
Fungerar ej. Ni skulle uppenbarligen ha beta testat längre först och meddela innan ni går skarpt.
Nu kommer man knappt in och blir ständigt utkastad. Fundrar allvarligt på att byta webbhotell.
Hej
Jag upplever som vanligt störningar mm med mailen hos Er. Varför kör ni skarp när det inte fungerar???
Jag kommer inte in och när jag gör detta buggar det sig och jag slängs ut hela tiden. Inte bra när jag använder mailen i jobbet!!!!!!!
LÖSNING NU!
Mailen fungerar inte!!!
Blir utkastad ibland fungerar det inte ens att komma fram till inloggningssidan!
Katastrof!!
Fungerar inte heller för mig att logga in (jag är inte förvånad), samma fel som ovanstående verkar få. Hur f*n kan man lansera en ny version skarpt utan att ha testat att merparten av kunderna kommer in?
Sen håller jag också med om detta:
”Hur skall man kunna maila support om man inte ens kan komma in på mailen?
Det är som Telia som tycker att man ska ringa och anmäla att telefonen är trasig när man inte kan ringa!! /KK”
”anslutningen till xxx-map servern misslyckades.”
när man väl har lyckats komma in – så går det inte att skicka mail. fick detta felmeddelande….
jag måste verkligen kunna skicka och ta emot mail utan strul!
varför kan inte vi som vill få ha den gamla mailen kvar?
all vår text i sidfoten verkar också vara försvunnnen! var vänlig lägg in den igen.
varför får jag inte upp meddelande när det kommer nya mail?
Hej på er.
Vad är det ni håller på med egentligen?
Loopia har sedan länge haft marknadens i särklass segaste, trögaste webmail. Med bytet till den nya webmailen ”fri från buggar och barnsjukdomar” så sätter ni ju bevisligen nya rekord i ickefunktionalitet.
Ser till min ringa förvåning att det är fler än jag som drabbats.
När kommer ni att åtgärda problemen? När kan man logga in och använda sin mail??
Trodde Loopia var ett ”säkert kort” som leverantör men tydligen gör jag galna val hela tiden…
Vi beklagar det inträffade och arbetar så fort vi kan med att lösa den störning som för tillfället drabbar webbmailen. Se aktuell status på vår driftblogg: http://www.driftbloggen.se/
Ni måste omdelbart lägga upp den gamla mailen igen som alternativ tills allt börjar fungera. Hela vår verksamhet bygger på snabb och smidig mailtrafik. Denna dag har varit en katastrof.
Jag kan inte skicka mitt mail! När jag klickar på skicka står det att det inte går att hitta mottagaren som står i mottagarfältet!
/Marc
Den nya versionen är inte snbbare än den gamla, jag blir utloggad och funktionerna är klart sämre. Är det meningen att jag ska klicka och dra mail till olika mappar år 2011?
Det var bara 2 fel på den gamla, det var svårt att logga in och man blev ofta utkastad. Hade det inte varit lättare att fixa de felen?
Lägg upp den gamla mailen NU!
Vi driver ett företag och kan ICKE tolerera detta strul.
Tidigare har vi haft överseende med er webbmail, med tanke på att det skulle komma en ny, men när den nya inte ens fungerar är det riktigt illa.
Hoppas på kompensation i någon form, men helst av allt, FIXA FELET!
Det verkar vara ett fel att när man väl har misslyckats att logga in en gång så går det inte att logga in igen. Detta från http://webbmail.loopia.se. Däremot, om man kommer till roten (adressen ovan – alltså, att man skriver adressen på nytt) så kan man sedan logga in (om man skriver rätt första gången).
Varför är det på detta viset?
Jag kommer oftast inte in och när jag gör det så loggas jag ut automatiskt!
Laddar jättesegt när man markerar t.ex. Inkorg.
Tycker också det fattas ikoner t.ex. Töm papperskorg med ett enkelt klick, Skriv ut med ett enkelt klick…
Tyvärr är det här INTE bättre än förut.
Webbmailen fungerar hur fint som helst. Att det kan bli strul när man lanserar något nytt händer alla. Den nya är riktigt snygg så fortsätt så här Loopia!
