Intervju med Loopia-kund: NannyPoppins underlättar tusentals familjers vardag varje år – enkelt och smidigt tack vare hemsidan

En förkärlek till barn och familjelivet ledde Nils och kollegorna in på spåret om att starta ett eget företag som erbjuder barnpassning. Idag underlättar NannyPoppins vardagen för flera tusen familjer varje år, vilket fungerar både smidigt och bra tack vare hemsidan där all information och alla kontaktuppgifter finns samlade för intresserade kunder.

Titt som tätt stöter vi på fantastiska Loopia-kunder som lever ut sin dröm med nätet till sin hjälp. Självklart vill vi lyfta fram dem och låta dem dela med sig av sin historia för att inspirera och visa andra vilka fördelar en aktiv Internet-närvaro kan ge. Läs intervjun med Nils från NannyPoppins nedan. 

Hej Nils, berätta lite om ditt företag!

NannyPoppins erbjuder barnpassning till familjer i nästan hela Sverige för att underlätta deras vardag. Våra barnvakter är noggrant utvalda personer, alla certifierade, försäkrade och olycksfallsutbildade.

Vi började smått med vår verksamhet redan 2014 i ett par få städer. Nu går vi mot 2017 och våra tjänster har varit så pass omtyckta att vi enkelt kunnat erbjuda en allt bredare täckning av barnvakter över hela landet, från Malmö till Luleå. Vi är ett skönt och drivet ungt gäng som vill framåt!

Hur kommer det sig att ni sysslar med just barnpassning?

Det landar i grund och botten i en förkärlek till barn och familjelivet. Det finns nog inget bättre jobb än att få vara barnvakt. Att få leka och vara med barn är det bästa som finns.

NannyPoppins får mig osökt att tänka på en viss magisk nanny… Var det så ni kom på ert företagsnamn?

Namnet klingade fint med de tjänster vi erbjuder och kändes både lite roligare samtidigt som vi tycker att det ger en seriös känsla.

Har ni någon bästsäljare bland era tjänster?

Absolut! Regelbunden barnpassning är det mest omtyckta. Då blir barnvakten en del av familjens vardag vilket ger en stabilitet som är svår att få annars, vilket gett oss många nöjda kunder.

Hur gick skapandet av er hemsida nannypoppins.se till?

Vi har byggt sajten i WordPress primärt. Designen har vi byggt själva och tanken där var att skapa en varm känsla och samtidigt kunna ge så mycket information om våra barnvakter som det bara gick. Vi känner oss nöjda med slutresultatet, även om hemsidan är något som det alltid finslipas på.

Idag använder vi hemsidan som en samlingsplats för all nödvändig information och våra kontaktuppgifter. Vi leder trafik dit via Google och utan hemsidan hade det inte alls gått lika snabbt och smidigt att få kontakt med de ca 5 400 familjer vi hjälper varje år.

Hur kommer det sig att ni valde Loopia?

Loopia valde vi främst på grund av stabiliteten och enkelheten. Allt fungerar fint och rullar på smidigt utan problem. När det kommer till webbhotell och hosting är det extra viktigt för oss att det fungerar felfritt så att vi kan fokusera på vår verksamhet och det vi gör bäst.

”Loopia valde vi främst på grund av stabiliteten och enkelheten. Allt fungerar fint och rullar på smidigt utan problem.” – Nils Fridlund, nannypoppins.se

Har ni några tips till företag som vill komma igång på nätet?

För det första är Loopia ett säkert val av webbhotell och vi rekommenderar dem. Annars är vårt tips att ”bara börja”. Kör på känsla och hitta er unika stil!

Avslutningsvis, vad är nästa steg för företaget?

Att fortsätta bli bättre. Vi jobbar ständigt med att på ett snabbare sätt hitta rätt barnvakt efter ett specifikt behov. Vi blir bättre för varje dag som går!

Vi önskar Nils och kollegorna på NannyPoppins ett stort lycka till. Vi hoppas att du som läsare fått inspiration till att också komma igång med ditt företag på nätet. Läs mer om våra webbhotellspaket med allt du behöver för att komma igång på webben »

Läs fler intervjuer med våra fantastiska kunder här »

Dela detta inlägg:

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vi finns här för dig - varje dag

Om du behöver hjälp finns vår prisvinnande support tillgänglig alla dagar, året runt, for att svara på frågor via telefon, e-post, chatt och sociala medier.

Kontakta oss