Lovtal till .SE

Vi på Loopia vill ta tillfället i akt att framföra vår fullkomliga tillfredsställelse med .SEs professionellt genomförda övergång till en ny och för alla parter fördelaktig affärsmodell.

Loopia och .SE har haft ett långt och lyckat samarbete där vi som ombud till .SE har registrat domännamn åt er slutkunder. Detta samarbete har kontinuerligt förbättrats efter hedervärda ansträngningar från bägge parter och har under de senaste åren blommat ut i ett affärsförhållande som vi från vår sida är väldigt nöjda med.

I och med bytet som pågått mellan fredag och idag tar vi nu över kundförhållandet gentemot de domänägare som valt att avtala med oss för hantering av sina domännamn. Det är vår övertygelse att vår nya affärsrelation med .SE, den där de är vår leverantör istället för vi deras ombud, kommer vara än mer givande för båda parter.

Vi vill också visa vår uppskattning för .SEs enorma arbete under ett flertal år i samband med denna övergång. De har genomfört omfattande förändringar av hela sitt produktionssystem. De har producerat branschens bästa rutin- och policybeskrivningar. De har hjälpt till på alla sätt möjliga för att göra övergången så smärtfri som möjligt för er domänägare och för oss ombud.

Med tanke på omfattningen av detta är det en stor bedrift att allting under övergången klaffade utan minsta incident.

För detta och för allt annat hårt arbete som normalt tas för givet har vi idag skickat följande budskap till våra ärade kollegor:

Tårta som belöning för allt hårt arbete

Vi hoppas nu att ni får ta er en välförtjänt paus i åtminstone några minuter innan ni fortsätter med nästa projekt från listan. Samt att vårt samarbete under åren som följer kommer vara lika väl fungerande.

Hos oss på Loopia finns det ingen tvekan om att ni kommer att fortsätta prestera det bästa branchen har att erbjuda.

Dela detta inlägg:

7 svar på “Lovtal till .SE

  1. Tja, vi är nogle registrarer, som tycker at overgangen til ny affärsmodel var mycket uprofessionel från .SEs sida

  2. *lol*
    ja, det är ju kul att ni är nöjda, som domänkund så är jag missnöjd med alla försök till kidnappning av mina domäner som skett från alla möjliga och omöjliga registrarer, inklusive Loopia.

    Men det är ju kul att ni är glada iaf!

  3. Under mina sju års arbete med Registryn i ca 100 länder så var nog .SE’s övergång det värsta jag varit med om. Skrämmande inkompetent och fortsatt oseriöst. -5 toasters.

  4. Den hedervärde Jørgen Thomsen menar förstås från .DK:s sida. 😀 Förlåt, jag kunde inte låta bli!

  5. Bra övergång? Att diktera och ställa nästintill omöjliga krav är INTE att vara professionell. Att skriva att ni på Loopia tycker att ert samarbete med .SE är bra, är väll till att överdriva. Ni om någon har väll förlorat mest på den nya affärsmodellen och övergången?

  6. Jag håller med Loopia, är vanlig slutkund, men jag tycker jag fick väldigt bra information från .se, och övergången gick väldigt smidigt. Det var helt upp till mig om jag ville ligga kvar direkt eller gå via ombud.

  7. Näst intill omöjliga krav? Att vi som registrar ska ha ett avtal med alla våra slutkunder? Att vi ska ha ett tekniskt system som klarar av att prata med .SE samt testa detta? Att vi behöver verifiera att ett par av våra anställda har koll på alla rutiner?

    Nej du ”No name”, vi tycker att alla krav ställda var rimliga och att informationen samt hanteringen skedde mycket genomtänkt och med bra resultat.

    Att vi skulle ha förlorat på den nya affärsmodellen känns inte heller verklighetsförankrat.

    Det som har hänt är att .SE har överlåtit kund-förhållandet för domännamn för 100000-tals gemensamma kunder till oss (alltså i princip skänkt oss en stor del av deras kundbas).

    Det anser vi är bra, eftersom kunderna hade oss som kontaktyta redan innan och därför att vi nu efter övergången kan hjälpa dem med allt istället för bara lite grann som innan.

    Sen till alla er andra klagande registrars så kan vi bara säga att ni har rätt till er aningen trist gnälliga åsikt.

    Övergången kunde dock i våra ögon inte ha gjorts bättre och om ni har några riktiga argument istället för brödrostar så får ni komma med dem istället.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vi finns här för dig - varje dag

Om du behöver hjälp finns vår prisvinnande support tillgänglig alla dagar, året runt, for att svara på frågor via telefon, e-post, chatt och sociala medier.

Kontakta oss