Linda, hur mycket har du fått betalt för ditt senaste inlägg???
Personligen undrar jag varför det styrs om till loopia.ses webbmail när jag skriver in min egen webbdomänmejladress?
Gillas inte alls.
Gillar inte heller att jag ska behöva mecka och fixa och greja för att få fram alla mina mappar/gamla mejl/skickade dokument osv för att loopia ”förbättrat” men det är ju jag. Gillar saker som funkar. ”If it ain’t broken – don’t fix it!”
Kanon med en ny webbmail. Härligt Loopia
Hur kan man deleta en mappe eller ett innehåll i en mapp på enkelt sätt i nya webbmailen?
Jag blir bara utloggad hela tiden! 🙁
Hej
Kan man inte förhandsse bifogade filer något längre?
Det var ju en jättebra funktion – varför har ni tagit bort den?
hur markerar man många meddelanden åt gången för att kunna radera dom och flytta dom till papperskorgen eller annan mapp det tar för lång tid att markera ett och ett när det gäller många mail.
Hej,
ViviAnn: För att ta bort allt innehåll i en katalog kan du markera katalogen sedan klicka på den fyllda rutan intill ”Markera:” i botten av e-postlistan. Därefter trycker du antingen på ”Delete” på ditt tangentbord eller klickar på papperskorgen uppe i den grå menylisten. För att ta bort en mapp klickar du på kugghjulet längst ned i katalogspalten och väljer ”Hantera kataloger”. Därefter markerar du den katalog du vill ta bort eller tömma och klickar på kugghjulet i den nya vänsterspalten och väljer ”Ta bort” eller ”Töm”.
Jennie: Du markerar fler e-postmeddelanden genom att klicka på dem och samtidigt hålla nere shift eller ctrl (cmd på mac), på samma sätt som du gör i ett vanligt mailprogram. När du har markerat dem kan du dra dem till den mapp du vill ha dem eller trycka på ”Delete” på ditt tangentbord alternativt klicka på papperskorgen i den grå menylisten.
jag frågar efter hur jag markerar 50 meddelanden och du säjer att jag skall klicka på varje meddelande? det tar alldeles för lång tid!!!
och så fungerar inte statistiken…
nu kan jag dessutom inte logga in på min mail !!
sidan är inte tillgänglig säjer den….
vänligen svara mig omgående här. pust.
Hej Jennie,
Precis som i ett de flesta vanliga mailprogram klickar du på det första mailet du vill markera sedan håller du nere shift och trycker på det sista du vill markera, så markeras alla där emellan. Håller du istället nere ctrl (cmd på mac) så markeras endast de enstaka mail du klickar på.
Vill du markera alla mail i den mapp du står i kan du klicka på den fyllda kvadraten intill ”Markera:” i den gråa listen under mail-listan.
ok.
varför kan jag ej logga in?
antingen får jag som jag skrev tidigare sidan kan ej visas eller inloggningen misslyckades…
jag måste komma åt mina mail omgående!
Hej igen,
Inga kända störningar. Försök igen, om det kvarstår kontakta support@loopia.se (eller 021-12 82 22) med kundnr och detaljer så hjälper vi dig.
Har ytterligare en fråga (eftersom min förra kommentar blev inte godkänd så provar jag igen då med en annan fråga) –
Hur kommer det sig att man inte kan markera ett mail utan att det öppnas?
Sjukt nervigt om det är ett spam-mail man vill ta bort och så öppnas det, fast man inte vill.
Det var bättre med ”checkboxarna” tycker jag.
Hej Linda,
Du kan själv välja om du vill ha förhandsgranskningen påslagen eller inte genom att kryssa för ”Visa förhandsgranskning” under listan med e-postmeddelanden.
Som grundinställning visas dock inte några bilder i förhandsvisningen, utan du måste själv klicka ”Visa bilder” i den gula listen som dyker upp i det fall mailet innehåller bilder, vilket är en extra trygghet om du råkar öppna ett spam.
Jag har fortfarande svårt att logga in på vissa dagar och tider.
17/4 och i dag 18/4 är det hopplöst….varför blir inte bättre?
Ni skriver själva på driftbloggen om dessa återkommande problem.