Finalisterna i reklambildstävlingen

tv_blogg_no_socialMed över 200 grymma bidrag har det varit ett tufft juryarbete och mycket räknande av ”likes” i sociala medier, men nu har vi tio finalister färdiga i reklambildstävlingen.

Imorgon kommer vi att avslöja vilken av dessa som kammade hem den gigantiska 75″ TVn.

Vilken av följande tio finalister tror du vinner? Skriv i kommentarerna.

finalist_09 finalist_10 finalist_08 finalist_07 finalist_06 finalist_05

finalist_01finalist_04 finalist_03 finalist_02

Nästa jubileumstävling redan igång…

…du har väl inte missat att vi har startat en ny tävling där du kan vinna en resa värd 50 000 kr genom göra en rolig radioreklam eller jingel för Loopia. Läs mer och tävla på www.loopia.se/tavling.

15y_travel_blogg

Dela detta inlägg:

6 tankar kring ”Finalisterna i reklambildstävlingen

  1. Reija Auvinen

    Hunden med stjärnglasögon ,super bra. Hoppas att den lurviga hunden vinner.

  2. Herr Nilsson

    Eftersom jag missade finalen:( så hoppas jag det mest kreativa bidraget vinner! Flera bilder är ju hämtade direkt från bildbyråer. Inte särskilt kreativt när tävlingen gick ut på att skapa en egen reklambild (upphovsrätt). Jag tar i alla fall revansch i nästa tävling istället! :))

  3. Tård Wennerborg

    Hej Herr Nilsson,

    Tråkigt att du missade finalen. Att köpa bilder från bildbyråer och modifiera för att få fram ett kreativt och bra budskap med reklambilden är helt ok. Det enda kravet är att man har rätt att använda bilden.

    Vi ser fram emot dina bidrag i nästa tävling :). Lycka till!

  4. Herr Nilsson

    Nja, ha rätt att använda en bild är inte lika med upphovsrätt och i tävlingsreglerna stod att man skulle skapa sin ”egen” bild. Inte mycket till modifiering att lägga in en textrad…

  5. Tård Wennerborg

    Hej Herr Nilsson,

    Villkoren var att det ej får förekomma upphovsrättskyddat material som man ej äger rätten att använda. Att använda t ex köpta bilder och/eller köpta typsnitt på ett kreativt sätt för att skapa sin bild var helt enligt spelreglerna och något som är vanligt förekommande i marknadsföring. I det här fallet skapade vinnaren ett bra och tydligt budskap genom att kombinera bilden med en smart copy.

    Ha det gott, och lycka till i nästa tävling.

  6. Pingback: Johan vann jätte-TVn med sin muskel-bild - Loopia Blogg

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.