Vinnare av Årets webbnörd 2011 – del 2

Och då har vi kommit till del två i vår intervjuserie med vinnarna av årets webbnördar och den här gången tittar vi på årets nykomling.

Varje år får vi flera hundra nya återförsäljare och inte nog med det, antalet ansökningar ökar dessutom i rask takt för varje år som går. För att plocka ut årets nykomling hade vi alltså en hel del jobb framför oss och till en början såg det ut att bli tufft med så många grymma återförsäljare att välja mellan. Vi insåg dock snart att vi kunde andas ut, även om vi har fått massvis med fantastiska nykomlingar det senaste året så var det en som sken starkare än alla andra och det var inga mindre än Next Step Media.

Med motiveringen,

Efter ett sanslöst första år som återförsäljare, massvis med kunder och ett föredömligt samarbete med Loopias personal har de lämnat ett intryck som består.

Grattis till vinsten av webbnörden 2011 för årets nykomling! Ni är de första som någonsin vunnit det här priset, hur känns det?

Att just vi vann känns väldigt hedrande och att ni jobbar så aktivt med denna typ av motiverande ”kundvård” känns otroligt roligt!

Hade ni förväntat er den här typen av arrangemang när ni blev återförsäljare till oss för lite mer än ett år sedan?

Nej, vi visste att era tjänster och produkter höll hög kvalitet när vi inledde samarbetet, men den utveckling vi sett det här året hos er är otroligt häftigt!

Berätta lite om Next Step Media, vilka är ni och varför valde ni att börja arbeta i just IT-branschen?

Redan 1997 lades grunden till Next Step Media som började som en ren webbyrå av två glada studenter med ett brinnande intresse för datorer och Internet. Vi har genom åren tagit både några genvägar och omvägar med lite olika verksamhetsinriktningar men alltid haft webbtjänsterna som en viktig del i vår verksamhet. I dag har vi hitta ”vår grej” som med vår mångåriga erfarenhet inom reklambranschen är uppskattat hos våra kunder.

Hur ser er tjänster/produktportfölj ut idag, vad erbjuder ni era kunder?

Inom webb jobbar vi nästan uteslutande med Open Source lösningar som Joomla och WordPress. Vi bygger allt från små enkla hemsidor till stora sidor med till exempel e-handelslösningar.
Trenden vi ser hos våra kunder är att man vill ha en kontakt som kan hålla ihop hela företagets marknadsföring oavsett om det är webb, digitalt eller traditionellt tryck.
Genom oss på Next Step Media kan kunden få både den grafiska designen och fysiska produkter som till exempel visitkort, broschyrer giweaways, dekaler, roll ups eller eventprodukter, något som är väldigt uppskattat.

Ni har ju en väldigt bred produktportfölj och kallar er själva reklambyrå, produktionsbyrå och webbyrå, är det inte en utmaning att jobba med ett så pass stort utbud av tjänster på samma gång?

Jo det är en utmaning men samtidigt tillfredsställande att kunna leverera en helhet till våra kunder trots att vi är relativt små. Men med bred kompetens på personalen och förmåga att hålla ihop projekt så tycker vi själva att vi lyckas bra med att få nöjda kunder.

Hur tycker ni att framtiden ser ut, för er egen del och branschen i helhet?

För vår del ser det ljust ut, vi har sedan årsskiftet stuvat om lite i företaget och resultatet ser riktigt bra ut. I branschen som helhet tror vi på fortsatt tillväxt men det kommer att bli allt viktigare att man som webbdesigner hänger med i utvecklingen till exempel kring sociala medier, Adwords etc. Eller knyter till sig kontakter som gör det. Samarbete mellan aktörer tror jag kommer bli allt vanligare.

Nu förstår jag att ni inte vill berätta om hemligheten bakom er framgång, men har ni några visdomsord att dela med er, hur kommer man igång och klarar sig i den här branschen?

Kanske kan verka lite motsägelsefullt med tanke på vår bredd, men ett klokt råd är att ”jobba med det man är bra på och låta andra göra resten”. Att jobba i nätverk med olika kompetenser ger dig en stor fördel mot dina konkurrenter, det är så vi jobbar.

Stort tack till Johan och resten av gänget på Next Step Media och åter igen, grattis till vinsten, det här var ni värda. Nästa år är det någon annan som har chansen att kamma hem vinsten för årets nykomling, det kan bli någon av er som redan har kommit igång i år eller någon oanad talang som ännu inte har blivit återförsäljare. Vem det än blir så är en sak säker, bara den bästa kommer att vinna.

Dela: Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

En reaktion på “Vinnare av Årets webbnörd 2011 – del 2

  1. Johannes

    Återigen visar ni vilka som är Sveriges enda proffsiga webbhotell.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *