Ökad försäljning i din e-handel – Här är 7 vägledande blogginlägg

7 tips för ökad försäljning i din e-handel.

Har du, som många andra e-handlare, lagt stora pengar på marknadsföring för att locka fler besökare till din sajt men trots detta inte ökat din försäljning? Då kan det vara läge att försöka öka konverteringsgraden (antalet kunder delat med antalet besökare) istället, så att fler besökare faktiskt genomför ett köp.

Nedan tipsar vi om 7 blogginlägg som hjälper dig att öka konverteringsgraden i din e-handel. 

1. Underlätta köpprocessen

Att handla på nätet ska gå så snabbt och smidigt som möjligt för dagens köpare. Kunden behöver finna det han eller hon letar efter snabbt för att inte vända sig till en annan butik på nätet. Vad kan du själv göra för att underlätta köpet för din e-handels kunder?

» 4 punkter som underlättar köpprocessen för kunden

2. Skapa trygghet för kunden

För att besökare till din e-handel ska vilja handla hos dig är det viktigt att din e-handel uppfattas som trovärdig och pålitlig. Hur kan du optimera din e-handel och öka dess trovärdighet och trygghet för dina potentiella kunder?

» 7 punkter att optimera för att göra kunden trygg med att handla av dig

3. Uppmuntra till köp

För att inte riskera att besökare till din e-handel surfar vidare till andra butiker är det viktigt att du ger besökaren relevanta argument till varför de ska slå till direkt i din butik. Ta hjälp av nedanstående tips för att motivera dina besökare till att handla i just din e-handel.

» 3 tips som får dina besökare att slå till direkt

4. Satsa på merförsäljning

Erbjud dina kunder att komplettera sin beställning med fler, relaterade produkter. Det uppskattas inte bara av kunden (som påminns om att de behöver något av det du erbjuder) utan kan också öka din e-handels totala försäljning. Nedan tipsar vi om hur du kan arbeta med merfförsäljning i din e-handel.

» Så jobbar du med merförsäljning och får kunden att komplettera sitt köp

5. Stick ut från mängden

Var tydlig med varför kunden ska välja dig framför konkurrenterna och förmedla detta redan på startsidan i din e-handel samt i all marknadsföring. Ta hjälp av nedanstående tips för lyfta fram fördelarna med att handla i just din e-handel.

» Så lyfter du fram det som gör din e-handel unik

6. Mät och analysera

Det finns många vägar att gå för att mäta och analysera vad som fungerar och inte på din sajt. En av dessa metoder är A/B-tester, som passar bäst för dig som har mycket trafik på din sajt, vi tipsar om hur du går tillväga nedan.

» Mät, analysera och därefter optimera med hjälp av A/B-tester

7. Öka hastigheten

Hur snabbt din e-handel laddar påverkar försäljningen en hel del, då kunden kan välja bort dig om din sajt laddar för sakta. Du kan därför vinna mycket på att optimera din e-handel och få ned laddningstiden. Ta del av våra tips för att snabba upp din sajt nedan.

» Så här snabbar du upp din e-handel

 

Dags att komma igång med din egen e-handel?

woocommerceLåt dina e-handelsdrömmar gå i uppfyllelse och starta din e-handel med någon av de e-handelslösningar vi erbjuder. Välj bland t ex WooCommerce, Tictail och Opencart där massor av designmallar, tillägg och extra funktioner ingår. Läs mer om våra e-handelslösningar »

 

Bilden överst kommer från joethegoatfarmer.com.

Dela: Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *