Guide: Tipsa kunder om dina Black Friday-erbjudanden via e-post med Loopias nyhetsbrevstjänst

Exempel på nyhetsbrev skapat i Loopias nyhetsbrevsverktygDen 23 november är det dags för Black Friday, årets största shoppingdag då både webben och shoppingcentrumen fylls av superrabatter och specialerbjudanden på allt möjligt.

För att få ditt företags Black Friday-deltagande att bli en succé har vi knåpat ihop en guide om hur du skapar kampanjmail i vårt nyhetsbrevsverktyg för att tipsa och informera dina kunder om dina supererbjudanden.

Guide: Så skickar du kampanjmail med Loopias nyhetsbrevstjänst

…om du är ny kund till Loopia:

  • Börja med att beställa eventuella domännamn och LoopiaDNS eller webbhotell på loopia.se/bestall och gå sedan vidare till nästa steg här nedanför.

…om du är befintlig Loopia-kund men ännu inte har kommit gång med nyhetsbrevsverktyget:

  • Logga in i Loopia Kundzon och klicka på “Nyhetsbrev” under menyn “Lägg till/skapa…” till höger.
  • Följ instruktionerna och följ sedan guiden här nedanför.

1. Välj en färdig Black Friday-mall

Logga in i nyhetsbrevsverktyget och välj en av de färdiga Black Friday-mallarna för att locka mottagaren att ta del av ditt erbjudande. Självklart går det bra att använda andra designmallar också om du hellre föredrar det.

Skärmdump från Loopias nyhetsbrevsverktyg - Välj en mall

2. Informera om Black Friday-erbjudandet

Klicka på ett textblock i mallen för att lägga till information om ditt Black Friday-erbjudande. Tänk på att inte baka in för mycket information i ett och samma mail, då finns risken att mottagaren inte orkar ta sig igenom hela utskicket. Håll dig istället kortfattad och hänvisa läsaren vidare till mer information på din hemsida eller blogg.

Skärmdump från Loopias nyhetsbrevsverktyg - Lägga till text

3. Lägg till egna produktbilder

Lägg till bilder i mailet genom att dra in ett av bildblocken från vänsterspalten till mallen. Välj sedan mellan att ladda upp nya bilder, bläddra bland bilder du laddat upp tidigare eller att klistra in webbadressen där bilden kan hittas.

Om designmallen du valt redan innehåller exempelbilder kan du istället dubbelklicka på dessa och byta ut den befintliga webbadressen mot en webbadress till en annan bild.

Skärmdump från Loopias nyhetsbrevstjänst - lägga till bild

4. Förhandsgranska kampanjmailet och bestäm när det ska skickas

Klicka på “Förhandsgranska” högst upp för att se hur kampanjmailet kommer att se ut i både desktop- och mobilversion. Om allt ser okej ut kan du välja att skicka ett testmail till dig själv, att skicka det direkt eller att schemalägga det till ett annat tillfälle (Cyber Monday kanske?).

Kom igång direkt och skapa kampanjmail med Loopias nyhetsbrevstjänst

Get a Newsletter är ett enkelt och effektivt verktyg för nyhetsbrev och kampanjutskick via e-post. Med bara några få klick marknadsför du ditt företag och informerar dina kunder om de allra senaste nyheterna.

Läs mer om Loopias nyhetsbrevstjänst »

3 anledningar att välja proffsig e-post framför gratis e-post

Dela: Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *