En majoritet av Sveriges alla företagare har valt att låta sin verksamhet finnas på nätet. Du som också driver ett företag gör helt rätt i att följa samma spår, med anledning av nedanstående tre punkter.
1. Syns du inte så finns du inte
Idag är det ingen ovanlighet att vi söker information om företag och deras varor eller tjänster på nätet. Vi förväntar oss hitta komplett information på företagets hemsida och sociala medier och gör eventuella val efter intrycket vi fått av företagets digitala profil. Att allt fler företag väljer att satsa på webben gör det extra viktigt för dig som företagare att göra detsamma. Om du vill spela i samma liga som dina konkurrenter vill säga.
2. Kommunikation är A och O
Att låta ditt företag synas på Internet är ungefär som att öppna en butik som täcker hela världen. Ditt företag finns tillgängligt för i princip vem som helst, var som helst, när som helst. Att möjliggöra kontakt under dygnets alla timmar är ett kostnadseffektivt sätt för dig som företagare att knyta nya kontakter och samtidigt stärka relationen till befintliga kunder.
3. Sparade pengar är tjänade pengar
Allt fler småföretagare i Sverige väljer att satsa på digital marknadsföring, till stor del på grund av den låga kostnaden. En grundläggande hemsida med tillhörande webbhotell och domännamn kostar inte många kronor. Samma sak gäller för sociala medier, där medlemskapet ofta är kostnadsfritt och mindre aktiviteter når ett stort antal kunder på bara några sekunder.
Låt ditt företag synas på nätet redan idag – Besök https://www.loopia.se/ för att läsa mer om hur du går tillväga.
Bilden kommer från Flickr-användaren mkhmarketing.