Vinn en Ipod – rösta fram ”Tittarnas val”

Nu inleder vi rond 2 i Loopias stora jubileumstävling.

Det går inte att kalla vår jubileumstävling något annat än en succé med över hundra inlämnade reklamfilmsbidragsex finalister och ännu fler vinnare.

Efter att finalisterna och vinnarna presenterades har vi fått in många förslag på alternativa vinnare och finalister från våra besökare på bloggen. Därför vill vi nu ge er ”tittare” chansen att utse vinnaren i rond 2 av vår stora jubileumstävling. Tycker du samma som juryn, eller vill du ha en annan film högst upp på prispallen?

Den här gången är det en resecheck på 5 000 kr som står på spel för de tävlande bidragen. Men inte nog med det, fem av de som röstar vinner Apples nya coola Ipod Nano (självklart en exklusiv Loopia-röd jubileumsutgåva).

Kolla igenom bidragen, lägg din röst och skriv en motivering till varför just ditt favoritbidrag ska vinna – så kan en Ipod bli din.

Rösta genom att skriva en kommentar till det här blogginlägget. Ange numret på ditt favoritbidrag och din motivering. Glöm inte att fylla i namn och e-postadress (används endast för att kontakta dig vid eventuell vinst).

Tävlingen pågår t o m 2010-11-30 och vinnarna presenteras här på bloggen samt på Twitter och Facebook (så följ oss där för att vara säker på att inte missa avgörandet). Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Dela detta inlägg:

298 svar på “Vinn en Ipod – rösta fram ”Tittarnas val”

  1. Bidrag 106, Enkelt, stilrent och med ett budskap som fastnar på minnet!

    Ett Klick och jag är nu med och tävlar;)

  2. Jag röstar på bidrag nr 30. Reklamfilmen är genomtänkt och bra utförd, den sticker ut från mängden och levererar sitt budskap på ett bra sätt. Det är en av de få reklamfilmer som jag direkt kommer ihåg av de 121 jag tittade på, och det är väl lite det som är meningen med en reklamfilm, att man ska stanna upp och faktiskt komma ihåg den efter de 30 sekunderna.

  3. Bidrag 97 utan tvekan, humor går alltid hem och jag skrattade bra mycket när jag såg det bidraget.

    ”-Men blinka om du ska svänga för i he****e!”

  4. Bidrag 91, passande miljö med ett skämtsamt stuk som med hjälp av karaktären och speakerrösten ger tittaren ett leende på läpparna. Siktet är inställt mot samma mål: slipp krångel.

  5. Bidrag nummer 89 var snyggt filmat och hade ett genomtänkt budskap som levererades på ett humoristiskt sätt.

  6. 97 lätt över alla andra. Skrattade ihjäl mig! Jag tycker den borde vinna för att det är en reklam man ser fram emot och se. Inte en sådan jobbig som man vill byta kanal när man ser! Den är rolig och man minns den definitivt!

  7. Bidrag 62. Som man brukar säga….det ska börjas i tid. Lär man sig säga Loopia i den åldern är det givet var man väljer att ha sin hemsida den dagen det blir aktuellt.

  8. Bidrag nr 5: enkelt, vitt, klart budskap, lugnt , precis som det ska vara att använda Loopia

  9. Bidrag 105, ger en bra visuell bild över vad man kan göra då era kunder sparar tid genom att välja Loopia.

  10. nr 102

    Känner samma sak när man ringer andras support. Påkostat också då ett fönster gick sönder, kanske laptopen också om den icke var det från början 🙂

  11. 108!
    Kort, hisnande, tillräckligt enkel utan ovidkommande info.
    Förmedlar spännande livsstil och positiva värderingar.
    Ger en vinnande känsla

  12. Oj. Hade missat några. Tar tillbaka min röst på 89 (om jag får det).

    Bidrag 67 är ju helt klockren!

  13. Nummer 44.
    Kul film med en bra idé. snyggt gjord utan att vara ”reklam-glansig” som de andra bidragen. Ger en känsla av att det verkligen kan vara så.

  14. Bidrag nr 82.
    Bra koreografi: ljusa scener, bra video upplösning och lämplig spännande musik. . Helt lyckat!

  15. Nr: 113. Snygg och proffsigt gjord film…med en fin twist på slutet.

  16. #45 helt klart. Riktigt rolig och väldigt bra spelat. Känns genomtänkt och välgjort.

  17. Bidrag nr. 82:

    Klockren reklamfilm!
    Den ser grymt professionell ut. Sättet att filma, skådespelarnas insats, ljussättningen och slutklämmen med en klang av humor gör den oslagbar!

    Därför bör den vinna.

  18. Jag röstar på bidrag nummer 112, den är enkel, stilren och lättförstådd. En film som fastnar på minnet helt enkelt.

  19. Bidrag 97.

    Hahaha, riktigt skönt bidrag. Humor slår allt!

    ”Tyvärr kunde vi bara hjälpa honom med hans webbsida…”

    Tyckte att denna var det enda bidraget som jag hade lust att se ett flertal gånger, haha.

  20. Bidrag 89. Rolig film, snyggt gjord, lite makaber sådär och med ett oväntat slut. Kul!

  21. 68 helt klart,
    den ger en fångande känsla och man vill se vad som händer här näst, det andra hotellet verkar även långsamt och segt, samt att det är fullt, bra slut med ett tips om att gå till Loopia istället.

  22. Bidrag 74.

    Enkel att förstå. Härlig anknytning till något välkänt (nöff!) och skön bakgrundsmusik. En rolig upplevelse.

  23. Bidrag nr: 88 tyckte jag illustrerade bäst hur oseriösa företag kan bete sig. Kan lätt identifiera tandborsten som en kund till något sådant företag. 😉

  24. 82 an är ju snyggast..
    32 an har definitivt potential..
    84 an kopplar ihop bild och budskap på ett bra sätt..
    44 an kan man ju relatera till..
    Vinnaren blir….

    Nr 45! Ger rätt budskap på ett sätt som inte är löjligt uppenbart och påtryckande. Genomtänkt med kul klippningar och snubben passar ju bra i miljön. Man förstår, får sig ett litet léende och kan relatera till den.

  25. Bidrag 111

    Bra jämförelse mellan ett bra och dåligt alternativ, gillar särskilt ordvitsen som knorr på slutet.

  26. Bidrag97!

    Skrattade ihjäl mig! Det är inte en sån jobbigt reklam som man vill bara stänga av teven nän man ser den!! Den borde vinna absolut!

  27. Solklar leverans av bidrag 45! Enkel men ändå suverän, naturligt spelad med skön dia(mono)log. Klockrent budskap till oss i målgruppen. (Extra kul för oss som umgåtts med datorer under en lite längre tid…). Ser fram emot att få sitta och fnissa åt den i biomörkret tillsammans med andra 😀
    Som reserv (dvs 2:a pris) bidrag 109 som vänder sig till den helt andra målgruppen. Proffsigt utförande, tilltalande och rätt i tiden.

  28. Det finns ett bidrag som är tillräckligt unikt för att sticka ut under en fem minuters reklam paus på exempelvis tv4, det är nämligen bidrag 39 med motiveringen:

    Bidrag 39 är ett klipp som sticker ut p.g.a. att det är inspelat i svartvitt. Man får känslan av att det är en händelse som utspelar sig i det svenska folkhem för ex antal år sedan. Klippet innehåller både barn som ler och vi vet alla att barn säljer p.g.a att de får oss andra att le över deras entusiasm och energi. Att sedan avsluta klippet med ”pappa betala” är ett genidrag, hur många gånger har man inte hört samma fras komma ut genom ett barns mun?

    Att man även kan få intrycket av att den lite äldre flickan låter lite som madicken i Astrid Lindgrens berättelse gör verkligen inte saken sämre. Alla som någongång har pysslat med reklam vet att det är bra att koppla känslorna i reklamfilmen till något som påminner om barndomen eller något annat som ligger varm om hjärtat. Det är även en reklam som kommer att få många barn att lyssna upp, barn lyssnar på barn och de kommer få föräldrarna att rikta intresse för er reklam.

    Det är även troligtvis det enda klippet som farmor, farfar och mormor och morfar lägger på minnet och kan sedan kommentera klippet då de pratar med sina barn eller barnbarn. ”Jag hörde att du hade börjat blogga, har du köpt av de där som har reklam i tv med de två små gulliga flickorna som skrattar och ber pappa betala för deras bloggning”. Deras barn eller barnbarn kommer naturligtvis svara, loopia heter de och antingen svarar de ja jag har valt det, eller nej jag har valt någon annan men oavsett deras val av webbhotell så kommer ni att få gratisreklam genom att folk kommer att prata och hänvisa till reklamfilmen. Speciellt om ni vill att folk med mindre datavana ska intressera sig för reklamen.

    Mycket av det jag har sagt kanske låter fördomsfullt men jag kan lova er att det inte bara är jag som känner såhär

    Kort och gott, en reklam som får mig att le och få ett extremt vänligt intryck av er. Helt klart den jag skulle ha valt som reklamfilm om jag varit er.

    Jag hoppas att jag har motiverat tillräckligt väl varför jag anser att denna reklamfilm borde ha vunnit.

    Trevlig kväll!
    / Uffe

  29. Bidrag 38

    Snyggt gjord – och kort – ett bra ”läs mellan raderna” budskap.
    (Mellan raderna står det: det krashar,smäller och är osäkert hos många andra, men springer man mot loopia så blir det säkert och lugnt)

  30. #102 för att den fick mig att sätta julmusten i halsen!

  31. Helt klart nummer 12.
    Vilket post-jobb.
    Måste ha glorts av S.t.o.p.p. eller Visual Art.
    Om inte borde kreatörerna genast söka sig till dessa företag….

    Skiitbra, helt enkel !!!

  32. Ber om ursäkt för att jag uppgav fel nummer.
    12 är också bra, men det är 4 ( fyra ) som jag pratade om….

  33. Nr 45 Det är så bra, bättre reklam kan ett webbhotell inte önska sig.

  34. Bidrag 20.
    Med enkla medel och en fyndig ordvits får man fram budskapet i en riktigt trevlig liten film.

  35. Bidrag 74 lägger jag min röst på.

    En välgjord, bra och rolig reklamfilm som jag vill titta på flera gånger.

  36. jag gillar nr 2
    jag tycker att hönorna ska ha lite kul för att lägga stora ägg.
    mm gott 😉

  37. Helt klart bidrag 97! Välgjord, humoristisk och med en klockren avslutande slogan. Man kan ju bara inte låta bli att dra på smilbanden när man ser den.

  38. Hållit på med hemsidor och reklam online i flera år.
    Man har ju sett många stela och tråkiga reklamer till svenska och utlänska hostingbolag. Kommer ni ihåg ones reklam på tv för några år sen? Inte jag heller.
    Jag valde Bidrag 97 pga:
    Man känner igen sig med ”fartdåren”
    Frustrationen av dålig, seg support,, slöa servrar osv… DU vet att du förlorar tid, pengar… frustration till max.
    so all in all. Man kan relatera till fartdåren, underhållande reklam, och man blev sugen på att köpa… (Då andvänder jag inte shared hosting alls.)

    Det som saknades, Jag skulle vilja ha med pris på webhotellet… en knapp, krona vad som helst som faller in på sista loopia bilden ”Endast 83kr/mån” Eller… ”Skippa nästa pizza! Du kommer inte ångra dig…” <– dålig, men ja nån catchig slogan.

    Om man lägger ihop alla faktorer så är bidrag 97, Det ENDA bidraget som fick en cynisk internetmarketer att vara sugen på shared hosting.. Lägre än glocalnet? 🙂

  39. Bidrag 85

    En härlig retrokänsla kombinerat med dagens it-samhälle.

  40. Bidrag 67 är en av många favoriter.
    Superb produktion och med ett budskap som når fram till alla åldrar.

  41. Bidrag nummer 67

    Den ser väldigt proffsig ut samtidigt som den lägger fram en beskrivning av ett webbhotell på ett roligt sätt. Som jag samtidigt tror de flesta kopplar.

    ”Det är lite som att komma hem” 🙂

  42. Bidrag 19 – min sorts humor helt enkelt, det enda bidraget som fick mig att garva. 🙂

  43. Bidrag 91.

    Originell, minnesvärd, rolig och bra utfört.

  44. Bidrag 105.

    Enkel men ändå mycket snygg och med ett tydligt budskap.
    Enkelheten ger filmen dess skönhet.

  45. Gillar bidrag 109, bra storyboard och budskap. Samt filmat på ett sätt som gjorde den intressant att titta på!!

  46. Jag gillar bidrag 39.
    Det är en rolig reklamfilm som man fastnar i de första sekunderna och vill se hela av. roligt gjord!

  47. Jag vill rösta på bidrag nummer 25
    det är ju det som helt klart går hem!
    Visar att loopia faktiskt är enkelt och bra
    så man tid får över att bara va´ 🙂

  48. 121 klockrent (för den som umgås m hundar). Du är större än det ser ut!! Insidan är det som räknas.

  49. Bidrag 106 – om man ersätter ”LOL n00bs!”-delen med något annat, så är det en enkel och lättfattat reklam, som kan nå ut till en bred publik! Musiken är klockren, och kvalitén på filmen är bra nog för att köras direkt idag!
    Den väcker intresse redan från första sekund, och ”Klick-logon” som används skulle lätt kunna användas som igenkänningsfaktor i annonsering i andra medier.

    Lycka till 106! 🙂

  50. 109 är riktigt bra. En kul och smart drift med modebloggarna. Dessutom vänder den sig till oss vanliga kleti och pleti när man man normalt får känslan att webbhotell mest vänder sig till företagare. Blir lite sugen på att flytta min blogg. – Bravo!

  51. Bidrag 12.

    Som Loopia, proffsigt och tydligt i sin avskalade design.

    Det skapas ett drama, som gör att man vill se upplösningen. Budskap, bild och story växer ihop och går fram. Kul, skickligt och väl avvägt!

    Och… inslaget utstrålade Loopia från början till slut.

  52. Bidrag 97, en rolig reklamfilm som man skulle se fram emot att se på tv 🙂

  53. 67 tycker jag speglar hur jag mår som Loopia-kund. Är alltid lugn, även om jag ligger ute i naturen och tittar på fåglar. Snyggt och enkelt. helt enkelt som loopia.

  54. Bidrag 82 – För att jag älskar brädspel och självklart är jag själv också nöjd kund hos Loopia.

  55. Jag röstar på bidrag 97!
    Killen verkar ju helt galen… men rolig! Det gillar jag

  56. Bidrag 45, finns för lite östgötar representerade runt om i landet

  57. Bidrag 45

    Jag röstade på bidrag 45 då den är väldigt bra gjort, många infallsvinklar och bra kvalité.
    Axel som är en strålande skådespelare tar in humor i reklamen vilket är ett stort +. Det är just detta man vill se i dagens tv.

    Detta är helt enkelt en rolig och bra reklam som man gärna kollar på istället för att sappa på tv dosan.

  58. Bidrag 45.
    Underhållande, enkel och bra.
    En klockren reklamfilm helt enkelt

  59. Bidrag 45.

    Det ser ut som att den här filmen improviserats fram och sedan klippts väldigt finurligt. Det är en rolig karaktär som porträtteras och varumärket Loopia framställs som ett roligt, modernt och ”fräscht” varumärke. Det är helt enkelt ”tv-kvalité” på filmen. Kanske till och med lite bättre än så, jag skulle gärna se att ett par reklamskapare tog efter i humorn och kvickheten i den här reklamen.

  60. Bidrag 45.

    Varje gång jag tittar på detta klipp så skrattar jag! Det är en perfekt miljö med en rolig skådespelare. Reklamfilmen har en ”Torsk på Tallin” känsla, och är mycket humoristisk.
    Budskapet kommer verkligen fram och jag tror att många kan relatera till när datorn krånglar. Den når fram till alla åldersgrupper och väldigt ”svensk”!
    Att det inte är perfekt ljus eller filmat med en superkamera spelar ingen roll då det endast ger bidraget extra charm och blir mer trovärdigt. Det går också att spinna vidare på denna film och använda personen som en karaktär i eventuella kommande filmer. Den kan bli nästa ”ICA” eller ”Comhem” reklam.

    Mycket bra gjort och jag hoppas att ni tar hem det här!

  61. Bidrag 45!

    Den är sjukt rolig och jag skrattar ihjäl mig varje gång jag ser den!

  62. Jag vill rösta på bidrag 45!

    Väldigt rolig och jag har själv bott i östergötland och dialekten är ju underbar! 😀

  63. Bidrag 45: Enda reklamen som når ut till mig, humorn blandat med budskapet gör klippet till en ren succé.

  64. Jag skulle vilja kora fram Bidrag 45 som bästa reklam film i Loopia tävlingen. Sättet de har gjort filmen är humoristiskt, fångande även redigeringen och rekvisitan är superb! Man ser att filmen är välgjord och ur min synvinkel den bästa utav alla bidrag. Jag hör dagligen i huvudet: ”Webbhotell? Näähä dööh” på grov östgötska och det får mig att le.
    Axel (som han faktiskt heter i filmen) har en sådan skön dialekt, bra skådespel. Man liksom lever sig in, känner igen sig själv. Tekniken är något som inte endast är klockrent utan det finns även problem i det.

    Denna reklamfilm (eller någon annan som de kanske gör i framtiden) hoppas jag ses i TVn så fler kan glädjas av denna humor som dessa skapare lyckas göra!

    Hoppas de tar hem detta nu så Svenska folket får sina ögon på dem! Lycka till grappar!

  65. Bidrag 29!

    Väldigt roligt klipp, och man får verkligen veta hur bra det kan vara för ett företag att ha ett webbhotell hos just Loopia 🙂

  66. Bidrag nummer 44 var snyggt filmat och hade ett genomtänkt budskap som levererades på ett humoristiskt sätt

  67. Bidrag nr 113. Av den enkla anledningen att man på Loopia kan känna sig trygg, & inte riskera att kliva in på ett creepy hostel 😉

  68. bidrag nr 44 för att den videon lever vetkligen upp till den fantasin som kan dyka upp i huvet när man får dålig service vid beställnig av hotell 😐

  69. Bidrag nummer 44 var rolig och bra! Man kunde förstå lätt vad videon handlade om. Jättebra filmat också! 🙂

  70. Röstar på bidrag 44.

    Skön retrokänsla på rekvisitan och förmedlar känslan man får vid kontakt med halvseriös support.

  71. bidrag nr 44,den var faktiskt rolig och alla förstår den,mycket givande

  72. Åh, bidrag 44 är klockers! Inte bara är det sjukt roligt, han som somnar är ju helt sanslöst söt 😀

  73. Min röst faller på BIDRAG 29 för att det var ett väldigt välregisserat samt dramaturgiskt perfekt klipp som kändes genomarbetat rakt igenom. Bravo!

  74. Bidrag 44 såklart! Mycket rolig och såååå snygg skådespelare 🙂

  75. Bidrag 44 får min röst! rolig välillustrerad idé. tycker den lyckas sälja ett koncept på ett väldigt estetiskt tilltalande vis, humor är en mycket uppskattad krydda, nyckeltanken förblir klar och budskapet är hört! -att den sovande killen dessutom har fina fötter är ju ett plus! 🙂 bra jobbat skapare till Bidrag No. 44!

  76. Bidrag nr 44 för helt klart äre den uppfattningen man har om man ska ringa ngnstans och hamnar i telefonkö. Smart och väldigt rolig reklam film.

  77. Bidrag 45: ”Inge behöver inget webbhotel”

    Tydligt, enkelt, klockrent – det är tydligt att webbhotell BEHÖVS.

  78. Film 97 här också. Helt klart nåt som inte skulle få mig att byta kanal eller gå och hämta mer kaffe. I min bok är det ett grymt bra betyg på en reklam. Att den var snyggt filmad ser man bara som ett skönt plus i kanten. Big Up!

  79. Har nu sett nästan alla och det finns ingen annan än bidrag nr 97 (han i bilen) som fick mig att verkligen asgarva! Fantastisk!

  80. Film 89 såklart!
    En salig blandning med glimten i ögat.

  81. Bidrag 29. En utmärkt reklamfilm som visar att Loopia är ett bra webbhotellsalternativ.

  82. Jag röstar på nr. 89 för att den är originell, gjord med humor och ett enkelt koncept. Gillar det ”blodiga” slutet!!

  83. Denna film gav mig helt klart insperation att lägga ut min hemsida hos er, bidraget är såklart bidrag 29!

  84. Jag älskar östgötska, och min son! Det är därför som jag röstar på bidrag 45

  85. Nr 91 är helt enkelt oslagbar! Välfilmad, spännande och lämnar en med ett leende på läpparna. En reklamfilm man pratar om efter att man sett den!

  86. Det fanns många bra, men till sist föll rösten på bidrag 117, enkelt och vinnande. De visar verkligen att man får mer hos Loopia.

  87. Bidrag 45 får min starka röst! Helt klart bäst av alla bidrag, slutar aldrig skratta när jag ser den! Vill se den på tv omgående!

  88. På min första lektion i nationalekonomi för några månader sedan fick jag en lärdom som jag kommer ta med mig genom hela livet: Att välja är att välja bort.

    Med denna nyfunna visdom i backspegeln har jag motiverat min röst efter mina egna preferenser. Likt Loopia skulle jag ha valt den vinnande filmen som reklam för ett webbhotell som jag själv ägde. Men, nu sitter jag inte i den sitsen och då jag tyvärr inte kan välja fler än en väljer jag bidrag 45.

    I min oberoende ställning som simpel tittare kan jag välja bort målgruppsanpassning, finputsning och tydlighet och istället välja själva kärnan i vad som gör en reklamfilm njutbar.

    Bidrag 45 ger tittaren humor på ett avslappnad plan utan att stressa fram roligheter för sakens skull – man säljer inte ett webbhotell utan en möjlighet för hemsideskaparen att sälja sin egen vision. Man visar att ett webbhotell inte behöver vara ett nödvändigt ont utan ett medel på sin väg till självförverkligande.

  89. Min röst går till bidrag 44, den är fantastiskt rolig 🙂

  90. Bidrag 44: Denna är bra för att den verkligen visar att vissa verkligen inte tar det seriöst med kunderna medan ni verkligen gör det. Har själv hamnat i sånna situationer där kundservicen skiter i kunden och låter dom vänta och sedan kopplar dom till en inspelad person som berättar att de är upptagna och inte kan svara.

  91. Bidrag 45 helt klart. Underbart klippt och skådespeleri i världsklass!

  92. Jag röstar på förslag 45, för det är trebligt och fångar en känsla!

  93. Jag röstar på förslag 45 för min bror har gjort det!

  94. Jag röstar på bidrag 121. Den söta hunden charmar alla.

  95. Bidrag 88. Enkel och tydlig. Filmen säger att Loopia klarar en granskning av kunden. Mycket bra!

  96. Bidrag nr 88.
    Det finns billiga, och sunkiga hotell. Man ska nog ta lite referenser innan man väljer, d v s ”check before you check in….”
    Karin Johansson

  97. Nummer 97.
    Så klockren. Mer förbannad bilförare får man leta efter. Tänk dig honom i supporten på ett webbhotell som funkar dåligt.

  98. Röstar på bidrag nr 98 – helt klart,
    speglar den ibland bistra verkligheten underbart,
    speglar med träffsäker humor och kul ironi,
    snabb support och mänsklig kontaktgaranti!

  99. Röstar på bidrag nr 98 – helt klart,
    speglar den ibland bistra verkligheten underbart,
    med träffsäker kul humor och läcker ironi,
    bevisas att Loopia ger snabb support och mänsklig kontaktgaranti!

  100. Bidrag 85

    Varför? Jo, på grund av att just det bidraget är unikt och roligt, men samtidigt får man en tankeställare.

  101. Jag röstar på bidrag 45, eftersom min underbara styvsonson Axel är en sådan fin människa och han förtjänar att det går lite bra i livet för en gångs skull!

    Hoppas allt är bra med dig Axel!

  102. Jag röstar på bidrag 121!
    För att jag tycker den är så fantastiskt rolig, och vem gillar inte en söt hund? 😉

  103. Bidrag 45 lägger jag min röst på.

    I sammanhanget så håller det högst klass i form av snabb och timad klippning och fokus på komedi. Man har förstått sina bristningar i form av budget och visuell kvalité och satsat på det man kan göra bra. Då går det också hem och blir inte obekvämt att titta på.

  104. Bidrag 45 är den klart lysande stjärnan, fick mig att skratta och hade en charm som gjorde att jag får intresse för loopia. Jag vill vinna en ipod så att jag kan visa den vinnande Loopia reklamen för alla som inte är kund hos er!

  105. Röstar på bidrag 44.

    Helt klockren! Den säger allt, som man inte vill vara med om

    helt enkelt.

  106. Bidrag97!

    Skrattade ihjäl mig! Det är inte en sån jobbigt reklam som man vill bara stänga av teven nän man ser den!! Den borde vinna absolut!

  107. Röstar på nr 44 ”STILRENT OCH VERKLIGHETS TROGET”

  108. Nummer 44. Härlig kille som ”jobbar”, tror jag också skulle klara det ;P

  109. Röstar på bidrag nr 44. När jag ser den så känner jag mig verkligen träffad. För att vara den som brukar vänta i luren så är det precis sådär det känns, den fick mig att flina stort framför datorskärmen!

  110. Bidrag 44!

    Den var bra gjord och framförde sitt budskap på ett bra och roligt sätt. Det är en sån reklam som man kan gå och små fnissa åt i flera dagar.

  111. Till bidrag 44 behövs knappast någon förklaring, ett klockrent räcker!!

  112. Bidrag 44

    Precis så känns det när man väl behöver hjälp, tyvärr…

  113. nummer 44 helt klart 🙂
    anledningen är att helt enkelt att den är rolig och man drar blicken till just den videon , de andra var antingen dåliga eller för överdrivna.

  114. Jag röstar på nr 88.
    På ett klockrent sätt visas att Loopia är att lita på!!

    Anna, Orsa

  115. Helt klart nummer 113!

    När man ser den första gången tänker man What the… sen förstår man att det är för Loopia och man snackar om den med alla sina kompisar.

    Har du sett den där nya grymma reklamen?

  116. Tycker att bidrag #61.
    Hur dålig som helt men påtala om bakgrunden och hur personen i video uppför sig så tycker jag synd om honom och där av önskar jag att ha vinner ipoden så han åtminstone blir lite glad, ser förövrigt väldigt ledsen ut på videon.

    MVH John

  117. Hej John, din röst kan ge dig Ipoden. Men filmskaparna tävlar å andra sidan om en resecheck, så de blir nog inte besvikna heller 😉

  118. Bidrag Nummer 74. Enkel, stilren, framför sitt budskap på ett bra sätt, älskar musiken i bakgrunden då den förstärker intrycket av vad reklamen verkligen vill införa. Reklamen syftar på att ett webbhotell är mycket säkrare än att göra sin egen server. Den är också gjord på lite ”gammaldags” sätt, vilket inte många reklamer gör idag, och detta gör den mer speciell.

  119. Jag röstar på nummer 90. Saker och ting behöver liksom inte vara så komplicerade 😉
    //helena

  120. Pingback: help! | TEXG CREW
  121. Bidrag 45, för det va så jävla roligt! Snyggt filmat också 🙂

  122. Jag röstar på bidrag 45 för att det var det mest innovativa och som för reklamspotten till en ny och högre nivå

  123. Jag tycker bidrag 45 var det bästa! Kul humor, sköna grabbar och dialekten kan man ju bara inte tro på 😉

  124. #45 helt klart!
    Östgötskan ger ett lagom humoristisk intryck och reklamen är i sig inte alls påtyryckande men fastnar trots det!

  125. Finns väldigt många bra, men om jag ska välja en favorit så är det bidrag 97, inget snack om saken!

  126. Kan man rösta på något annat bidrag än nr 62? Den pojken är ju fantastisk, man ler från början till slut. Det är inte ofta man får en positiv känsla av en reklamfilm, men här har man lyckats!

  127. bidrag 45 är både rolig och deprimerande, tänk att det finns personer som denna somn inte har någon koll på hur bra ett riktigt webbhotell som lopia är. gud vad jag skrattade!

  128. Nr 23: Väldigt enkel men samtidigt spännande. Äldre människor är alltid ett trevligt inslag, helst när de är så här bestämda som i den här filmen.

  129. Bidrag 119 – helt klart! Behövs inte många ord för att förklara varför – reklamvideon talar för sig själv och man längtar till ett riktigt webbhotell! 😉

  130. Bidrag 119 får min röst
    då tjejen i rutan ger mig tröst
    att man inte längre i kö behöver stå
    för att ges den service man behöver få!

  131. Bidrag 119 Helt klart! Fyndig, rolig och mitt i prick!

  132. video #119 is the best cuz it’s funny, relatable, & just fun to watch

  133. Finns ju bara en som kan vinna detta!

    Bidrag 76

    enkelt och snyggt illustrerat varför loopia regerar…

  134. Bidrag 67
    Lågmäld, intelligent och humoristisk.
    Precis så som all reklam bör vara.

  135. Bidrag 112
    En barnsligt rolig reklam
    (fattar ni ordvitsen?)

  136. Bidrag 89 täcker in alla Loopias ”områden”. Snyggt, humoristikst och med ett oväntat och mycket annorlunda slut.

  137. Absolut bidrag nr 45.

    Det enda bidraget som har potential att bli en sådan tv-reklam som citeras och upprepas på skolgårdar och arbetsplatser runt om i landet. Given klassiker!

    ”Nääru, jag kör ju min DSL-router via Dragovan i Lettland!”

  138. Min röst går helt klart på bidrag 45. Sjukt kul reklam! ”Internet!” så fruktansvärt kul 😀

    Bidrag 45!!!!!!!

  139. Nummer 68 är klockren.
    Det blir lite panik om man inte får rum, men
    se så det fixar Loopia!

  140. Bidrag 109 får min röst
    Både filmen och humorn håller god kvalité!

  141. Bidrag 97 – uppstickaren som känns orginell,
    perfekt reklam för Sveriges bästa webbhotell.
    Bilköer, stress – okej, Loopia kan inte uträtta under,
    men när det gäller hemsidor – har de tusentals nöjda kunder.
    Toppkvalitet på filmen, humor och en skådis som kan agera,
    behöver jag säga så mycket mera?

    🙂

  142. Helt klart roligast och träffsäkert,,det är ju så det är, vilken då ?JO, bidrag 97 såklart!! skitbra…

  143. Ha ha kolla Bidrag 97 om ni inte gjort det, det är ju så helt rätt, man blir ju frustrerad av strul, men inte med Loopia..HURRA för loopia

  144. Bidrag nr 106! Suggestiv musik, mystisk, skapar nyfikenhet, enkelt och direkt budskap, och överraskande med att få med ytterligare ett ”dolt budskap” för de som förstår sig på hur man kan använda tangentbordet. Smart för rätt målgrupp, men lockar och utmanar även den oinvigde. 10/10!

  145. Bidrag nr 2 röstar jag på. Det finns inget som slår det i fantasi och mysighet.
    Fy sjutton vad jag är trött på dessa personer, som tjafsar och tror man orkar lyssna på deras dravel.Har de inte bättre fantasi? Urdåliga bidrag och ni belönade dessa ”skitbidrag”!

    Nej, denna filmen säger det man behöver veta, men på ett helt underbart sätt. Varför fick den inget pris? Har ni inte heller bättre förstånd, att förstå hur ni ska locka och va attraktiva? Den som vann var dock i stil med denna, normalt prat och fin miljö!
    Nu fick jag spy ur mig lite galla, sen jag såg, vilka ni belönade!

  146. Bidrag 45 verkar ha flest vänner…men det bästa bidraget är utan tvekan 97! (Han den ilskna killen i bilen).
    Humor, bra genomfört och en fantastisk pricksäkerhet!

  147. Nr 45. Det krävs skicklighet för att skapa humor som når ut till alla, en bra karaktär och samtidigt behålla en finess. Och jag tycker att denna film knyter ihop alla tre och levererar dem med ett bildspråk som är enkelt men välarbetat.

  148. Nr 97. klockren som glass till frukost. skulle inte byta kanal om den gick på TV! Bonusen är ”liggsår” som var mitt favorituttryck, innan jag blev av med körkortet..

  149. Bidrag 45!

    Det enda bidraget i hela tävlingen som var roligt och innehöll humor.

    Bra framfört och sköna klippningar, spec med tanke på att medelåldern var lägre i det gänget än i resten av finalisterna.

  150. bidrag nr 45

    Med humor förmedlar de budskapen ”själv är inte alltid bäst dräng” samt ”billigast blir dyrare i längden”.

  151. nummer 112. Den är nytänkande och rolig.
    den har ett enkelt budskap som inte går att missuppfatta.
    Något som skulle behövas i tv.

  152. Jag kommer vara brutalt ärlig och säga bidrag nummer ett, för orkar inte lägga ned tid på att titta på 121 st. Bättre att ta den tiden till annat, varför inte t.ex. köpa ett domän på Loopia istället?

  153. Jag vill rösta på bidrag nummer 89 för att det är snygga och välgjorda specialeffekter. Samtidigt som budskapet är klart och tydligt. Jag menar, vem har inte tänkt sig att brandväggar och virusprogram ”skjuter” på virus, hackers och spam? Speciellt så de splattrar ut i grönt?!

  154. Bidrag 97 är ju klockrent! Snyggt gjort och med en kul vändning så att man kommer ihåg det även efteråt.

  155. Jag lägger helt klart min röst på nr 97! Detta pga att det va denna som jag riktigt fastnade för o ville verkligen se hela! Klockren!

  156. Utan tvekan bidrag nummer 44! Precis så upplevde jag andra webbhotell – innan jag bytte till Loopia! Snyggt och professionellt bidrag, enkel idé, inget lulllull.

  157. Bidrag 101 har en sjukt bra poäng. Inga fel i att varit liten entreprenör men det finns så sjukt många klåpare där ute som inte tar ansvar. Tror att det finns många som drabbats av det och som kanske borde överväga en stabilare leverantör som Loopia.

  158. Nr 119 är helt klart bäst!

    Den har rolig, har bra skådespeleri och är snyggt filmat och klippt. En hög standard på bidraget.

    En bra reklamsnutt helt enkelt!

  159. Helt klart bidrag nummer 89. Enkel, rolig, tillräckligt proffsig och jävligt charmig. Dock skulle textsnittet och vattenpistolerna bytas mot något mer ”hightech”, Loopia är lite mer framåt än så 😉

  160. Jag är inte hitlockad av ngn för att rösta på just den personens bidrag.
    Detta att låta folk få rösta blir helt missvisande. Tro inte att detta blir publikens val.Det blir röstfiskarens val.Den som raggar flest röstare blir etta, så är det tyvärr. Tur ni valde själv först. Det är bara dåliga förlorare, som vill ha ny röstning och möjlighet värva röster åt sig själv.
    Men min röst går till nr 2, som är så annorlunda och fantasifullt, att det bidraget skulle få mig att köpa vad somhelst!

  161. Bidrag 121 är bäst, för djur är alltid tilldragande!

  162. Min röst går utan någon som hlest tvekan till bidrag 45. Inge behöver inte webhotell. Jag vill så gärna se denna på TV! En eloge till skaparna, i mitt tycke borde ni fått bilen, laptopen och fyra iPads.

  163. Bidrag 111 lyfter fram det lugn i arbetet som många av oss längtar efter.

  164. 90!
    Kan ju bara säga att det var min upplevelse tack vare flytten till Loopia! 😀

  165. 105 är helt klart min favorit och den sätter sig på minnet vilket är hela idén med en reklamfilm. Bra och proffsigt gjord med ett tydligt budskap.

    Nu håller jag tummarna för årets julklapp 🙂

  166. Nr 67! Personlig, lågmäld och underfundigt rolig. Passar för många målgrupper, finstämd på ”vanligt folk” och stannar kvar i minnet.

  167. 109 får min röst – den hade en skön atmosfär och bra dialog (monolog).
    89 var också riktigt bra (och mer informativ), men som sagt bidrag 109.

  168. Jag tycker bidrag 97 skall vinna då jag kände igen mig själv lite i reklamen. Allt sägs inte högt när jag själv kör men inuti skallen är det full fart. 🙂 Hehe

    Liggsår!

  169. Min favorit är helt klart bidrag 53 den har allt överraskande början, tydligt budskap och ett oväntat slut. Jag såg alla bidragen som låg ute på er youtube sida och inget annat fastande i mitt huvud tillräkligt längre för att jag skulle komma ihåg det tills jag sett alla bidrag. Jag är en väldigt glömsk person och att något kan stanna så länge i huvudet på mig brukar vara ett tecken på att det är något väldigt bra. Som sagt 53 bidrog till många skratt när jag såg det och även om det finns andra som är väldigt bra också kommer det alltid vara min favorit. Att göra något så bra utan effekter och miljö ombyte är inte så lätt det hade till exempel inte varit like roligt om de inte hade lyckats fånga de bipasserandes utryck när de såg personen åka upp och ner för rulltrappan i en sovsäck. Visst de kan ha fixat in folk de kände man att se så naturliga ut är inte så lätt om man inte är skådespelare. Bra jobbat ni som gjorde bidrag 53 hoppas ni får en ljus framtid.

  170. Bidrag 88 är helt otroligt det finns så mycket humor i det. I början vet man inte vad som ska hända men i slutet kan man inte låta bli att le. Så jag tycker att de förtjänar att vinna er tävling de gjorde något väldigt bra utifrån väldigt lite material. De flesta andra anser jag bara vara något oseriöst de har skickat in och om jag förstod rätt är det så var det den som varit populärast på youtube som vann. Om det är så räcker det att bara ha många vänner som sprider budskapet att den är bäst för att folk ska bli nyfikna och klicka på just det bidraget. Men i alla fall jag tycker bidrag 88 förtjänar att vinna denna tävling. För den vara ett av de få bidrag som faktiskt var rolig. Jag håller tummarna för er bidrag 88 hoppas ni kan vissa upp fler filmer lika bra som denna i framtiden.

  171. bidrag 115 lockade fram ett leende hos mig!
    väldigt enkel svensson-reklam med dialoger som fastnar ihuvudet.

  172. bidrag 45!

    Kul rip-off på WoW-jocke, och värmländska kan man ju inte få nog av 🙂

    Hadebra
    Jonas

  173. Lägger en röst på bidrag 119 – tycker jag är bäst helt enkelt!

  174. 113
    En film som gör att man tittar upp på TV:n när man redan tittat bort från reklamen. Dessutom gillar jag slutet.

  175. Några bidrag jag gillade var 67, 89, 109, 83. Hmm, juryn verkar ha gjort ett bra val… =)
    Min röst faller på… 67. (med 109 på andra plats).

  176. Min röst faller på 97.

    Med humor i inslaget kontra verkligehen och dess stress dagens bilförare har..

    Så i mina ögon tycker jag bidrag nr 97 ska vinna..

  177. Min röst går till bidrag 67.

    Informativt, med humor och med en slutkläm som man sitter och väntar på.

  178. Jag röstar på nr 67.
    Ett roligt och enkelt budskap. Vi är av naturen (de är ju i naturen…) vanemänniskor och dessa underbara liknelser får i alla fall mig att fundera på att byta webbhotell (fast jag har ju redan Loopia, vilken tur!).

  179. BIDRAG 115 !
    @>~>~~>~~~

    Faktum är att jag aldrig har hört talas om Loopia…. men detta bidrag gjorde att jag gjorde snabbt fick veta vad det var för något…. Jämförelsen är helt enkelt underbar!!!

  180. Nummer 44!
    Är övertygad om att det är mitt gamla webhotell dom har filmat på… 😉

  181. Bidrag 44 helt klart!

    Kreativt bidrag som man hajar direkt!

  182. Jag tycker att bidrag 44 är gjord på ett så bra sätt att det förtjänar min röst. Snyggt jobbat! Hoppas ni tar hem detta! 😀

  183. Bidrag 45: Överlägset roligast och skulle utan tvekan sälja mest webbhotell om den gick på TV.

  184. Bidrag 67. För att det är klockren på alla sätt och vis. Den är lagom på något sätt, inte för mycket eller dryg. Även väldigt proffsigt gjord. Budskapet kommer fram på ett mycket bra sätt.

  185. Bidrag 111. Den skarpa kontrasten mellan stressen och lugnet, ordvalet i meningsutbytet ger sammantaget en skön känsla

  186. Bidrag nummer 2 är rätt för mig, helt underbart om Loopia vore på det viset. Det är det inte mycket i samhället som är.
    Varmt välkomnande fullt av humor och fantasi, tryggt och ombonat!

  187. Nummer 44. Väldigt snyggt producerad, och har ett tydligt budskap. Fungerar bra som reklam, eftersom man kan se den flera gånger utan att störa sig på den 🙂

  188. Bidrag nr 97 borde vinna klart enligt mig. Ett välgjort bidrag med härlig humor. Den får mig att le och jag har svårt att sluta skratta!

  189. Jag röstar på bidrag 39!

    Jag blir både glad och nostalgisk av denna härliga reklamfilm. Tänker på Madicken, mig själv som liten, mina barn framför Bolibompawebben, sommar och långa lata dagar.

    Klockren!

  190. nr 67. den är kompakt och lämnar mig med känslan att jag vill vara en sparv. väldigt bra bidrag!

  191. Hej, och tack för alla röster.

    Tävlingsperioden avslutades 30/11 och vi kommer inom kort att presentera vinnarna här på bloggen. De röster som inkommit efter slutdatum räknas ej.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vi finns här för dig - varje dag

Om du behöver hjälp finns vår prisvinnande support tillgänglig alla dagar, året runt, for att svara på frågor via telefon, e-post, chatt och sociala medier.

Kontakta oss