Julen står nu för dörren och med den många sköna lediga dagar. Detta medför också att vi på supporten kommer att ha lite andra öppettider under de närmsta två veckorna så att alla superhjältar på SuperSupporten får vila upp sig inför det nya året och alla spännande projekt som är på gång under 2014.
Under året som gått så har vi på Supporten kunnat presentera flera nyheter för er som kunder.
Vi har kontinuerligt utökat vår support med fler personer både på first och second line för att kunna fortsätta leverera snabb återkoppling till er kunder. Vi har fler superhjältar på ingång efter nyåret som är redo att lära sig allt som det finns att lära sig om webbhotell/domännamn och SuperSupport.
Callback från webbsidan
Vi har under året öppnat upp supporten för flera kanaler in för att bemöta er efterfrågan och svarar på frågor i de plattformar ni som kund vill använda. Sedan tidigare så har vi haft den populära funktionen “Callback” i vår telefonväxel där du som kund kan välja att bli uppringd istället för att vänta kvar i kön. Ditt könummer ligger då kvar och när det blir din tur så ringer den första lediga agenten upp dig. Vi har under året tagit detta ett steg längre och erbjuder nu callback direkt från supportfliken (Finns till vänster på https://support.loopia.se). Nu kan du som kund direkt ange ditt nummer och det läggs då direkt in i vår telefonkö för uppringning. Även denna funktion har blivit mycket uppskattad av er kunder då man helt slipper momentet att ringa in och knappa in sitt telefonnummer.
För de som vill ha snabba svar så har vi även under hösten öppnat upp en chat för er kunder. Den nås på samma flik och här kan du då direkt-chatta med en supporttekniker på svenska eller engelska. Här är köerna oftast helt obefintliga så vill du ha snabba svar så rekommenderar vi verkligen chatten under de öppettider som den har öppet.
Support i sociala medier
Under de senaste åren så har vi även sett en ökning av förfrågningar via sociala medier och då framförallt Facebook och Twitter, vi tog då beslutet inför 2013 att öppna upp dessa kanaler för supporten i första hand. Tidigare har det varit vår marknadsavdelning som hanterat dessa kanaler men vi valde då att i första hand låta supporten hantera dessa. Vi har integrerat dessa medier i vår telefonväxel och ärenden som inkommer via Facebook/Twitter delas då ut till en ledig tekniker som sedan kan svara på dessa.
Även här så har vi historiskt sett väldigt korta svarstider så skicka oss gärna en PM på Facebook eller DM på Twitter om du har några funderingar så svarar Loopia Support på dessa.
Fler spännande nyheter ligger på projektbordet just nu och vi hoppas kunna introducera fler nyttiga nyheter från supportens sida under början av 2014. Har du själv förslag på förändringar/nyheter i supporten så skicka gärna ett e-postmeddelande till feedback@loopia.se.
Öppettider Jul/Nyår
Efter ett hektiskt år så låter vi nu SuperSupporten vila lite. Vi kommer under de närmsta två veckorna att ha lite justerade öppettider och fokusera på de tidpunkter där ni under tidigare år valt att kontakta oss under helgerna.
23:e dec: 08:00-17:00
Julafton: 11:00-15:00
Juldagen: 11:00-15:00
Annadagen: 11:00-15:00
27:e dec: 08:00-17:00
30:e dec: 08:00-17:00
Nyårsafton: 11:00-15:00
Nyårsdagen: 11:00-15:00
2:a jan: 08:00-17:00
3:e jan: 08:00-17:00
Trettondagen: 11:00-15:00
Lör-sön 11:00-15:00 som vanligt.
God jul och gott nytt år önskar Loopia SuperSupport