Syns bättre i sökmotorerna

celeste_fierroAtt synas i sökmotorer är helt avgörande för ett företags framgång i dagens Internetbaserade värld. Celeste Fierro arbetar som digital media strategiskt på NetBooster och berättar här om vikten med att synas på Google och dess fördelar…

Sökmotorn erbjuder företag möjligheten att nå kunder på ett mer effektivt sätt än någonsin i historien. Internetanvändningen har aldrig vart större, och idag spelar sökmotorn en avgörande roll för kunderna i deras beslutsprocess online. Användaren hoppar dessutom obehindrat mellan dator, surfplatta och smart mobil i resan från intresse till handling.

Därför har vikten av att strategiskt arbeta med synlighet i sökmotorerna har aldrig vart större.

Synlighet i sökmotorer består av två delar

  • SEO (sökmotoroptimering, annars kallas det ”organiska sökresultatet”)
  • SEM (sökmotorannonsering, annars kallas det ”betalda sökresultatet”, ”sponsrade länkar”)

Viktiga fördelar

  • Sökmotorernas räckvidd står utan konkurrens – mellan 30-35 miljoner sökningar per dag gjordes på Google i Sverige förra året.
  • Lär dig om kunderna och vilka söktermer de använder för att hitta er och anpassa ditt erbjudande och sajt för en bättre kundupplevelse.
  • Mäta effekt och ROI av synligheten, och satsa på de mest lönsamma söktermerna, landningssidorna eller annonserna.

NetBooster är en digital marknadsföringsbyrå som arbetar med sökmotoroptimering, sponsrade länkar, webbanalys och displayannonsering. Vi skriver flitigt om dessa områden på vår blogg www.seo.se .

Behöver du eller ditt företag hjälp med SEO, SEM eller webbanalys? Vill du veta mer om dessa områden? Kontakta oss idag, så berättar vi mer!

Driver du ett schysst webbprojekt? Då har du chans att vinna en SEO-analys av din sajt genom att nominera ditt bidrag till Webbkomet 2013.

Dela detta inlägg:

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.