Med Tictail kunde Ninni satsa helhjärtat på sin gårdsbutik på nätet

hagagardenNinni Persson hade alltid drömt om att driva en egen inredningsbutik. När 50-årsdagen började närma sig tog hon mod till sig och startade Hagagården – en gårdsbutik utanför Gävle som senare vuxit och utvecklats med webbutiken hagagarden.nu.

Titt som tätt stöter vi på fantastiska Loopia-kunder som lever ut sin dröm med nätet till sin hjälp. Självklart vill vi lyfta fram dem och låta dem dela med sig av sin historia för att inspirera och visa andra vilka fördelar en aktiv Internet-närvaro kan ge. Läs intervjun med Ninni nedan där hon berättar om hur hon vågade följa sin dröm. 

Vilka är ni som driver Hagagården och vad gör ni för skoj?

hagagarden-butikJag heter Ninni Persson och är född och uppvuxen i Hagaström, en förort till Gävle. Sedan april 2012 driver jag gårdsbutiken Hagagården där jag främst säljer inredning, men också kläder, skor och smycken.

När jag startade Hagagården arbetade jag parallellt på en Coop-butik där jag ansvarade för frukt- och gröntavdelningen. Ungefär ett år efter starten kände jag att om jag ska fortsätta med min gårdsbutik så måste jag nå ut till fler människor och få fler kunder. I december 2013 startade jag därför min webbutik hagagarden.nu. Försäljningen tog fart och knappt 4 månader senare avslutade jag min anställning på Coop för att satsa på gårds- och webbutiken på heltid.

Idag rullar försäljningen på bra. En av mina kunder är KappAhl Sverige, dit jag levererat skyltmaterial. Det kändes himla kul att de köpte rekvisita till sin skyltning från just mig och min butik.

Hur kommer det sig att du säljer just inredning?

hagagarden-klanningJag har haft ett brinnande intresse för inredning sedan jag var liten och att driva en inredningsbutik har alltid varit min stora dröm. Att satsa på att starta ett nytt företag vid nästan 50 års ålder är det svåraste beslut jag har tagit – och jag är så glad för att jag vågade!

Intresset för inredning har även gått över till mode och jag säljer numera också kläder i både gårds- och webbutiken, vilket är himla roligt.

Har du någon storsäljare på nätet?

En storsäljare i webbutiken är snygga ljushållare som finns i både kvadratisk och rund form. I skrivande stund har jag sålt över 100 stycken!

Du har valt Tictail som e-handelslösning, hur kommer det sig?

Jag fick tips om både Loopia och Tictail via en god vän till mig som arbetar som grafisk formgivare av webbutiker, logotyper, m.m. Jag är mer än nöjd med valet! Tictail gör mig så nöjd med webbutikens design och innehåll, och tjänsten utvecklas hela tiden med nya och bra funktioner. Loopias tjänster fungerar också toppen. Jag har än så länge inte behövt någon hjälp från dem, men är säker på att jag kommer få bra hjälp när och om det skulle behövas.

Hur tänker du kring webbutikens design?

För mig är det viktigt att innehållet i webbutiken är tydligt och rent. Det ska vara lätt för kunden att hitta det han eller hon söker, och det var mest därför jag valde den webbdesign jag använder idag. Jag har fått mycket fin respons av kunder som tycker att designen är stilren, vacker och tydlig utan bli det minsta rörig. Det känns kul att höra, eftersom jag byggt hagagarden.nu själv.

hagagarden

Vilka leveranssätt och betallösningar erbjuder du i webbutiken?

Frakt erbjuder jag via Schenker och PostNord. Betallösningarna jag erbjuder är kortbetalning via PayPal, betalning via Klarna, faktura- och månadsbetalning. Det går också bra att betala via Swish och att föra över direkt till mitt bankkonto för den som hellre vill det. Jag har valt så många betallösningar jag kan för att försöka ordna det så bra som möjligt för mina kunder.

hagagarden-sinkHur marknadsför du din webbutik?

Jag marknadsför hagagarden.nu via Instagram och Facebook, där jag både annonserar och dagligen publicerar inlägg om varor och erbjudanden i min webbutik. Det har gett ett mycket gott resultat.

Har du några tips till andra som vill starta en webbutik?

Våga gå din egen väg och uppfyll dina drömmar! Misslyckas du så har du iallafall provat. Jag rekommenderar också att välja Loopia som webbhotell och Tictail som e-handelslösning, jag är så himla nöjd med hela konceptet.

Vad blir nästa steg för hagagarden.nu?

Vad som händer framöver vet jag inte, men jag försöker hela tiden ligga rätt i tiden och köpa hem varor som är lite udda för att sticka ut. Jag försöker också alltid ligga steget före mina konkurrenter för att få bäst försäljning.

Vi önskar Ninni ett stort lycka till med webbutiken hagagarden.nu och gårdsbutiken i Gävle. Vi hoppas att du som läsare fått inspiration till att följa din dröm och komma igång med din egen butik på nätet. Läs mer om Tictail och våra övriga e-handelslösningar här »

Läs fler intervjuer med våra fantastiska kunder här »

 

Dela: Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *