Planerat driftstopp för dina hemsidor natten mellan den 13:e och 14:e mars

Vi kommer under natten mellan den 13:e och 14:e mars att migrera alla hemsidor till vår nya kraftfulla och toppmoderna lagringsplattform. Detta innebär att de hemsidor du har i ditt webbhotellskonto periodvis kommer att vara otillgängliga 00:00 – 07:00.

Som du kanske har läst pågår ett stort projekt för att ytterligare snabba upp era sajter. Mångmiljoninvesteringen i en ny kraftfull och toppmodern lagringsplattform med dubbla offsite backuper är ett stort led i detta. Vi beklagar att era tjänster kommer att påverkas under migreringsnatten och gör allt vi kan för att detta ska påverka er så lite som möjligt.

Har du några funderingar kring detta är du självklart välkommen att kontakta oss på support@loopia.se

Dela detta inlägg:

10 svar på “Planerat driftstopp för dina hemsidor natten mellan den 13:e och 14:e mars

  1. Hej,
    Det har varit stökigt hela dagen idag. Sidor kan inte visas och det går extremt trögt. Senaste veckan har det gått ovanligt sakta. Beror det på något?
    Mvh
    Daniel

  2. Jag tycker att det har varit en nedåtgående trend överhuvudtaget på Loopia det senaste året. Det går vara trögare och trögare. Speciellt PHP-sidor med MySQL-koppling. Generellt så blir det timeout på FTP-uppladdningar ca var 10:e minut.
    När man påpekar detta för supporten, verkar ingen vilja kännas vid problemen. Del dröjer svaret ofta tills problemet har löst sig själva och då får man oftast en förvånad kommentar ”Vi märker inget konstigt med er sida…”
    Tyvärr kommer nog detta leda till att vi måste byta leverantör, för våra kunder är ju arga på oss…

  3. Hejsan!
    Webbsidan går VÄLDIGT segt att ladda upp och tycker inte det skall vara så på detta sätt så något är fel och vill att ni åtgärda detta så fort som möjligt.Betalar ändå en årsavgift och vill då att saker och ting skall fungera.

  4. Supersirap idag. Väntetider på upp till 11 minuter på en enkel PHP-sida…

    Snabbare?

    ::g

  5. Vi hade under gårdagen nedsatt prestanda för vissa kunder efter flytten till det nya lagringssystemet. Orsaken till detta är nu åtgärdad och allt ska flyta på betydligt snabbare än innan migreringen. Tveka inte att kontakta support@loopia.se med kundnummer och detaljer om du upplever annat.

  6. Efter flytten till den nya plattformen upplever jag att mina sajter hos er laddas betydligt snabbare än tidigare. Jag har tyckt att det varit lite trögt länge men det här var något helt annat! Tusen tack för att ni gjort den här ändringen!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vi finns här för dig - varje dag

Om du behöver hjälp finns vår prisvinnande support tillgänglig alla dagar, året runt, for att svara på frågor via telefon, e-post, chatt och sociala medier.

Kontakta oss