Att skicka nyhetsbrev via e-post är en effektiv marknadsföringsmetod för att nå ut med information, erbjudanden, tips, råd, etc till dina kunder, snabbt och effektivt. Nedan har vi samlat 4 blogginlägg med tips om det som är viktigt att tänka på när du utformar dina nyhetsbrev.
1. Ämnesraden
För att få mottagaren av ditt nyhetsbrev att faktiskt vilja läsa innehållet behöver du en lockande ämnesrad. Här listar vi 5 typer av ämnesrader som får dina mottagare att vilja veta mer. 5 ämnesrader som får mottagaren att öppna mailet »
2. Innehållet
Om idétorkan slår till när det är dags för månadens nyhetsbrev kan du ta hjälp av våra 7 förslag på innehåll. 7 förslag på innehåll till dina nyhetsbrev »
3. Spamfilter
Genom att skicka ett och samma mail till ett stort antal mottagare riskerar utskicket att klassas som spam och hamna i mottagarens skräppost. För att minska risken att ditt e-postutskick sållas bort av spamfiltret finns det några punkter du kan tänka på. Så undviker du att dina nyhetsbrev fastnar i spamfilter »
4. Trovärdighet
Det blir tyvärr allt vanligare med bedrägerier via e-post. För att skicka så trovärdiga e-postutskick som möjligt finns det en del punkter du bör tänka på när du skriver. Så ökar du trovärdigheten för dina e-postutskick »
Bonustips: 7 dos & don’ts
Här listar vi 7 dos & don’ts som är värda att tänka på när du utformar dina e-postutskick.