Att starta och driva en egen e-handel är en hög tröskel för vissa, ofta på grund av alla de myter som finns. Nedan slår vi hål på 3 av de största myterna – allt för att uppmuntra dig till att våga satsa på din egen butik på nätet.
Myt #1: Det är svårt och krångligt
Självklart tar det tid att få fart på en nystartad e-handel, men med rätt verktyg och tips, råd och inspiration från andra e-handlare klarar du det galant. Du behöver inte kunna allt från början utan se det som en lärandeprocess där du provar dig fram till vad som fungerar och inte.
Myt #2: Starkt varumärke = Omedelbar succé
Nja, oftast krävs det hårt arbete för att dra trafik till din e-handel oavsett om du har ett starkt varumärke sedan tidigare eller inte. Se till att din e-handel syns i sökmotorer och glöm inte heller sociala medier, där de flesta mer eller mindre befinner sig nuförtiden.
Myt #3: Att driva e-handel kostar alltid massor
Det behöver inte alls bli dyrt att driva en e-handel. Allt handlar om hur noggrant du planerar och hur mycket resurser du väljer att lägga på personal, inköp, varulager, frakt, marknadsföring, etc.
Kom igång med din egen e-handel
På Loopia erbjuder vi en rad olika e-handelslösningar av olika svårighetsgrad, som t ex OpenCart och WooCommerce. Som Loopia-kund får du också tillgång till vår kostnadsfria support som håller öppet 365 dagar om året, ifall du skulle behöva assistans med din e-handel. Läs mer om våra e-handelslösningar »