Pelle och Andreas vann en Loopia-bil för fem år sedan

I år firar Loopia 15 år med en grym tävling där du kan vinna en extrautrustad Audi A3 (värde 325 000 kr) genom att göra en reklamfilm. Det är lite av en “favorit i repris” då vi för fem år sedan också hade en reklamfilmstävling med en bil i potten. Som en nostalgitripp har vi snackat lite med vinnarna från 10-årsjubileumet (en av dem kanske du känner igen från tv?)…

10y_winners
Hej Pelle och Andreas. Det var 5 år sedan ni kammade hem en Loopia-röd Fiat 500 i vår 10-års-tävling med er film ”Ornitologerna”.

När vi pratade med er efter vinsten fick vi veta att ni var arkitekter men att ni hade fått upp ögonen för filmproduktion på senare tid…

Vad har ni sysslat med sedan dess och vad gör ni nu för tiden?

Andreas och jag driver egna företag inom arkitektur, design och film. Andreas jobbar med ett enormt spännande – men tyvärr hemligt – sci-fi-projekt och jag skriver en del manus för reklamfilm och spelfilm.

Pelle, dig har vi sett figurera flera gånger i reklamfilm på TV t ex?

Ja, det har blivit ganska många reklamfilmer nu; för Telia, Tele2, Academic Work, Kalles Kaviar, m.fl. Otroligt roliga projekt som jag planerar att fortsätta med även om jag just nu är mera fokuserad på arbetet bakom kameran.

Var det Loopia-filmen som var genombrottet?

Det var otroligt kul att få uppskattning och uppmärksamhet för ett arbete som vi producerade i helhet. Jag minns fortfarande hur jag stod utanför stadshotellet efter prisutdelningen och euforiskt skrek i telefonen till mina vänner att vi vunnit en bil! För en reklamfilm! Som vi gjort själva!

Vad hände med bilen?

Vi hade mycket kul med bilen men eftersom Andreas inte har körkort blev det lite svårt att dela på den, så vi var tvungna att sälja den till slut. Jag köpte nyligen en begagnad bil som i och för sig är bra, men den har inte samma känsla som en liten, röd och tuff Fiat 500. Hm…

Har ni några tips för de som vill ta chansen att vinna den här gången?

Som med mycket reklam handlar det om att berätta vad det känslomässiga värdet av en tjänst är. Loopia levererar en teknisk lösning, men det jag egentligen betalar för som kund är möjligheten att köra igång en blogg om peruansk streetfood eller starta en webbshop för att sälja mina hemslöjdsprodukter i death metal-stil. Där finns det historier att berätta!

…och så frågan som vi självklart är riktigt nyfikna på. Kommer ni att skicka in ett bidrag även den här gången?

Haha, vi får väl se vad som händer – ingenting är omöjligt!

15year_winÅterigen gratulerar vi till vinsten och tackar för Pelle och Andreas bidrag för fem år sedan. Vill du ha chansen att vinna en ännu grymmare bil än den de vann?

Läs mer om vår 15-årstävling och skicka in ditt bidrag här »

PS. För dig som undrar var den förra bilen har tagit vägen så har ”jakten på den försvunna Fiaten” påbörjats… stay tuned…

 

Dela detta inlägg:

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *