SEO – sökmotoroptimering – är viktigt för att din webbplats ska synas på Google och i andra sökmotorer. Oavsett om du vill sökmotoroptimera din hemsida själv eller köpa in SEO-tjänster är det viktigt att förstå grunderna i SEO. Men hur lär jag mig SEO, kanske du undrar då? Egentligen behöver du inget mer än nyfikenhet, […]
5 ställen att lägga in nyckelord på din hemsida
Det är mer eller mindre omöjligt att prata om bra sökmotoroptimering – SEO – utan att prata om nyckelord. Nyckelorden hjälper sökmotorerna att förstå din hemsidas innehåll och är centrala för att matcha användarnas söktermer med bästa möjliga resultat. En stor del av ditt SEO-arbete består av att analysera nyckelord och att optimera din hemsida […]
Läs mer … from 5 ställen att lägga in nyckelord på din hemsida
Omvandla besökare till kunder i din webbshop – del 7: Öka hastigheten
I seriens första del nämnde vi att dagens kunder vill att allt ska gå så snabbt, enkelt och smidigt som möjligt. Därför har hastigheten i din webbshop en stor betydelse för om ett besök leder till ett köp eller inte. Det här är den sjunde och sista delen i serien om konverteringsoptimering. Tips 7: Snabba […]
Läs mer … from Omvandla besökare till kunder i din webbshop – del 7: Öka hastigheten
Omvandla besökare till kunder i din webbshop – del 6: Mät och analysera
När du jobbar med försäljning på nätet ska du aldrig lita på magkänsla eller på andras undersökningar eller åsikter. Istället ska du vara noggrann med att mäta, analysera och optimera innehållet i din webbshop, så att fler besökare omvandlas till kunder. Det har blivit dags för den sjätte delen i vår serie om konverteringsoptimering. Tips […]
Läs mer … from Omvandla besökare till kunder i din webbshop – del 6: Mät och analysera
Omvandla besökare till kunder i din webbshop – del 5: Stick ut från mängden
Idag finns det inte bara en webbshop på nätet, och konkurrensen kan därför vara stenhård. Stick ut från mängden genom att lyfta fram det som gör din butik bättre än dina konkurrenters. Det har blivit dags för den femte delen i serien om hur du får besökare till din webbshop att handla och på så […]
Läs mer … from Omvandla besökare till kunder i din webbshop – del 5: Stick ut från mängden
Omvandla besökare till kunder i din webbshop – del 4: Satsa på merförsäljning
Att öka konverteringsgraden i din webbshop genom att omvandla besökare till kunder är en bragd i sig. Det finns dock vissa knep du kan ta till för att öka försäljningen ytterligare. Här är den fjärde delen i vår serie om hur du omvandlar dina besökare till kunder och ökar din totala försäljning genom merförsäljning. Tips […]
Läs mer … from Omvandla besökare till kunder i din webbshop – del 4: Satsa på merförsäljning
Omvandla besökare till kunder i din webbshop – del 3: Uppmana till köp
Att få besökare till din webbutik att faktiskt slå till och köpa något ökar både konverteringsgraden och försäljningen – men är inte alltid så lätt som det låter. Här är den tredje delen i vår serie om hur du ökar konverteringsgraden i din webbshop. Tips 3: Få besökaren att slå till och genomföra köpet Ge […]
Läs mer … from Omvandla besökare till kunder i din webbshop – del 3: Uppmana till köp
Omvandla besökare till kunder i din webbshop – del 2: Skapa trygghet
Konvertering handlar om att få besökare till din webbshop att bli kunder – vilket kan vara lättare sagt än gjort. Här är den andra delen i serien om hur du ökar konverteringsgraden i din webbshop. Tips 2: Skapa trygghet i din e-handel För att besökaren ska vilja genomföra ett köp handlar det inte enbart om […]
Läs mer … from Omvandla besökare till kunder i din webbshop – del 2: Skapa trygghet
Skicka påskkort via e-post till dina kunder
Snart är det dags för påsk och därmed säkert en hel del äggletande, godisfrossande och firande med nära och kära. Mitt i allt detta ska du som småföretagare också hinna med att hålla kontakten med dina kunder. Men oroa dig inte – det behöver inte vara ett dugg svårt eller tidskrävande! Att skicka påskkort via […]
Omvandla besökare till kunder i din webbshop – del 1: Visa kunden vägen
Att öka försäljningen i din webbshop kan bli dyrt om du enbart satsar på marknadsföring. Därför ska du istället fokusera på att öka konverteringsgraden (det vill säga antalet kunder dividerat med antalet besökare) i din webbshop så att fler av dina befintliga besökare genomför ett köp. Det är ofta ett både enklare, billigare och snabbare […]
Läs mer … from Omvandla besökare till kunder i din webbshop – del 1: Visa kunden vägen