Funderar du på att testa nya marknadsföringskanaler till ditt företag? Om du inte redan testat, så är sociala medier att rekommendera. Medlemskapet är ofta gratis och med rätt innehåll når mindre aktiviteter ett stort antal kunder på väldigt kort tid.
Att komma igång med sociala medier kan dock vara lättare sagt än gjort. Nedan delar vi med oss av 5 blogginlägg som hjälper dig på traven.
Så marknadsför du ditt lokala företag online
Att driva en lokal verksamhet behöver inte innebära traditionell marknadsföring så som tidningsannonser eller direktreklam, det går minst lika bra med sociala medier eller annan marknadsföring på nätet.
» Läs hela inlägget om hur du marknadsför lokalt med sociala medier
10 tips till dig som vill satsa på sociala medier
För att få ett riktigt, riktigt bra resultat av din närvaro i sociala medier har vi samlat 10 blandade tips som hjälper dig att komma igång.
» Läs hela inlägget om hur du kommer igång med sociala medier
Så blir du som företagare en mästare på Instagram
För att fånga dina Instagram-följares uppmärksamhet är det viktigt att inläggen du publicerar uppfyller vissa kriterier, som vi samlat i detta inlägg.
» Läs hela inlägget om hur du blir en mästare på Instagram
Nyhet för företagare: Annonsera på Instagram
Den allra senaste nyheten för företagare är möjligheten att annonsera på Instagram. Med tanke på att 40% av Internet-användarna i Sverige använder Instagram, kan det vara värt att testa.
» Läs hela inlägget om att annonsera på Instagram
Så skriver du som företagare engagerande Facebook-inlägg
Du har skapat en sida för ditt företag på Facebook och funderar nu på hur du ska utforma dina inlägg för att få störst engagemang från dina följare. Vi har samlat tipsen som hjälper dig på traven.
» Läs hela inlägget om hur du skriver engagerande inlägg på Facebook
…Du hänger väl med på Loopias äventyr på Facebook, Instagram, LinkedIn, Google+ och YouTube? Massor av tips, tricks, nyheter, behind the scenes-bilder och ett och annat nördskämt utlovas 😉
Bilden kommer från Flickr-användaren mkhmarketing.