Nu kan du automatiskt boka frakt hos PostNord i WooCommerce

Nu har PostNord tillsammans med partnern Oktagon släppt ett nytt plugin för WooCommerce som gör det möjligt att bland annat enkelt automatisera bokningen av frakt för dina ordrar. Det är perfekt för dig som har en växande e-handel och lägger mycket tid på att boka frakt manuellt. 

Automatisera din e-handel och spara tid

Med tillägget Ship Connect för WooCommerce installerat skickas informationen direkt till PostNord när kunden har lagt beställningen tillsammans med leveransinformation och fraktsätt. En fraktsedel som du kan skriva ut och sätta på paketet skapas direkt, helt automatiskt.

Tillägget har även funktioner för att göra det enkelt för dina kunder att välja fraktsätt och ombud vid utcheckning, vilket ger din e-handel en riktigt proffsig känsla.

Nackdelen är att tillägget kostar 2500 kr ex moms + en månadsavgift på 250 kr. Det är alltså troligtvis inget för dig som precis kommit igång eller inte säljer för större summor varje månad. 

Vi har ännu inte testat tillägget, men det ser lovande ut! Berätta gärna vad du tycker om tillägget om du har testat.

Läs mer om tillägget hos PostNord >>

Kom igång med din egen e-handel i WooCommerce

Är du nyfiken på att starta e-handel med hjälp av WordPress och WooCommerce? I vårt webinar tillsammans med Google Digitalakademin går vi igenom grunderna i Woo, vad finns det för betal- och fraktalternativ och hur funkar SEO i Woo? Du får generella tips om hur du kan sticka ut lite med din e-handel och hur du ska tänka proaktivt när du skapar din kundupplevelse och service på sidan. Under en fartfylld timme får du grunderna att komma igång med Woo och din e-handel.

Dela detta inlägg:

Vi finns här för dig - varje dag

Om du behöver hjälp finns vår prisvinnande support tillgänglig alla dagar, året runt, for att svara på frågor via telefon, e-post, chatt och sociala medier.

Kontakta oss