Att annonsera på Google Adwords är ett prisvärt och bra sätt att nå ut till nya kunder för ditt företag, oavsett hur stort eller litet företaget är, om det agerar lokalt, rikstäckande eller globalt. Med Adwords riskerar du inte att betala för annonser som inte fungerar, och du når bara den målgrupp du önskar genom att välja vilka sökord du vill synas på.
Skaffar du webbhotell via Loopia ingår dessutom en värdecheck på 500 eller 750 kr från Google så att du kostnadsfritt kan prova.
Google har en egen fin liten video som visar vad Adwords kan göra för ditt företag:
Kolla gärna in vår Adwordsskola här på bloggen där Adwords-experten Sylvia Oppenheim hjälper dig att komma igång med din annonsering.
Om man har använt kupongen? Är det möjligt att få ny adwords kupong via er?
Hej Adam. Adwords-kuponger går endast till nya webbhotellskonton. Det är tyvärr inte möjlighet att få någon ny kupong när man använt den första.
Adwords er en god måde at opnå rækkevidde med. Tak for de gode input
Google Adwords eller SEO?. Hvad synes I man bør fokusere mest på?
Hej Danmade,
Jag tycker som start att det är viktigast att SEO-anpassa sidan. Dels för att den trafik du får in via sökresultaten är ”gratis”, men också för att du faktiskt potentiellt får billigare Google Ads-annonsering om sidan är SEO-anpassad. Kostnaden för Google Ads baseras på många faktorer, och en av dem är relevans. Så är din sida byggd för att vara relevant på de sökord du vill ha trafik på, så kommer det även påverka din annonsering på de sökorden.
Sökmotoroptimering handlar mycket om att skapa bra innehåll och strukturera det på ett bra sätt. Så din sida kommer även att bli bättre för besökaren (inte bara för Google) om du arbetar aktivt med det.