Det här har vi fixat i nya kundzonen – fortsätt ge feedback

Nu har det gått en månad sedan vi släppte vår nya kundzon som beta. Vi har lyssnat noga på er feedback, och vi har gjort tester där användare med olika kunskapsnivå har fått uppgifter att lösa medan vi tittat dem över axeln.

Baserat på detta har vi sedan gjort en rad förändringar och förbättringar. Bland annat följande:

  • En mer slimmad design för datoranvändare
    De som använder mus behöver inte lika stora “klickytor” som den som använder en touch-enhet. Därför utnyttjar vi skärmytan till att visa mer information utan att skrollning behövs om du använder en dator.
  • Bättre översikt på startsidan
    Vi har gjort ersatt ikonerna på startsidan med ett list-läge och ersatt “Dina mest använda tjänster” med en lista som visar alla dina tjänster uppdelat i kategorier.
  • Visa alla
    Under respektive kategori i listan på startsidan finns nu en “Visa alla”-knapp som listar resten av objekten i den kategorin om alla inte syns.
  • Enklare att lägga till och skapa alla typer av objekt
    I högerspalten finns nu en meny där du enkelt kan lägga till alla typer av tjänster vi erbjuder.
  • Tydligare kontoinformation och enklare att nå kontoinställningar
    I högerspalten ser du även information om din kontotyp, samt hittar en snabb väg till kontoinställningar och prepaid.

responsive_cz_devices

Använd vår smarta sök-funktion

Sökrutan på startsidan innehåller många smarta funktioner:

  • Sök på specifika objekt
    T ex ett speciellt domännamn, ett fakturanummer eller en e-postadress. Söker du på ett domännamn får du förutom domännamnet upp e-postadresser, fakturor, WordPress-installationer och annat som är relaterat till just det domännamnet.
  • Sök på objekttyper
    Skriver du “e-postadresser” i sökrutan så visas alla dina e-postadresser i listan nedan. Samma sak gäller “domännamn”, “wordpress”, “webbutiker” eller vilken annan typ av objekt som helst. Du kan dessutom söka med flera ord som t ex “obetalda fakturor” för att endast se fakturor som du ännu inte betalt.
  • Sök på begrepp
    Vill du t ex byta lösenord på någon av dina tjänster kan du söka “byt lösenord” och få upp alla objekt som går att byta lösenord på. Vill du överlåta ett domännamn kan du skriva t ex “överlåt domän” eller “byt ägare”.
  • Dina sökningar sparas
    Under sökrutan sparas dessutom dina sökningar och sorteras efter vilka du använder mest. Med andra ord är dina vanliga sökningar aldrig längre än ett klick bort.

Vi arbetar ständigt med att förbättra sökverktyget så att det ska bli ännu smartare för att i alla lägen förstå vad du vill göra och hjälpa dig med det.

smart-search-cz

Nya funktioner

Förutom att vi arbetat med att tillgodose den feedback vi fått in så har vi även lagt in några nya funktioner i nya kundzonen sedan beta-perioden startade (och det är fler på gång).

  • Svart/vit-listning av e-postadresser
    Du kan nu svart- och vitlista e-postadresser för att hantera spam bättre. Läs mer här
  • 301-redirects för alla kunder
    Du kan nu mycket enkelt göra så kallade 301-redirects av dina domännamn för att inte tappa placeringar hos sökmotorerna. Detta gäller både webbhotellskunder och domänkunder. Läs mer här
  • Flerårsförnyelse .NU-domäner
    Du kan nu flerårsförnya inte bara .SE och .EU utan även .NU (stöd för fler domännamn kommer).

Fortsätt ge feedback och rapportera konstigheter

blacklist_01_loginVi arbetar fortfarande med förbättringar och att färdigställa delar av den nya kundzonen för att till slut kunna plocka bort beta-stämpeln och stänga ner den gamla kundzonen. Och eftersom kundzonen är skapad för er kunder så vill vi gärna ha fortsatt feedback.

Oavsett om du har testat beta-versionen tidigare eller inte, så uppskattar vi om du vill logga in och provköra igen. Testa även gärna med mobilen eller surfplattan och skicka dina synpunkter till feedback@loopia.se.

Stort tack!

Dela detta inlägg:

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vi finns här för dig - varje dag

Om du behöver hjälp finns vår prisvinnande support tillgänglig alla dagar, året runt, for att svara på frågor via telefon, e-post, chatt och sociala medier.

Kontakta oss