Nytt avtal. Lägre pris. Bättre service.

Som du säkert hört både en och två gånger kommer .SE gå över till en ny affärsmodell i mars. Detta innebär att ombud som bland andra Loopia därmed blir fullfjädrade .se-registrarer (om man genomgått .SEs certifieringsprocess och anpassat sitt produktionssystem vill säga, något vi på Loopia givetvis gjort).

Den nya affärsmodellen innebär bland annat att vårt pris på .se-domänen från och med övergången sänks från 139 kr till 99 kr, både vad gäller registrering och förnyelse. Dessutom kommer vi kunna hjälpa dig med betydligt fler domänärenden än idag, såsom ompekning av domänen samt uppdatering av ägarinformation. Ärenden som du idag gör via Domänhanteraren hos .SE.

För att du som kund ska kunna dra nytta av allt detta för dina befintliga domännamn så måste du godkänna .SEs registreringsvillkor (detta gäller alltså .se-domäner som administreras genom Loopia). Gör du inte detta kommer dina .se-domäner även fortsättningsvis att hanteras av .SE via en domänregistrar de startat just för detta syfte kallad .SE Direkt.

En reell effekt av att vara kvar hos .SE (eller rättare sagt, hos .SE Direkt) är att förnyelseavgiften för din .se-domän via dem ökar till 175 kr, alltså 76 kr dyrare per domän än via oss. Dessutom tar .SE Direkt hela 525 kr för registrering av en nya .se-domän.

Hur gör du då för att godkänna .SEs nya registreringsvillkor så du får tillgång till det nya, lägre priset och de förbättrade administrationsmöjligheterna efter övergången? Jo, allt du behöver göra är att logga in till din kontrollpanel (Loopia Kundzon eller LoopiaDNS). Efter att du fyllt i dina användaruppgifter på vår sida, men innan du blivit inloggad, kommer du bli uppmanad att ta del av det nya avtalet. Du kan då välja huruvida du godkänner det och på så vis använda oss som registrar framöver, eller neka till avtalet och därmed låta .SE Direkt hantera dina .se-domäner. Har du flera konton hos oss behöver du logga in och godkänna avtalet för samtliga konton. Har du flera .se-domäner i ett och samma konto kommer ditt beslut däremot gälla för samtliga .se-domäner i det kontot.

Inloggningssidan till Loopia Kundzon och LoopiaDNS hittar du här. Saknar du dina användaruppgifter kan du få dem utskickade per e-post genom att besöka denna sida.

Passa nu på att så snart som möjligt logga in till din kontrollpanel och godkänna de nya villkoren så du slipper höjd avgift för dina .se-domäner samtidigt som du sänker dina domänkostnader och får bättre service för pengarna.

Har du några frågor eller funderingar kring detta är du som alltid varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst per telefon på nummer 021-12 82 22 eller via e-post på adressen support@loopia.se.

Godkänna avtalet i tre enkla steg

Logga in till din kontrollpanel.

Steg 1

Aha, ett nytt avtal. Jag läser igenom.

Steg 2

Jo, men det här ser ju alldeles utmärkt ut. Jag godkänner.

Steg 3

Jag blir nu vidarebefordrad till min kontrollpanel. Allt är ljust och vackert och jag kan jobba vidare precis som vanligt.

Dela detta inlägg:

13 svar på “Nytt avtal. Lägre pris. Bättre service.

  1. Jag saknar en liten bekräftelse av något slag. Gärna så att den ligger kvar inne i kundzonen någonstans

  2. John: Du har helt klart en poäng. Vi har för .SEs nya avtal skapat ett generellt bekräftelsesystem för nya avtal och vi kommer sannolikt ordna någon typ av historik för bland annat bekräftade avtal som man kan se i kundzonen. Detta kommer dock ske först när vår nya kundzon lanseras.

  3. Bästa nyheterna jag har hört på länge.
    Hur ser planerna ut framöver? Finns det några funderingar på ett API så att registrator funktioner kan läggas in i skript som ModernBill eller WHMCS tex på samma sätt som .com/.net./.org adresser med flera fungerar idag?

    Jag skulle vara mycket intresserad av en en sådan funktion och inte bara för .se domäner utan för alla domäner Loopia har till sitt förfogande.

  4. Jag hittar inte var jag ska godkänna avtalet, då jag inte ser steg 2 och 3 ovan.

  5. Jag får inte upp nåt alls att jag ska godkänna nåt nytt avtal. Konstigt..

  6. Henrik och Mattias: Om man direkt blir inloggad i kontrollpanelen så har man antingen redan gjort sitt val eller så är man inte berörd av det nya avtalet.

  7. Fredrik:
    Jag skulle vilja se vad jag har valt och eventuellt ändra mig – dvs jag vill välja att loopia tar över. Hur gör jag det?

  8. Henrik: Kul att höra att du vill välja oss.

    Om du skickar ett kort e-postmeddelande till vår supportavdelning så kan de ta reda på vilket val du gjort, och om du vill ändra det så kan de plocka bort ditt val så du har möjlighet att aktivt göra det på nytt.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vi finns här för dig - varje dag

Om du behöver hjälp finns vår prisvinnande support tillgänglig alla dagar, året runt, for att svara på frågor via telefon, e-post, chatt och sociala medier.

Kontakta oss