Så lyckas du med din e-postmarknadsföring

Dags för del 3 i serien om e-postmarknadsföring, en av de mest effektiva marknadsföringsmetoderna. Om du har följt med artikelserien från början så har du nu förhoppningsvis skickat ditt första nyhetsbrev. Då gratulerar vi först och främst till ett bra jobb!

Har du ännu inte skickat ditt nyhetsbrev rekommenderas du att gå tillbaka och läsa de föregående två delarna i serien.

GaN-graph
För att ta din kommunikation via e-postmarknadsföring till nästa nivå finns det ett par saker som du behöver tänka på: 

Bestäm när du ska skicka nyhetsbrevet

Genom att i förväg planera när du ska skicka dina nyhetsbrev försäkrar du dig om att det blir gjort. Börja med att skicka ut nyhetsbrevet en gång i månaden och planera in det tillfället för de nästkommande  12 månaderna.

Bestäm innehållet i förväg

Genom att i förväg bestämma vad varje nyhetsbrev ska innehålla kan du förbereda dig väl och effektivisera utskicket av nyhetsbrevet och verkligen se till att det blir av. Försök inte skriva innehållet dagen innan du planerat att skicka det, det kommer garanterat att dyka upp andra viktiga saker som hamnar i vägen.

Skriv kortfattat och länka vidare

Sammanfatta de senaste nyheterna som du publicerat på din hemsida och länka vidare till dem för att få mer trafik. Håll även ögonen öppna för intressanta saker du hittar på Internet som dina läsare kan ha glädje av, skriv en sammanfattning och länka vidare.

Samla fler prenumeranter

När du skickar ditt nyhetsbrev kommer du med stor säkerhet att ha några e-postadresser i ditt register som inte längre fungerar av någon anledning. Det är därför viktigt att försöka samla in nya kontakter varje månad. Här är några saker som du kan göra:

  • Lägg upp prenumerationsformulär på webbplatsen
  • Erbjud ditt nyhetsbrev till alla du pratar med
  • Lägg in en länk för att prenumerera på nyhetsbrevet i din e-postsignatur
  • Tipsa om nyhetsbrevet på fakturor, visitkort och broschyrer
  • Locka nya prenumeranter med rabatt, e-bok eller något annat som ger någon form av värde för läsaren

Planera långsiktigt och ha tålamod

Det kanske allra viktigaste är att se din kommunikation ur ett långsiktigt perspektiv. Precis som att du behöver träffa en person upprepade gånger för att kalla er vänner så kommer du behöva bygga upp relationen med dina mottagare innan du ser hela resultatet av att skicka nyhetsbrev.

Det var allt för denna gång, jag hoppas du börjar förstå vilka möjligheter det finns med att skicka nyhetsbrev och hur du kan använda det för att nå dina mål.

Kika närmre på Loopias nyhetsbrevstjänst

Du som LoopiaDNS- eller webbhotellskund kan snabbt och enkelt skicka nyhetsbrev till dina kunder med hjälp av Loopias nyhetsbrevstjänst Get a Newsletter. Läs mer om tjänsten på loopia.se/nyhetsbrev eller kom igång direkt genom att klippa på knappen nedan.

Kom igång med nyhetsbrev

 

martin-zimmermanInlägget är skrivet av Martin Zimmerman.

Det här är det tredje inlägget i en serie blogginlägg från vår partner Get a Newsletter. Martin Zimmerman jobbar som VD på Get a Newsletter och har över 10 års erfarenhet av att hjälpa företagare att kommunicera bättre och bli mer lönsamma.

 

Läs övriga delar av serien om e-postmarknadsföring:

Dela detta inlägg:

10 svar på “Så lyckas du med din e-postmarknadsföring

  1. Hej Roy,
    Vår nyhetsbrevstjänst ingår för LoopiaDNS och alla våra webbhotellspaket.
    Har du ett LoopiaDNS-konto hos oss ingår upp till 125 kontakter och upp till 625 utskick/månad.
    Har du ett webbhotellspaket hos oss ingår 200, 300 eller 500 kontakter och 1000, 1500 eller 2500 utskick/månad beroende på vilket paket du använder.
    Läs mer om vår nyhetsbrevstjänst här: https://www.loopia.no/nyhetsbrev/

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vi finns här för dig - varje dag

Om du behöver hjälp finns vår prisvinnande support tillgänglig alla dagar, året runt, for att svara på frågor via telefon, e-post, chatt och sociala medier.

Kontakta oss