Ny dygnet runt-support, via webben

Loopias nya indiska live-supportKommer du ihåg Dell-maskinerna vi bloggade om i förra veckan? Nu kommer svaret på vad de ska användas till. Under helgen har de nämligen skeppats ned till vår ägare Mamuts kontor utanför New Delhi i Inden. Där har vi nämligen anställt ett nytt supportteam som ska komplettera våra supporttekniker här i Västerås.

Den nya supportgruppen kommer uteslutande svara på frågor via webben och har ett roterande schema så att de kan svara på frågor dygnet runt, varje dag i veckan!

Att vårt nya supportteam befinner sig i Indien beror som ni givetvis förstår på det ekonomiska läget. På detta sätt kan vi erbjuda bästa tänkbara support till lägsta tänkbara kostnad. Detta innebär förstås att supporten i dagsläget endast erbjuds på engelska, men i dagens Sverige ser vi inte detta som ett problem.

Prova vår nya indiska dygnet runt-support redan idag med knappen ovanför och slipp lyfta telefonen för dina supportfrågor. Switcha över till engelska, tuta och kör. Vår grupppchef Apu Bhatnagar och hans team är redo att svara på dina frågor!

April, april …

Uppdatering, 2009-04-02

Trots betydligt lägre tryck på vår svenska support då Apu och hans gäng hjälpt till att besvara frågor, har vi idag beslutat att stänga ner vår webbsupport. Apu och hans medarbetare kommer istället jobba med administrativa frågor internt. Vi vill dock tacka för all deras hjälp.

Dela: Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

6 reaktion på “Ny dygnet runt-support, via webben

  1. ors

    Jag gillar inte er nya dygnet runt-support. Apu var inte särskilt trevlig.

    Ni borde satsa på svensk arbetskraft istället. Eller är ni för snåla nu i finanskrisen?

  2. Eric

    Ha ha, bästa supporten någonsin! Hur underbart som helst att säga så mycket skit till en och samma person utan att denna bryr sig! Helt underbart, synd att ni inte ska införa tjänsten (på riktigt). Aja, nu får jag slösa pengarna på något annat.

    Dagens sista ”April April!”

    Allvarligt: Detta aprilskämt var faktisk rolig. 😛

  3. Pingback: Aprilskämtsphishing | Tryhonesty.se - Tobias Franzén

  4. Viktor

    Lite sorgligt att ett sotrt webbhotell som Loopia kör en sån här grej som aprilskämt. Live-support finns ju som bekant hos one.com och fungerar alldeles utmärkt.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *