Återaktivera domännamn i kundzonen

Så här i semestertider är risken stor att missa betalningen av en faktura. I de flesta fall är det inga problem att åtgärda i efterhand, men med en domännamnsfaktura är det mycket som står på spel. Om domännamnsfakturan inte betalas förnyas inte domännamnet utan löper ut och du riskerar att förlora det till någon annan som hungrigt suktar efter ditt varumärke på nätet.

Som en räddare i nöden om olyckan är framme har vi nu gjort det möjligt att återställa domännamn som löpt ut direkt från kundzonen.

Logga in i kundzonen och klicka dig fram till “Domän och webb -> Mina domännamn” klicka på datumet intill det domännamn du vill återställa och välj “Återaktivera ovanstående domännamn”. Betalningen av återaktiveringar sker via din LoopiaPrepaid-pott. Enklare än så kan det knappast bli ;)!

Observera att återaktivering av domännamn ofta kostar mer än en vanlig förnyelse innan domännamnet löper ut, så gör det till en vana att betala domännamnsfakturan i tid.

Genom att fylla på pengar i din LoopiaPrepaid-pott kan du göra mycket annat också, t ex se till att dina domän- och eller webbhotellsfakturor betalas automatiskt, betala flerårsförnyelser (.se eller .eu) eller registrera domännamn med endast ett klick direkt i mobilen via vår iPhone-app.

Dela detta inlägg:

3 svar på “Återaktivera domännamn i kundzonen

  1. Bra kunna återaktivera, men prepaid är inte bra för företagare, knepigt bokföra. Skulle hellre se möjlighet till automatisk kreditkortsdebitering upp till viss köpgräns. Tack.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vi finns här för dig - varje dag

Om du behöver hjälp finns vår prisvinnande support tillgänglig alla dagar, året runt, for att svara på frågor via telefon, e-post, chatt och sociala medier.

Kontakta oss