Skicka nyhetsbrev via e-post – 5 ämnesrader som får mottagaren att öppna mailet

Skicka nyhetsbrev via e-post - 5 ämnesrader som lockar mottagaren till att öppna mailetAtt skicka nyhetsbrev via e-post är en effektiv metod för att nå ut med information, erbjudanden, tips, råd, etc till dina kunder både snabbt och effektivt. För att få mottagare av ditt nyhetsbrev att faktiskt vilja läsa innehållet behöver du en lockande ämnesrad. Nedan listar vi 5 typer av ämnesrader som får dina mottagare att vilja veta mer.

1. Frågor

Ställ frågor i ämnesraden som mottagaren kan relatera till och som väcker nyfikenhet. Om de kan relatera till ämnet blir de automatiskt nyfikna på vad nyhetsbrevet handlar om.

Exempel: “Planerar du att starta en egen webshop?” till ett nyhetsbrev med tips om e-handelslösningar.

2. Uppmaningar

Få mottagaren av ditt nyhetsbrev att bli rädd för att gå miste om något genom att uppmana personen att läsa nu, handla nu, beställa nu, osv. Skapa kampanjer under en begränsad tid för att få dem att öppna och läsa nyhetsbrevet innan det är för sent.

Exempel: “Sista chansen: 3 domännamn till priset av 2” till ett nyhetsbrev fyllt med kampanjerbjudanden.

3. Tips och råd

Dela med dig av värdefull kunskap i form av tips, råd, guider, etc. för att få mottagaren av ditt nyhetsbrev att känna ett förtroende för ditt företag. Försök att lyfta fram vilket mervärde mottagaren får av att läsa ditt nyhetsbrev.

Exempel: “Så här får du fler kunder och ökar din webshops försäljning” till ett nyhetsbrev med tips för e-handlare.

Så får du fler kunder med hjälp av webben

Ladda ner e-bok (gratis)

4. Nyheter

Formulera dig som att du har något nytt att berätta, det ökar chansen för att ditt nyhetsbrev öppnas. Är det dags att lansera en ny produkt? Dela med dig av en förhandstitt för att få mottagaren att känna sig speciell och för att stärka bandet mellan er.

Exempel: “Förhandstitt: Vårt nya webbhotellspaket” till ett nyhetsbrev med information om en ny produkt.

5. Siffror

Använd siffror i ämnesraden för att få nyhetsbrevet att uppfattas som lättläst. I dagens stressade samhälle är ett lättöverskådligt nyhetsbrev ett plus, då många scrollar igenom det i all hast om de ens tar sig tid att läsa.

Exempel: “5 tips – så kommer du igång med din hemsida” till ett nyhetsbrev som tipsar nya och befintliga kunder om de tjänster/produkter du erbjuder.

Kom igång och skicka nyhetsbrev till dina kunder via e-post

Vår nyhetsbrevstjänst Get a Newsletter är ett enkelt och effektivt verktyg för nyhetsbrev och kampanjutskick via e-post. Med bara några få klick kan du marknadsföra ditt företag och informera dina kunder om de allra senaste nyheterna.

Läs mer om Loopias nyhetsbrevstjänst Get a Newsletter »

Fler tips om e-postmarknadsföring från Loopia-bloggen:

 

Bilden är lånad från Flickr-användaren Joe the goat farmer och har modifierats.

Dela: Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *